دسته‌بندی نشده

روش تکثیر گیاه مالابار یا اسفناج رونده قرمز

اسفناج مالابار را بشناسید !

اسفناج مالابار گیاهی رونده است که می تواند تا 9 متر رشد کند. ساقه های این گیاه قرمز رنگ و نازک هستند. برگ های اسفناج مالابار بزرگ و قلبی شکل هستند و رنگ سبز تیره دارند. رگبرگ های برگ ها قرمز رنگ هستند. گل های اسفناج مالابار کوچک و سفید رنگ هستند و در انتهای ساقه ها قرار می گیرند. اسفناج مالابار در مناطق نیمه گرمسیری و سردسیری به صورت یک ساله کاشته می شود.

اسفناج مالابار منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این گیاه سرشار از ویتامین A، C، K، آهن، کلسیم و منیزیم است. اسفناج مالابار دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطان است.

روش نگهداری گیاه مالابار

روش نگهداری گیاه مالابار

اسفناج مالابار به آب و هوای گرم و مرطوب نیاز دارد. این گیاه باید در آفتاب کامل کاشته شود. اسفناج مالابار به خاک غنی و زهکشی دار نیاز دارد. در مناطق سردسیری، اسفناج مالابار باید در گلدان کاشته شود و در فصل زمستان به داخل خانه منتقل شود.

موارد استفاده گیاه مالابار

اسفناج مالابار به صورت خام، پخته و سرخ شده استفاده می شود. این گیاه دارای طعمی شبیه به اسفناج معمولی است. اسفناج مالابار در سالاد، سوپ، خورش و سایر غذاها استفاده می شود.

روش تکثیر اسفناج مالابار

روش تکثیر اسفناج مالابار

اسفناج مالابار را می توان از طریق بذر و قلمه تکثیر کرد. برای تکثیر از طریق بذر، بذرها را در اوایل بهار در خاک گرم و مرطوب بکارید. برای تکثیر از طریق قلمه، یک قلمه ساقه را از گیاه مادر جدا کنید و آن را در خاک مرطوب قرار دهید. قلمه ها به سرعت ریشه می زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا