دسته‌بندی نشده

روش نگهداری و تکثیر گل زیبای میمولوس

گیاه میمولوس را بشناسید!

گیاه میمولوس (Mimulus) از خانواده نعناسانان (Lamiaceae) است و بومی آمریکای شمالی و جنوبی است. این گیاه دارای گل‌های زیبا و متنوعی است که در رنگ‌های مختلفی مانند زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، سفید و حتی چند رنگ وجود دارند. گل‌های میمولوس از اواخر بهار تا اواخر تابستان شکوفا می‌شوند.

میمولوس گیاهی چند ساله است که ارتفاع آن به حدود ۴۵ سانتی‌متر می‌رسد. برگ‌های این گیاه گرد یا بیضوی هستند و طول آن‌ها به حدود ۷ سانتی‌متر می‌رسد. برگ‌های میمولوس برای هر گونه متفاوت است. برخی از گونه‌ها دارای برگ‌های پرزدار یا برگ‌هایی با لبه‌های دندانه‌ای هستند.

میمولوس گیاهی مقاوم است و به مراقبت زیادی نیاز ندارد. این گیاه به نور متوسط تا زیاد نیاز دارد و می‌تواند در آفتاب کامل یا سایه روشن رشد کند. میمولوس به آبیاری متوسط نیاز دارد و نباید بیش از حد آبیاری شود. این گیاه به خاک غنی و حاصلخیز نیاز دارد.

نگهداری گیاه میمولوس

روش تکثیر گیاه میمولوس

میمولوس را می‌توان به دو روش تکثیر کرد:

  1. تکثیر از طریق بذر: بذرهای میمولوس را می‌توان در اوایل بهار در گلدان یا باغچه کاشت. بذرها باید در عمق ۱ تا ۲ سانتی‌متری خاک کاشته شوند.
  2. تکثیر از طریق قلمه: قلمه‌های میمولوس را می‌توان در اواخر تابستان یا اوایل پاییز از گیاه مادر جدا کرد. قلمه‌ها باید حداقل ۷ سانتی‌متر طول داشته باشند. قلمه‌ها را باید در گلدان یا باغچه کاشت و آن‌ها را مرطوب نگه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا