دسته‌بندی نشده

پرورش گیاه کالمیا لاتیفولیا، گیاهی زیبا ولی سمی

شرایط نگهداری گیاه کالمیا لاتیفولیا

  • نام علمی Kalmia Latifolia
  • نام لاتین Mountain-Laurel
  • خانواده (تیره) Ericaceae

یک گونه گیاه گلدار از جنس Kalmia در خانواده Ericaceae، بومی شرق ایالات متحده است. محدوده آن امتداد از جنوب ماین تا شمال فلوریدا، و غرب به ایندیانا و لوئیزیانا میباشد. این گیاه گل ایالت کانکتیکات و پنسیلوانیا است.

درختچه ای همیشه سبز با 3 تا 9 متر بلندی طول و هنگامی که پر از گل می شود به صورت درخت زاری انبوه در می آید و ساقه آن همیشه کج است و پوست آن ضخیم می باشد. دارای برگ ها بیضوی و نوک تیز به طول 3 تا 12 سانتی متر و عرض 1 تا 4 سانتی متر است. کالمیا لاتیفولیا دارای گل های متعدد است. گل ها ظریف و صورتی رنگ هستند و زرق و برق دار و مرطوب و چسبناک می باشند که در ماه خرداد و تیر به شکوفه می نشیند.

شرایط نگهداری گیاه کالمیا لاتیفولیا

خواص و کاربردهای دارویی و صنعتی گیاه کالمیا لاتیفولیا

این گیاه برای اولین بار در آمریکا در سال 1624 ثبت شد و در ابتدا به عنوان گیاه زینتی در طول قرن 18 به اروپا آورده شده است و هنوز به طور گسترده ای به خاطر گل های جذاب آن توسعه یافته است.

نحوه تکثیر کالمیا لاتیفولیا
با استفاده از بذر و قلمه زدن و کشت بافت می توان آن را تکثیر کرد.

عوارض جانبی گیاه کالمیا لاتیفولیا

بخش هایی از بوته و گل و شاخه و گرده سمی است و باعث مسمومیت غذایی می شود. در عسل تولید شده از آن ها نیز می توان نشانه هایی از مسمومیت که 6 ساعت پس از خوردن دیده می شود دید. از جمله علایم خطر : مشکل در تنفس، بی اشتهایی، تکرار بلع، ترشح بزاق فراوان، تهوع و استفراغ، ضعف و تشنج، فلج و کما و در در بعضی مواقع مرگ است.

منبع : نارگیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا