دسته‌بندی نشده

روش پخت برنج سوشی با سرکه سوشی مخصوص و خوشمزه

روش تهیه برنج سوشی خوشمزه

برنج سوشی یکی از انواع روش های پخت برنج است که در کشورمان بسیار مرسوم استبرنج را به روش های بسیار متنوعی می توانیم بپزیم که اکثر این روش ها باعث می شود به اصطلاح عامیانه برنج شفته شود و دانه های برنج به هم بچسبند. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای برنج سوشی :

  • برنج سفید دانه کوتاه ۳ پیمانه
  • سرکه سوشی ۱/۳ پیمانه
  • آب ۱/۴ پیمانه

روش تهیه برنج سوشی خوشمزه

طرز تهیه برنج سوشی :

برنج را داخل یک کاسۀ بزرگ می ریزیم، روی آن آب سرد ریخته و آن را با دست، زیر و بالا می کنیم. سپس آبِ آن را می گیریم و این کار را دو الی سه مرتبه دیگر تکرار می کنیم تا آب آن صاف و شفاف گردد.

برنج را داخل آبکش به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم تا آب آن گرفته شود در همین حین، سرکه سوشی را آماده می کنیم. داخل یک قابلمۀ مناسب، برنج و آب را می ریزیم و آن را روی حرارت متوسط می گذاریم و در آن را نیز می گذاریم تا آب آن به جوش آید.

حرارت را ملایم می کنیم و در آن را محکم می گذاریم تا به آرامی به مدت حدوداً ۱۲ دقیقه بجوشد و آب آن جمع گردد. آن را از روی حرارت بر داشته و به مدت ۱۰ دقیقه با در بسته، کنار می گذاریم.

حتماً بخوانید:

برنج را داخل یک کاسۀ بزرگ که ترجیحاً چوبی باشد و به هیچ وجه فلزی نباشد می ریزیم. با کمک یک کفگیر چوبی و با قسمت تیز آن، برنج را به آرامی زیر و بالا کرده و دانه های آن را از هم جدا می کنیم.

در همین حین، سرکه سوشی را کم کم روی آن می ریزیم، نباید آن قدر سرکه بریزیم که برنج خیس شده و یا خمیر شود در حین اینکه با یک دست به آرامی برنج را زیر و بالا می کنیم، با دست دیگر، با یک بادبزن، آن را به آرامی باد می زنیم تا کمی خنک شود. دقت کنید که برنج، زیاد خنک نشود، زیرا در آن صورت رطوبت خود را از دست داده و خشک می گردد.

خواص برنج سوشی از نظر طب سنتی

خواص برنج از نظر طب سنتی

برنج از نظر طب سنتی دارای طبعی سرد و خشک است و همچنین ارزش غذایی برنج سرشار از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است و می توان برنج را یک منبع غنی از ویتامین های گروه B دانست. ترکیبات شیمیایی موجود در برنج به شرح زیر می باشد:

کالری : 362
پروتئین : 6.6 گرم
نشاسته : 80 گرم
آب : 12 گرم
کلسیم : 25 میلی گرم
آهن : 0.8 میلی گرم
فسفر : 95 میلی گرم
پتاسیم : 90 میلی گرم
سدیم : 5 میلی گرم
فیبر : 3.5 گرم
اسیدهای اشباع : 0.6
چربی : 1.6 گرم
ویتامین B1 : به میزان 0.06 میلی گرم
ویتامین B2 : به میزان 0.03 میلی گرم
ویتامین B3 : به میزان 1.5 میلی گرم

منبع : ساعدنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا