دسته‌بندی نشده

روش تهیه معجون کدو حلوایی با بستنی وانیلی

از طرز تهیه معجون کدو حلوایی چیزی می‌دانید؟

معجون، همیشه یکی از خوشمزه‌ترین دسرهای ایرانی بوده و هست. این خوراکی که محبوب دل کوچک و بزرگ است، انواع و اقسام مختلف دارد و با صدها مزه، موجود است. اگر ایده‌ای ندارید که با این خوراکی خوشمزه چه چیزهایی می‌توان درست کرد، پس توصیه می‌کنیم که طرز تهیه معجون کدو حلوایی را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

روش تهیه معجون کدو حلوایی

بدون شک در طرز تهیه معجون کدو حلوایی، به خود این کدو احتیاج خواهید داشت. پیداکردن این مورد شاید اندکی سخت باشد، اما برای باقی مواد اولیه، هیچ مانع و مشکلی وجود نخواهد داشت. البته این را هم همین اول بگوییم، اگر می‌خواهید مقدار بیشتری از معجون کدو حلوایی درست کنید، تنها کافی است که مواد اولیه را به نسبت مساوی، افزایش دهید.

طرز تهیه معجون کدو حلوایی

از جمله مواد اولیه معجون کدو حلوایی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کدوحلوایی: 300 گرم
بستنی وانیلی: 1 تا 1.5 پیمانه
شیر: 1 پیمانه
موز: 2 عدد
عسل یا شیره خرما: 3 قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی‌بور: 1 پیمانه
پودر نارگیل: 1 قاشق غذاخوری
انواع مغزها: به میزان لازم
دارچین: به میزان لازم
هل یا عرق هل: نوک قاشق چای‌خوری
خامه (دلخواه): نصف پیمانه
ارده (دلخواه): 3 قاشق غذاخوری
زنجبیل (دلخواه): به میزان لازم

مراحل تهیه معجون کدو حلوایی

طرز تهیه این معجون، درست مثل تمام معجون‌های دیگر، بسیار ساده است. برای تهیه این معجون خوشمزه، به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارید و فقط باید اندکی صبور باشید، چراکه برخلاف دیگر معجون‌ها، طرز تهیه معجون کدو حلوایی، مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

اما باور کنید که در نهایت، مزد این صبوری را خواهید چشید! البته این را هم بگوییم، اگر به معجون علاقه دارید، مقاله طرز تهیه معجون توییکس را نیز حتماً امتحان کنید.

طرز تهیه معجون کدو حلوایی

در طرز تهیه معجون کدو حلوایی، باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا کدوحلوایی خود را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس کدوها را به‌اندازه دلخواه برش بزنید. برای تهیه معجون کدوحلوایی، ابتدا باید کدوها را بخارپز کنید؛ برای این کار، یک آبکش فلزی را در قابلمه قرار دهید و مقداری آب کف آن بریزید.

کدوها را داخلش قرار دهید و روی آنها مقداری شکر بپاشید. سپس روی حرارت متوسط قرار داده و بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه حسابی مغزپخت شد، آن را بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

تا زمانی که کدو بپزد، بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بیاورید و اجازه دهید که در دمای اتاق، مقداری نرم شود. سپس آن را با شیر و خامه، داخل مخلوط‌کن بریزید و حسابی مخلوط کنید. کدوهای پخته شده را مقداری با چنگال لِه کنید و سپس داخل مخلوط‌کن بریزید؛ مجدداً هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند.

اکنون بیسکویت را مقداری بکوبید و خرد کنید؛ این‌گونه مخلوط‌ کردن آن، آسان‌تر خواهد بود. حال آن را داخل مخلوط‌کن بریزید و همه موارد را با هم مخلوط کنید. بعد از آن به سراغ مغزها بروید. می‌توانید از مغز گردو، بادام، پسته و فندق استفاده کنید. مغزها را نیز مثل بیسکویت، ابتدا بکوبید و سپس داخل مخلوط‌کن بریزید.

در نهایت نیز باقی‌مانده مواد را اضافه کنید؛ پودر هل، دارچین یا زنجبیل به‌دلخواه، عسل یا شیره، ارده و پودر نارگیل را اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، مجدداً همه مواد را مخلوط کنید. معجون کدو حلوایی را در لیوان‌های بزرگ سرو کنید و روی آن را پودر مغز، سس شکلات یا خامه، تزیین کنید. نوش جان!

نکات مهم در تهیه معجون کدو حلوایی

مانند هر زمان دیگر، سعی ما بر آن بود که کامل‌ترین طرز تهیه معجون کدو حلوایی را در اختیار شما قرار دهیم، اما خب شکی نیست که اگر برخی از نکات را بدانید، می‌توانید معجونی بهتر، خوشمزه‌تر و باکیفیت‌تر داشته باشید:

اگر معجون کدو ساده می‌خواهید تنها استفاده از کدو، شیر، بستنی، خامه و شکر کافی است.
بهترین کدو برای این معجون، کدویی است که حسابی رسیده، شیرین و نارنجی باشد.
باقی مواد اولیه، مثل بیسکویت، مغزها، موز یا پودر نارگیل، همگی اختیاری هستند.
برای شیرین کردن این معجون می‌توانید از هر شیرین‌کننده دیگری که خواستید هم استفاده کنید.
اگر معجون به‌اندازه کافی شیرین نبود، می‌توانید میزان شیره یا عسل را بیشتر کنید.
از آن جایی‌که باید کدوها را به‌خوبی پخته شوند، مدت‌زمان تهیه این معجون، اندکی از معجون‌های دیگر بیشتر بوده و در حدود 1 تا 1.5 ساعت است.

طرز تهیه معجون کدو حلوایی

اگر حس کردید که معجون شما به‌اندازه کافی خنک نیست، می‌توانید در انتها مقداری یخ خردشده نیز داخل مخلوط‌کن بریزید.
به‌جای شیر ساده، می‌توانید از شیر نارگیل، بادام یا سویا استفاده کنید.
این معجون را می‌توان در لیوان‌های بزرگ یا کاسه بستنی سرو کرد. روی آن را نیز می‌توان با خامه، شکلات، پودر نارگیل، میوه و … تزیین کرد.

کلام آخر

در این مقاله، طرز تهیه یکی از متفاوت‌ترین معجون‌ها را به شما آموزش دادیم. طرز تهیه معجون کدو حلوایی بسیار ساده و سریع است و برعکس اسمش، همه را به خود علاقه‌مند می‌کند. کدوحلوایی را معمولاً خیلی از افراد، به‌خصوص کودکان دوست ندارند؛ اما به کمک این معجون، اوضاع تغییر خواهد کرد. برای بهره‌مندی از خواص کدو حلوایی، این معجون را حتماً برای فرزندان خود تهیه کنید!

حتماً بخوانید:

سؤالات متداول

مدت‌زمان آماده‌سازی و تهیه معجون کدو حلوایی چقدر است؟

از آن‌جایی‌که ابتدا باید کدوها را به‌خوبی پخت، مدت‌زمان تهیه این معجون، اندکی از معجون‌های دیگر بیشتر بوده و در حدود 1 تا 1.5 ساعت است.

آیا اضافه‌کردن موز، خرما یا انواع مغزها به معجون کدو حلوایی، اجباری است؟ خیر، این موارد تنها معجون شما را پربارتر و خوشمزه‌تر می‌کنند و اجباری در استفاده از آن‌ها نیست.

معجون کدو حلوایی را چه‌طور باید سرو کرد؟ این معجون را می‌توان در لیوان‌های بزرگ یا کاسه بستنی سرو کرد. روی آن را نیز می‌توان با خامه، شکلات، پودر نارگیل، میوه و … تزیین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا