دسته‌بندی نشده

سوالات درس بیستم و یکم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی !

سوالات درس بیستم و یکم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

هدف درس بیستم و یکم مطالعات اجتماعی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با جهت های اصلی آشنا شوند. و جهت های اصلی را روی تصاویر و یا نقشه های داده شده نشان دهند و همچنین به سوالات مرتبط با جهت یابی که در درس آمده پاسخ مناسب دهند.

سوالات درس بیستم و یکم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

1 .خانه ی دوم دانش آموزان کجاست؟ مدرسه

2 .چه افرادی در یک دبستان یا مدرسه کار می کنند؟ مدیر، معاون یا معاونین، آموزگاران یا دبیران، مربی ورزش، مربی بهداشت، دفتردار، سرایدار، خدمتگزار و ….

3 .مسئول اصلی یک مدرسه چه کسی است؟ مدیر

4 .چه کسی مسئول برقراری نظم و ….. در مدرسه است؟ ناظم و معاونین

5 .چه مکان هایی در یک مدرسه وجود دارد؟ کلاس های درس، دفتر آموزگاران یا دبیران، اتاق مشاوره، نمازخانه، کتابخانه، سالن اجتماعات یا برگزاری مراسم، سرایداری، انبار، اتاق بهداشت، آزمایشگاه و کارگاه، اتاق ورزش، سرویس های بهداشتی و …….

6 .کدام یک از مکان های یک مدرسه مناسب برای مطالعه کردن و یا امانت گرفتن کتاب است؟ کتابخانه ی مدرسه

7 .مدیر مدرسه چه وظایفی دارد؟ مدیر مدرسه مسئول اصلی تمام امور مدرسه است و بر کارهای بقیه پرسنل نظارت دارد. مدیر مدرسه مسئول رسیدگی به امور مالی، اجرایی، آموزشی و …… است.

8 .معاون مدرسه چه وظایفی دارد؟ بعد از مدیر، معاونِ مدرسه، مسئول رسیدگی به امور آموزشی و پرورشی است و برنامه های آموزشی و ….. مدرسه را در طول سال تحصیلی پیش بینی و اجرا می کند.

9 .آموزگاران چه وظیفه ای در مدرسه دارند؟ وظیفه ی خطیر تدریس، تعلیم و تربیت و راهنمایی دانش آموزان در امور مختلف را به عهده دارند.

10 .وظیفه ی مربی تربیتی چیست؟ برگزاری مراسم های مختلف به مناسبت های مختلف در طول سال تحصیلی، برگزاری مسابقات پرورشی (مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم و….)

11 .سرایدار چه وظیفه ای دارد؟ حفظ و نگهداری اموال مدرسه

12 .خدمتکار چه وظایفی دارد؟ نظافت کلاس ها و سالن و …. مدرسه

13 .چه کارهای مفیدی در مدرسه انجام می شود؟ آموزش و یاددهی دروس به دانش آموزان پایه های مختلف، انجام فعالیت های پرورشی و قرآنی، برگزاری کلاس های فوق العاده مورد نیاز، برگزاری مسابقات ورزشی و …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا