دسته‌بندی نشده

روش شست و شوی صحیح پرده ها-یادداشت های یک خانم خانه دار

احتمالا شما هم از کسانی هستید که شست وشوی پرده ها یک از دغدغه های اصلی خانه تکانیتان است .مسلما دیدن پرده ها ی سفید ودر خشان خستگی خانه تکانی را از تنتان بیرون میکند.

روش شست و شوی صحیح پرده ها

اما با وجود بخاری های گاز سوز وآلودگی هوا پرده ها سیاه ودوده گرفته هستند و شستشوی آنها به نحوی که موجب رضایت خاطرتان باشد کار آسانی نیست .

مجله دلگرم در راستای آسایش خیال شما کار بران عزیز تجربیات یک خانم خانه دار را در این زمینه در اختیارتان قرار میدهد.

امیدواریم این مطالب مورد توجه تان واقع شود.

ابتدا پرده ها را چه رنگی وچه سفید ویا از هر جنس قبل از شستشو با پاک کننده ها ؛با آب خالص بشویید .این کار خاک ودوده های سطحی را از پرده پاک میکند.در صورت نیاز میتوان این کار را باز هم تکرار کرد.

روش شست و شوی صحیح پرده ها

شستن پرده های روشن وسفید

پرده ها را در لگنی که از آب ولرم ؛کمی پودر صابون ومقداری مایع سفید کننده پر شده خیس کنید و بگذارید چند ساعت خیس بخورد به این ترتیب بیشتر دوده وکثیفی پرده از پارچه خارج میشود.

پس از چند ساعت پرده ها را از آب بیرون کشیده آنها را بفشارید تا حتی الامکان آب کثیف از آن خارج شود .سپس آن را در ماشین لباسشویی گذاشته با اب معمولی و پودر لباسشویی بشویید .

روش شست و شوی صحیح پرده ها

روش شست و شوی صحیح پرده ها

شست وشوی پرده های رنگی

شست وشوی پرده های رنگی به همان شیوه بالاست با این تفاوت که در لگنی که پرده ها را خیس میکنید از مایع سفیدکننده وپودر صابون استفاده نکنید وبه جای ان فقط ازپودر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

نکات مهم در شست وشوی پرده

1-هنگام شستشوی پرده ها به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید زیرا باعث چروک وخراب شدن پرده ها میشود .(این مورد درباره همه پرده ها از هر جنس ورنگی صدق میکند)

2-برای شستن پرده های سفید که خیلی دوده گرفته وسیاه شده میتوان از جوش شیرین هم در لگنی که پرده ها را خیس میکنید استفاده کرد و آن را به بقیه مواد افزود.

روش شست و شوی صحیح پرده ها

3- پرده ها را کمی نمدار آویزان کنید تا چرو ک های پرده کاملا باز شود.

4-پرده های روشن را در آفتاب خشک کنید زیرا نور آفتاب باعث در خشندگی آنها میشود.

5-هنگام شستشوی پرده ها گیره وقلاب های پرده را از آن جداکنید؛زیرا هم به پرده ها آسیب میزند وهم به ماشین لباسشوییتان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا