دسته‌بندی نشده

روش طبخ ماکارونی با پنیر پیتزا (پاستا پنیری) به 2 روش

ماکارونی با پنیر پیتزا

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از غذاهای محبوب بین بچه ها است که از آرد سمولینا ساخته می‌شود. این غذای خوشمزه نیاز به دستور پخت مختلف با مواد مختلف دارد و می‌توان آن را درون فر یا بدون فر تهیه کرد. در این مقاله، ما طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
ماکارونی ۱ بسته
روغن ۲ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
فلفل قرمز خرد شده ۱ عدد
قارچ متوسط خرد شده ۸ عدد
شیر مقداری
پنیر پیتزا رنده شده ۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار مقداری
نمک نمک
فلفل به میزان لازم
آرد ۱ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا در فر

1. طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر و روی گاز

برای شروع، قابلمه را با نصف آب پر کرده و روی شعله قرار داده و به آب داغ رسیده، دو قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. سپس ماکارونی ها را درون آب جوش بریزید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه به آنها زمان بدهید تا پخته شوند. پس از آبکش کردن ماکارونی ها، موادی مانند گوشت چرخ‌کرده، رب، نمک، فلفل و قارچ را با هم مخلوط کنید و در تابه ای به روغن داغ بریزید و تفت دهید.

سیب زمینی ها و ماکارونی ها را در قابلمه قرار داده و لایه هایی از مایه یا سس ماکارونی و پنیر پیتزا را بر روی آنها بریزید و نیز لایه های تکراری تهیه کنید. در نهایت، قابلمه را با درب ببندید و حدود ۲۰-۳۰ دقیقه ماکارونی را دم کنید و آن را با گوجه‌گیلاسی، ریحون یا گشنیز تزئین کنید.

ماکارونی با پنیر پیتزا

2. طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا در فر

در این دستور پخت، پیاز را رنده کرده و با روغن در تابه تفت داده، سپس گوشت چرخ کرده و مواد دیگر را به آن اضافه کرده و تفت داده و در نهایت ماکارونی ها را پخته و با پنیر پیتزا به همراه آب پز شده، در ظرف پیرکس قرار داده و در ماکروویو گرم شده تا پنیر آب گرفته و آماده سرو شدن شود.

در این روش باید ابتدا ماکارونی ها را در آب جوش بپزید. سپس آنها را در ظرف مناسبی قرار داده و سس و پنیر پیتزا را روی آن بریزید. در نهایت، با پنیر پیتزا و تزئیناتی مانند فلفل دلمه ای خرد شده و قارچ ورقه شده تزئین کنید و آن را در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد برای ۳۰ دقیقه بپزید.

در تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا، می‌توانید به جای گوشت چرخ کرده از مواد دیگری مانند سوسیس، مرغ و سویا نیز استفاده کنید. در صورت استفاده از سوسیس و سویا، باید آنها را جداگانه سرخ کرده و به مواد اضافه کنید. همچنین مرغ را می‌توان به شکل تکه‌ای یا ریش ریش شده به مواد اضافه کرد.

منبع : چناران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا