دسته‌بندی نشده

روش هایی برای سفید شدن دندان

روش هایی برای سفید شدن دندان

روش هایی برای سفید شدن دندان

شاید این روزها که سفیدی دندان یکی از اصول اولیه زیبایی بشمار می رود خیلی از ما از بدرنگی دندان هایمان ناراضی باشیم یا حتی مایل باشیم برای داشتن یک چهره زیباتر، دندان های سفیدتری داشته باشیم. معمولا رنگ دندان های هر فرد با رنگ پوست او هماهنگی دارد. اگر به چهره یک سیاه پوست نگاه کنید، امکان دارد دندان های او خیلی سفید به نظر شما بیاید ولی حقیقت این است که زمینه تیره و سیاه پوست او ایجاد خطای دید می کند و موجب می شود دندان هایش سفیدتر به نظر بیاید.

علت زردی رنگ دندان چیست؟

اگر شما از رنگ دندان های تان ناراحت هستید و به نظرتان زرد یا قهوه ای هستند، اول باید علت این تغییرات را از میان عوامل زیر پیدا کنید تا بعد درباره سفیدکردن دندان های تان صحبت کنیم.

ژنتیک

بعضی افراد به صورت ژنتیک، دندان های روشنی دارند ولی برخی دندان های شان ته رنگ زرد یا قهوه ای دارد. بنابراین اولین قدم این است که رنگ دندان های خانواده تان را بررسی کنید و متوجه شوید این تغییر رنگ(بدرنگی) ارثی است یا اکتسابی.

روش هایی برای سفید شدن دندان

سن

بالارفتن سن، یکی از دلایل شایع بدرنگی دندان ها است. با گذشت زمان، مینای دندان سایش می یابد و رنگ زرد عاج از ورای آن بیشتر خود را نشان می دهد و به همین دلیل است که سالمندان، دندان های زردتری دارند.

سیگار،غذاها ، نوشیدنی ها

سیگار و نوشیدن زیاد قهوه و چای 2 علت اصلی بدرنگی دندان ها است. اگر شما عادت دارید که در طول روز زیاد سیگار بکشید، باید منتظر تغییر رنگ دندان های تان باشید. مصرف نوشابه های گازدار سیاه و زرد نیز به مرور زمان می تواند دندان های شما را بدرنگ کند.اول باید پوسیدگی های دندان های تان را ترمیم کرده و ترمیم های آسیب دیده را جایگزین کنید، سپس دندان های تان را سفید کنید.

داروها و بیماری ها

مادران باید مراقب تغییر رنگ دندان کودکان باشند. اگر مادر در دوران حاملگی از آنتی بیوتیک و تتراسایکلین استفاده کند یا در دوران کودکی، کودک این آنتی بیوتیک را مصرف کند، ممکن است دندان های کودک در آینده دچار تغییر رنگ شود. مصرف زیاد فلوراید در دوران کودکی نیز موجب تغییر رنگ دندان ها می شود.

سفیدکردن دندان

گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک با استفاده از ابزار خاصی، سطح دندان را سایش دهد و تغییر رنگ های سطحی دندان های شما را از بین ببرد، ولی آنچه بیش از سایر این روش ها طرفدار دارد، سفید کردن دندان ها با مواد شیمیایی است.سفید کردن دندان ها ممکن است کاملا در مطب دندانپزشکی انجام شود یا این که دندانپزشک، وسایل و موادی را در اختیار شما بگذارد تا خودتان در منزل، دندان های تان را سفید کنید. بسیاری از افراد، تکنیک سفید کردن

روش هایی برای سفید شدن دندان

دندان ها در خانه را ترجیح می دهند چون دیگر مجبور نیستند چندین جلسه به دندانپزشک مراجعه کنند. استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید زیرا اغلب در شکاف بین دندان‎ها لکههایی برجای می‎مانند و این فضاها، تنها با استفاده از نخ دندان تمیز می شوند.همچنین نوشیدن قهوه و چای و نوشیدنی‎های دارای رنگدانه را که موجب تغییر رنگ و ایجاد لکه در دندان‎ها می شوند، ترک کرده و یا به حداقل برسانید.

استفاده روزانه از جوش شیرین به عنوان خمیر دندان اصلی باعث تحلیل رفتن مینای دندان می شود اما استفاده از آن به صورت یک بار در هفته یکی از راه‎حل‎های قدیمی برای سفید کردن دندان ها است.مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یک بار اگرچه یک توصیه پرهزینه است اما دندانپزشک با استفاده از ابزار فلزی مخصوص دندان‏‎های شما را به گونه ای جرم‎زدایی می کند که شما با هیچ روشی قادر به انجام آن نخواهید بود.

غذاهای دارای خاصیت سفیدکنندگی مصرف کنید. مطالعات علمی تایید می‎کند که بسیاری از موادغذایی برای سفید کردن دندان‎ها مفید هستند. مصرف موادغذایی از جمله پنیر، توت فرنگی، برگ بو، پوست پرتقال و نیز تکههای خام سبزیجاتی نظیر هویج، کرفس، کرم بروکلی و خیار می تواند به سفیدی دندان‎ها کمک کند.

پوشیدن لباس هایی با رنگ‎های سرد و رنگ‎های پایه آبی نیز یکی از حقه هایی است که دندان‎ها را سفیدتر نشان می دهد.کربن (زغال) فعال که در فروشگاه های موادغذایی موجود است و سموم بدن را دفع می کند نیز می تواند به سفید کردن دندان‎ها کمک کند. بدین صورت که مقدار کمی از این پودر را روی مسواک قرار داده و پس از خیس کردن، چند دقیقه دندان‎ها را با آن مسواک کنید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا