دسته‌بندی نشده

سیزده بدر در تبریز کجا بریم ؟

جاذبه های طبیعی تبریز برای سیزده به در

مکان های طبیعی برای سیزده بدر در تبریز موضوع مورد بحث ماست. تبریز سومین شهر بزرگ ایران بشمار رفته و یکی از بهترین و زیباترین شهر های ایران با فرهنگ و تاریخی غنی می باشد.

در این شهر زیبا جدای از تاریخ و و بناهای تاریخی، طبیعتی بکر نیز قرار گرفته است که در بهار و تابستان از جذابیت فوق العاده ای برخوردار بوده و هر ساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران می باشد.

جاذبه های طبیعی تبریز

بهترین جا برای سیزده بدر در تبریز

1. ائل‌ گلی مکانی عالی برای سیزده بدر در تبریز

مسافران تبریز از ایل‌ گلی نمی‌گذرند ! این تفرجگاه زیبا در جنوب شرقی تبریز قرار دارد و تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند. در میان استخر این مجموعه عمارت «کلاه فرنگی» نشسته که امروزه به‌ عنوان رستوران از آن استفاده می‌شود.

این مکان در دوره‌ ی «آق‌قویونلوها» پایه‌گذاری شده و بعداً در دوره‌ی «صفویه» گسترش یافته است. در دوران معاصر هم با اضافه شدن تفریحات جدید و ساخت هتل‌ بر جذابیت آن افزوده شده است.

وقت بازدید از ایل‌ گلی یا «شاه گلی» می‌ توانید از پیاده‌ روی در میان درختان و گل‌ ها لذت ببرید، روی دریاچه قایق‌ سواری کنید، در رستوران‌ها و کافه‌ های داخل و اطراف ایل‌ گلی «کوفته تبریزی» و «کباب» بخورید، و به مجموعه‌ی «سورتمه‌ سواری» تبریز در جنوب شاه‌ گلی بروید و کمی آدرنالین به رگ‌ های‌ تان ترشح کنید !

سیزده بدر در تبریز

2. تفرجگاه و تله کابین عون بن علی مکانی عالی برای سیزده بدر در تبریز

برای سیزده بدر در تبریز تفرجگاه و تله‌ کابین عون‌ بن‌ علی را فراموش نکنید. عون‌ بن‌ علی که با نام‌ های «عینالی» و «عینال-زینال» هم شناخته می‌شود، نام کوه و آرامگاهی در شمال تبریز است.

طی سال‌های گذشته با ساخت تله‌ کابین، آبشار مصنوعی، رستوران و کافه و درخت‌ کاری، تفرجگاه عون‌ بن‌ علی به محلی مناسب برای گردش، تفریح و ورزش تبدیل شده است.

با سوار شدن بر تله‌کابین و رفتن به قله‌ی کوه به‌ خوبی بر شهر تبریز و اطراف آن احاطه خواهید داشت و می‌توانید علاوه بر دیدن منظره‌ های دیدنی دورنمای شهر تبریز، از خدمات رستوران‌ها و کافه‌های بالای کوه هم لذت ببرید.

سیزده بدر در تبریز کجا بریم

3. جنگل ارسباران تبریز مخصوص سیزده به در

جنگل ارسباران در شهر زیبای تبریز را می‌ توان یکی از تکه‌ های بهشت ایران دانست که در این شهر خودنمایی می‌کند. جنگل زیبای ارسباران، شاهکار طبیعت است که با سرسبزی و زیبایی بی حد و اندازه‌ اش، عده زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را به خودش جذب کرده است.

این جنگل‌ بی‌ نظیر با تاریخ هزاران ساله‌ اش، جزو جنگل های هیرکانی به شمار می‌ رود و با نام‌ های دیگری همچون قره داغ، آرازبار و قراچه داغ نیز شناخته می‌شود.

طبیعت بکر و جذاب این جنگل، چشمتان را به خودش خیره می‌ کند و مطمئن باشید که با دیدن آن، در برابر این حجم از زیبایی و شگفتی، انگشت به دهان می‌مانید. پوشش گیاهی این منطقه انبوه، متنوع و کمیاب است و در آن می‌ توانید انواع گیاهان زیبا و سرسبز مانند ممرز، گردو، بلوط و سرخدار را به فراوانی ببینید.

بهترین مکان برای سیزده بدر در تبریز

4. روستای زنوزق مکانی عالی برای سیزده بدر در تبریز

روستای زنوزق یکی از جاهای دیدنی تبریز است که هر گردشگری را در بدو ورود ترغیب می‌کند تا برای یک بار هم که شده آنجا را ببیند. این روستای کوهستانی و شگفت‌ انگیز در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر زنوز در شهرستان مرند قرار دارد.

زیبایی و جلوه بی‌ پایان این روستای تاریخی، با سنگفرش‌ های منظم خانه‌ها و در و پنجره‌ های چوبی به رنگ‌های آبی، سبز و قرمز کامل می‌شود.

معماری روستایی در زنوزق به گونه‌ای است که آن را به چهار محله مجزا و مهم با نام‌های بدیر، آقا بابا، سیدی و کوده‌ لر تقسیم کرده و دیدن هر یک از این محله‌ها با خانه‌های پلکانی، شما را با بافت سنتی روستا و مردم میهمان‌نواز آنجا آشنا می‌کند.

بهترین جا برای سیزده بدر در تبریز

5. کویر قوم تپه تبریز مکانی دنج برای سیزده بدر

یکی از زیباترین پدیده‌ های طبیعت در شمال غرب ایران، کویر قوم تپه تبریز است که در میان سرسبزی‌ های این خطه، خودنمایی می‌ کند. کویر قوم تپه مکان طبیعی برای سیزده بدر در تبریز است.

این کویر دیدنی، حاصل سال‌ها فعالیت زمین، باد و خاک است که امروزه به شکل تپه‌ های ماسه‌ای و نمکزار خودنمایی می‌کند. وزش باد باعث جابه‌ جایی و تغییر شکل مداوم تپه‌ های ماسه‌ای می‌شود و این پدیده کم‌ نظیر را جذاب‌ تر می‌کند.

اگر به کویرگردی، کمپینگ و… علاقه دارید، می‌توانید در فصل بهار و اواسط تابستان به کویر منحصر به فرد قوم تپه بروید.

جاذبه های طبیعی تبریز

6. پارک مینیاتور تبریز پارک عالی برای سیزده بدر

پارک مینیاتور از دیگر جاهای دیدنی تبریز است که از محبوبیت و شهرت زیادی در میان گردشگران برخوردار است. این پارک جذاب و دیدنی را می‌ توان تبریز کوچک نامید، چرا که ماکت بسیاری از جاهای دیدنی شهر را با هنرمندی و زیبایی بی‌ نظیری در خودش جای داده است.

از جمله مکان‌هایی که ماکت زیبا و تماشایی آن‌ها در پارک مینیاتور وجود دارد می‌توان به ارگ علیشاه، مقبره الشعرا، عمارت ائل گلی، مسجد کبود، کلیسای مریم مقدس، برج یانقین، کاخ استانداری، پل کابلی، ساختمان شهرداری و غیره اشاره کرد.

این پارک، اولین بوستان موضوعی در تبریز شناخته می‌شود که علاوه‌ بر زیباسازی شهر، کمک بزرگی به حفظ تاریخ، فرهنگ و معماری این شهر اصیل کرده‌ است.

جاهای دیدنی تبریز

7. روستای کندوان مکانی فوق العاده برای سیزده بدر در تبریز

شاید روستای کندوان کمتر از بقیه‌ ی مکان‌های دیدنی تبریز نیاز به معرفی داشته باشد. روستای صخره‌ای کندوان از جاهای دیدنی تبریز است که در فاصله‌ی ۶۰ کیلومتری این شهر خفته.

کندوان معماری منحصر به‌ فردی دارد و گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف جهان سمت خود می‌کشد. خانه‌های سنتی این روستا درون صخره‌های «کله‌ قندی» مثل کندوی زنبور عسل در کنار یکدیگر چیده شده‌اند.

سیزده بدر در آذربایجان شرقی کجا بریم

8. پارک ملی کنتال جایی زیبا برای سیزده بدر در تبریز

پارک ملی کنتال یکی از جاهای دیدنی تبریز برای سیزده بدر در منطق جلفا است که در آن می توان عناصر جذابی از قبیل بقایای آسیاب های سنگی را مشاهده کرد.

این منطقه در اوایل بهار بسیار دیدنی بوده و می توان رویش لاله های رنگارنگ که به شکل یک مزرعه لاله در می آیند را دید. آدرس این منطقه جاده جلفا به خدافرین بعد از شهر سیه رود می باشد.

جاهای سرسبز تبریز برای سیزده بدر

9. باغ گلستان تبریز طبیعتی عالی برای سیزده به در

یکی از جاهای دیدنی تبریز است که با نام پارک ملی هم شناخته می شود؛ این باغ در میدان هنرستان واقع شده و یکی از مراکز تفریحی شهر به شمار میرود. در باغ گلستان تبریز استخر ها و حوض های متعددی قرر گرفته که توسط درختان احاطه شده اند و از این طریق صحنه ای بسیار لذت بخش ایجاد شده است.

بهترین مکان برای سیزده بدر در اطراف تبریز

10. باغ ملی تبریز بهشتی برای سیزده به در

باغ ملی در واقع باغی است که در پایین تپه واقع شده است و اطراف آن را پارک و دریاچه ای مصنوعی گرفته و وسعت آن به ۵۴٫۴۷۵ متر مربع می رسد. جالب است بدانید این باغ تا حد بسیار زیادی شبیه به باغ تخت در شمال شیراز یا قصر قاجار در شمال تهران می باشد.

مناطق دیدنی تبریز

11. دره لیقوان تبریز مناسب برای سیزده بدر

روستای لیقوان روستایی که گرچه همیشه با پنیرهای معروف لیقوان در ذهن ما تدعی می شود اما اگر به عنوان یک گردشگر وارد آن شوید جاذبه هایی می بینید که تمام ذهنیت شما به روستا تغییر خواهد کرد.

طبیعت زیبای لیقوان آنقدر غافلگیر کننده است که ممکن نظیر آن ها را در هیچ جای ایران پیدا نکنید. لیقوان یک روستای ییلاقی و کوهستانی است در جنوب شرقی تبریز و در دامنه کوهستان سهند است که در قسمت شرقی آن دره بسیار باصفایی وجود دارد که رودخانه لیقوان از آن می گذرد و روستاهای حاشیه خود را مشروب می کند.

یکی از عجایب این منطقه در این است که در دو طرف رودخانه، آب گرم وجود دارد در حالی که از وسط آن ها رودخانه بسیار خنک و گوارای لیقوان می گذرد.

مکان های گردشگری تبریز

12. پارک بزرگ تبریز مکانی مفرح برای سیزده بدر

بوستان بزرگ تبریز، بزرگ ترین مجموعه تفریحی شهر تبریز است که هم اکنون بخش هایی از آن به بهره برداری رسیده. این بوستان در شمال غرب شهر و در محل پیشین زمین های کشاورزی ساخته شده که حدود 8 کیلومتر مربع وسعت دارد.

رودخانه های تلخه رود و مهران رود از این منطقه عبور می کنند. بوستان بزرگ تبریز شامل مجموعه های متعددی نظیر پیست های اتومبیل سواری، اسب سواری و دوچرخه سواری، دریاچه های قایقرانی، رستوران، سالن های سرپوشیده تفریحی، شهربازی و هتل است.

در تبریز کجا برای سیزده بدر برویم

13. باغ پارک شمس تبریزی برای سیزده بدر

این پارک یکی از زیباترین پارک های کشور محسوب می شود، که استفاده از معماری سنتی و معماری ایرانی سرلوحه کار ساخت این پارک بوده.

یکی از مهمترین کارهای انجام شده که نشان از استفاده معماری سنتی ایرانی دارد، استفاده از حوض ها و آبروهای سنتی با صدای شرشر آب و آلاچیق های فراوان چوبی و بتنی ساخته شده در سرتاسر پارک می باشد که صفای پارک را چند برابر کرده است.

مناطق سرسبزی برای سیزده بدر در تبریز

فلسفه سیزده به در : آشنایی با آداب و رسوم سیزده به در

سیزده بدر در اصفهان کجا بریم ؟

سیزده بدر در مشهد کجا بریم ؟

20 جاذبه طبیعی فوق العاده برای سیزده بدر در تهران

سیزده به در سال 99

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا