دسته‌بندی نشده

ساده ترین روش جهت تهیه سوسیس آلمانی در منزل

سوسیس آلمانی

از سوسیس آلمانی در اغلب فست فودها و فینگر فودها استفاده می‌شود و طعمی عالی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سوسیس آلمانی در ادامه با سایت ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
مخلوط ران و سینه مرغ ۴۸۰ تا ۵۰۰ گرم
تخم مرغ خنک ۱ عدد
سیر تازه رنده شده ۴ حبه
پاستارمی یا ادویه مخصوص سوسیس آلمانی ۲۵ گرم
پاپریکا ۲/۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز ۴/۱ قاشق چای خوری
نمک ۵/۱ قاشق چای خوری
شیر خشک شور ۳ قاشق سوپ خوری
آرد ۵/۱ قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت ۵/۱ قاشق سوپ خوری
روغن مایع ۵ قاشق سوپ خوری
اسانس دود ۱۵ قطره
پوره یخ ۵ قاشق سوپ خوری

 سوسیس آلمانی

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
آویشن ۲/۱ قاشق چای خوری
فلفل سفید ۲/۱ قاشق چای خوری
هل ۲/۱ قاشق چای خوری
زنجبیل ۴/۱ قاشق چای خوری
ریشه جوز ۴/۱ قاشق چای خوری
میخک ۸/۱ قاشق چای خوری
پودر خردل ۴/۱ قاشق چای خوری
زنیان ۴/۱ قاشق چای خوری
تخم گشنیز ۴/۱ قاشق چای خوری
پاپریکا ۴/۱ قاشق چای خوری
فلفل قرمز ۲/۱ قاشق چای خوری
پودر پیاز ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه سوسیس آلمانی

مرحله ۱ : خرد کردن و یخ زدن گوشت مرغ
برای طرز تهیه سوسیس آلمانی ابتدا مقداری سینه مرغ یا ران مرغ و یا ترکیبی از هر دو را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و یا با چرخ گوشت چرخ کنید تا کاملاً ریز شود، سپس گوشت مرغ‌ها را داخل یک نایلون بریزید و بعد داخل فریزر قرار دهید تا مرغ‌ها نیمه یخی شوند.

مرحله ۲ : اضافه کردن سیر و ادویه‌ها
بعد از این که مرغ‌ها به حالت نیمه یخی شدند آن‌ها را داخل غذاساز بریزید و سپس مقداری سیر را رنده کنید و به آن‌ها اضافه کنید و بعد مقداری نمک، فلفل قرمز، پاپریکا و پاستارمی یا ادویه سوسیس آلمانی را به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه میکس کنید.

نکته: توصیه استفاده از پاستارمی به عنوان ادویه: پاستارمی از ادویه‌های سوسیس آلمانی خوش طعم‌تر است، پس بهتر است از پاستارمی استفاده کنید.

مرحله ۳ : اضافه کردن آرد نشاسته ذرت
در حین میکس کردن دو بار غذاساز را خاموش کنید و با لیسک اطراف ظرف را تمیز کنید و مواد داخل آن را زیر و رو کنید و دوباره با هم میکس کنید بعد مقداری آرد نشاسته ذرت و شیر خشک و تخم مرغ‌ها را به مخلوط مواد اضافه کنید و میکس کنید.

مرحله ۴ : افزودن روغن، پوره یخ، و اسانس دود
سپس روغن مایع را به مواد اضافه کنید و دوباره میکس کنید، بعد غذاساز را خاموش کنید و اطراف ظرف را دورگیری کنید و دوباره مخلوط مواد را با هم به مدت ۱ دقیقه دیگر میکس کنید، بعد پوره یخ و اسانس دود را به مخلوط مواد اضافه کنید.

طرز تهیه سوسیس آلمانی

مرحله ۵ : استراحت و سفت شدن مخلوط در یخچال
مخلوط مواد را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه دیگر با هم میکس کنید تا عطر و طعم همه مواد کاملاً به خورد هم برود، سپس مخلوط آماده شده را داخل یک ظرف بریزید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب استراحت کند و سفت و منسجم شود.

نکته: بهبود رنگ سوسیس: برای رنگ سوسیس می‌توانید در مرحله آخر میکس مواد، دو قطره رنگ خوراکی به مخلوط مواد بزنید و یا از پودر لبو استفاده کنید و با مواد مخلوط کنید تا خوش رنگ‌تر شود، رنگ سوسیس‌های بازاری به خاطر نیترات داخل آن‌ها است.

مرحله ۶ : پر کردن قیف با مخلوط و هواگیری آن
بعد از این زمان، مخلوط مواد را داخل یک قیف محکم بریزید و سپس نوک قیف را قیچی کنید و کاملاً داخل آن را هواگیری کنید چون در بافت نهایی سوسیس‌ها تاثیر زیادی دارد، سپس خمیر را با فشار، داخل غلاف بدهید و یک سر غلاف را بپیچید.

مرحله ۷ : فشردن و گره زدن انتهای غلاف سوسیس
سپس یک گره محکم به سر غلاف دهید و خمیر داخل آن را به سمت انتها فشار دهید تا هوای داخل غلاف خارج شود و خمیر داخل آن خوب فشرده و سفت شود وقتی که مواد داخل غلاف کاملاً منسجم شد سر دیگر غلاف را بپیچید و با یک نخ محکم گره بزنید.

مرحله ۸: روش جایگزین پر کردن غلاف
برای این که مواد را داخل غلاف‌ها فرو کنید می‌توانید از بیسکوئیت ساز هم استفاده کنید و خمیر سوسیس را ابتدا داخل بیسکوئیت ساز بریزید بعد با فشار داخل غلاف‌ها دهید، سپس یک سمت غلاف را محکم بپیچید و بعد آن را کاملا هواگیری کنید‌.

حتماً بخوانید:

مرحله ۹: تثبیت و هواگیری غلاف
سپس طرف دیگر غلاف را هم بپیچید و محکم گره بزنید و بعد غلاف را از وسط چند پیچ دهید تا کاملاً هوای داخل آن خارج شود حالا غلاف را از وسط چند پیچ داده‌ و تا بزنید و دو سر آن را با چسب نواری به هم وصل کنید تا فضای کمتری بگیرد.

مرحله ۱۰: آماده سازی برای بخارپزی سوسیس‌ها
بعد برای پخت سوسیس‌ها یک ظرف را تا نصف از آب پر کنید و یک سبد فلزی را روی آن قرار دهید و سپس سوسیس‌ها را در سبد بچینید بعد درب ظرف را ببندید و ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا سوسیس‌ها بخارپز شوند.

روش تهیه و پخت سوسیس آلمانی

مرحله ۱۱: بخارپزی و تعویض طرف سوسیس‌ها
بعد از نیم ساعت سوسیس‌ها را برگردانید و جابجا کنید تا طرف دیگر آن‌ها هم بخارپز شود، فرآیند بخارپز شدن سوسیس‌ها ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد بعد از این زمان یک ظرف دیگر را پر از آب و یخ کنید به طوری که آب کاملاً سرد باشد.

مرحله ۱۲: خنک کردن سوسیس‌ها در آب یخ
سپس سوسیس‌ها را بعد از این که خوب بخارپز شدند داخل آب یخ بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۵ دقیقه در آب یخ بمانند و به آن‌ها شوک وارد شود بعد سوسیس‌ها را از آب یخ بیرون بیاورید و آن‌ها را به مدت ۷ تا ۸ ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله ۱۳: استراحت سوسیس در یخچال
بعد از این که سوسیس‌ها در یخچال خوب استراحت کردند و خودشان را گرفتند و سفت و منسجم شدند می‌توانید سوسیس‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و از آن‌ها استفاده کنید، ماندگاری این نوع سوسیس در یخچال یک هفته و در فریز یک ماه است.

مرحله ۱۴: سرو کردن سوسیس
سپس هنگام استفاده از سوسیس آلمانی یک سر غلاف را باز کنید و سوسیس را از آن بیرون بیاورید و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و همراه با مقداری روغن مایع کمی تفت دهید و همراه با نان باگت و گوجه حلقه شده و خیارشور سرو کنید.

منبع : نکته چی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا