دسته‌بندی نشده

سرطان خون چیست؟

سرطان خون چیست؟
سرطان خون بیماری است که شکل سلولهای خونی را در بدن تغییر می دهد، سرطان خون نوعی از سرطان می باشد که به فراوانی گلبولهای سفید خون در بدن اثر می گذارد. سرطان خون از مغز استخوان شروع می شود و به جاهای دیگر بدن پخش می شود.

علائم سرطان خون چیست؟

تب و لرز و نشانه های شبیه سرماخوردگی – عفونتهای مکرر و عود آنها – لخته یا منعقد نشدن خون در پی ایجاد زخم یا بریدگی – دردهای استخوان و مفاصل – رنگ پریدگی پیشرونده – کم خونی – تورم و خونریزی لثه – تنگی نفس در اثر فعالیت – خواب آلودگی – نقاط قرمز رنگ روی پوست – کبودی بیش از اندازه – ضعف و خستگی مفرط – ناتوانی انجام فعالیت های فیزیکی – دردهای شکمی و احساس سیری – ضعف و لاغری ممتد – خونریزی مکرر غیرطبیعی بینی – – تورم و بزرگی حجم غده های لنفاوی، طحال و کبد – احساس ناخوشی و ضعف عمومی

● علل و دلایل افزایش احتمال سرطان خون

۱- سن
۲- سیگار کشیدن
۳- در معرض بمب ها ی اتمی قرار گرفتن
۴- سابقه شیمی درمانی یا پرتودرمانی در گذشته
۵- ویروس سرطان خون سلولهای T انسان
۶- سندرم میلدیپلاستیک Myelodysplasctic
۷- سندرم داون Downs Syndrome

معجزه با ویتامین ها و مواد معدنی

اگر فردی به سرطان خون مبتلا شد باید مواد معدنی نظیر مس ، روی ، کلسیم ، کبالت ، منیزیم و آهن استفاده کند. همچنین از ویتامین ها باید ویتامین E ، ویتامین C و امگا 3 و امگا 6 استفاده نماید. همچنین روغن ماهی می تواند سرطان خون را درمان کند.

در بین گیاهان دارویی محققان در یک پژوهش جدید توانستند کشف کنند که عصاره چای سبز ممکن است بتواند در درمان سرطان خون “لنفوسیتی” مزمن مؤثر باشد. علاوه بر این زنجبیل و همین طور زرد چوبه هم برای درمان سرطان خون مفید و سودمند است.
به علاوه باید آن ها ورزش کنند و روحیه ی خود را از دست ندهند و از منابع غذایی دارای پروتئین برای سرطان خون به شکل درست استفاده کنند.

سرطان خون چیست؟

از سرطان خون نترسید!

درمان موفقیت آمیز سرطان خون در 15 – 10 سال اخیر از بزرگترین دستاوردهای علم پزشکی به خصوص از جنبه سرطان شناسی است و در واقع یک انقلاب پزشکی محسوب می شود. این پیشرفت نوین جان هزاران تن را نجات داده و تنها خاطره ای از بیماری در ذهن بیماران می ماند.

گرداوری: مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا