دسته‌بندی نشده

سوالات درس سیزدهم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی !

سوالات درس سیزدهم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

هدف درس سیزدهم مطالعات اجتماعی: دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند: آشنایی فراگیران با مفهوم مسئولیت پذیری، آشنایی با بکارگیری مفهوم مسئولیت پذیری در زندگی و رعایت بهداشت، تشویق به پذیرش حس مسئولیت پذیری و رعایت بهداشت ،آشنایی با اهمیت رعایت بهداشت و تفکیک زباله در زندگی ،آشنایی با مفهوم بازیافت و نقش آن در حفظ منابع و همچنین آشنایی با تغییرات فیزیکی و شیمیایی مواد است.

سوالات درس سیزدهم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

1 .بازیافت چیست؟ از موادی که قبال استفاده کرده ایم، دوباره چیزهای جدیدی بسازیم برای مثال قوطی های فلزی استفاده شده را در کوره حرارت می دهند و ذوب می کنند و از آن کالای جدید می سازند .

2 .پدر و مادر چگونه می توانند از مصرف زیاد منابع طبیعی جلوگیری کنند؟ حداکثر استفاده را از منابع داشته باشند و اسراف نکنند.

3 .چگونه از کاغذهای دور ریخته شده دوباره استفاده می کنند؟ کاغذهای دورریخته شده را با دستگاه مخصوص خمیر می کنند و دوباره از آن کاغذ درست می کنند.

4 .ما چه کمکی در رابطه با بازیافت می توانیم انجام دهیم؟ زباله های بازیافتی خشک را با زباله های دیگر مخلوط نکنیم تا آلوده نشوند.

5 .بهترین توصیه برای حفظ منابع طبیعی کدام است؟ درست و اصولی و به اندازه مصرف کنیم.

6 .چه نوع زباله هایی را می توان بازیافت کرد؟ زباله های خشک مانند بطری های خالی، کاغذ باطله، کارتون خالی، وسایل فلزی، شیشه های خالی

7 .زباله چیست؟ به موادی مانند پوست میوه، باقیمانده مواد غذیی، کاغذ جعبه مقوایی، چیزهای کهنه و شکسته شده و چیزهایی که دور می ریزیم.

8 .چرا جمع شدن زباله برای سلامتی ما ضرر دارد و خطرناک است؟ چون باعث آلودگی محیط زیست شده و همچنین باعث انتقال بیماری و تولید میکروب می شود.

9 .دو روش بهداشتی دفع زباله را نام ببرید. سوزاندن و دفن کردن

10 .برای بیرون گذاشتن زباله چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ باید زباله ها را داخل کیسه دربسته قرار دهیم، زباله های تر و خشک و حتی نان خشک را مخلوط نکنیم، سر ساعت مشخص شده به محل جمع آوری زباله ها ببریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا