دسته‌بندی نشده

آموزش تصویری طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی + روش تزیین

کاپ کیک کدو حلوایی | طرز تهیه “کاپ کیک کدو حلوایی”

دلگرم : کاپ کیک کدو حلوایی یا کاپ کیک کدو تنبل یکی از دسر های خوشمزه ای است که میتوانید در فصل پاییز تهیه و برای عصرانه به همراه یک فنجان چای نوش جان کنید.

هالووین با کاپ کیکهای کدو حلوایی مطمئنا به یک روز فراموش نشدنی تبدیل میشود. بیایید دست به کار شویم و با هم کاپ کیکهای کدو حلوایی با شکلک های بامزه را درست کنیم!

طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی دسر خوشمزه پاییزی

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک کدو حلوایی

  1. خمیر کیک شکلاتی به مقدار لازم ( تهیه شده از آرد، آب، روغن نباتی، تخم مرغ و شکلات)
  2. کمی وانیل
  3. کمی خامه ساده
  4. کمی رنگ نارنجی خوراکی
  5. ۴ تکه یا ۱۸ سانتیمتر آبنبات پیچکی و سبز شیرین بیان
  6. یک چهارم پیمانه شکلات آب شده
  7. آب نباتهای سفید (در صورت دلخواه)

آموزش تصویری طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی + روش تزیین

طرز تهیه :

۱- فرتان را از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. بعد روی سینی فرتان ۲۴ عدد قالب کاغذی مافین قرار بدهید و در هر کدامشان مقداری خمیر کیک شکلاتی بریزید.

یادتان باشد که خمیر را به طور مساوی بین هر ۲۴ قالب تقسیم کنید. حدود دو سوم قالبها را با خمیر پر کنید و به مرحله بعدی بروید.

۲- سینی فر را برای ۱۴ تا ۱۹ دقیقه داخل فر بگذارید تا کیکتان به طور کامل پخته شود. برای اطمینان از پخته شدن کیک میتوانید از یک خلال دندان استفاده کنید.

بعد از گذشت این زمان کیکها را از فر بیرون بیاورید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بگذرد. بعد آنها را از قالب جدا کنید و ۳۰ دقیقه به آنها زمان بدهید تا کاملا خنک شوند.

بیشتر بخوانید : آموزش تهیه کاپ کیک کدو تنبل

۳- در یک کاسه جداگانه وانیل و خامه ساده را با هم مخلوط کنید. بعد رنگ نارنجی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

حالا میتوانید روی کاپ کیک ها را با این مخلوط نارنجی خوشرنگ بپوشانید.

آموزش تصویری طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی + روش تزیین

۴- حالا آبنبات های پیچکی را به ۲۴ تکه مساوی تقسیم کنید و هر تکه را مثل تصویر زیر یک گوشه کاپ کیک بگذارید.

آموزش تصویری طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی + روش تزیین

۵- شکلات آب شده را در قیف یا یک نایلون تمیز بریزید و نوک آن را قیچی کنید. حالا شکلک های مختلف و دلخواهتان را روی کاپ کیک ها نقاشی کنید و بعد با آب نباتهای سفید برایشان چشم بگذارید.

آموزش تصویری طرز تهیه کاپ کیک کدو حلوایی + روش تزیین

۶- کاپ کیک های بامزه آماده شدند. میتوانید به راحتی آنها را در دمای اتاق نگهداری کنید. نوش جانتان.

فوت و فن لازم جهت تهیه کاپ کیک کدو تنبل

  • موقع کشیدن شکلک ها روی کاپ کیک از قیف یا نایلونی که سر نازک و باریکی دارد استفاده کنید.
  • به جای آبنبات های شیرین بیان میتوانید از چوب شور هم استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید کاپ کیک های رنگی داشته باشید خامه را با رنگهای خوراکی مختلف مخلوط کنید و روی کاپ کیکها را تزئین کنید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ی کیک کدو حلوایی خوشمزه و خاص

مواد مغذی موجود در کدوتنبل

کدو حلوایی دارای مقدار کمی کالری است ( 20 کالری انرژی در 100 گرم ) و مصرف آن در غذا برای کسانی که وزن خود را کنترل می کنند، مناسب است.

همچنین منبع غنی پتاسیم است و برای افراد دچار فشار خون مفید می باشد، ولی برای افراد دچار ناراحتی کلیوی مناسب نمی باشد. جذب آهن و منیزیوم آن نیز خوب است.

کدو حلوایی منبع غنی بتاکاروتن است و رنگ نارنجی آن به دلیل وجود همین ترکیب است. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A و یک آنتی اکسیدان مهم در بدن می باشد که بدن را از حمله رادیکال های آزاد و اثر تخریبی آنها حفظ می کند.

کدو دارای فیبر غذایی نیز می باشد؛ از فیبر موجود در مواد غذایی می توان در درمان بسیاری از بیماری ها مخصوصاً افزایش وزن ( چاقی )، یبوست، افزایش چربی خون، و دیابت استفاده نمود.

WHO* ( سازمان بهداشت جهانی ) توصیه می کند هر فرد در روز به 30 گرم فیبر نیاز دارد که می تواند فیبر موردنیاز خود را از حبوبات، سبزیجات، انجیر، خرمای خشک، نان های سبوس دار و به خصوص کدو تأمین نماید.

خواصیت بی نظیر کدو تنبل جهت جلو گیری از سرما خوردگی

کدو تنبل گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. کدو تنبل های کشور ما دو نوع اند : نوع اول کاملاً گرد هستند و نوع دوم، سر باریک و انتهای پهنی دارند و شکل شان نامتقارن است.

شاید باور نکنید که نوع دوم از نظر داشتن میزان بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) ارجحیت دارد، بتاکاروتن موجود در نوع دوم چهار برابر بیشتر است. علاوه بر این، کدو حلوایی نوع دوم، پتاسیم بالایی دارد و خوردن آن برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند، مفید است.

ویتامین C کدو حلوایی نیز در مقایسه با سایر کدوها بیشتر است، البته با پختن آن در حرارت بالا و حتی سرخ کردن، دیگر اثری از این ویتامین باقی نخواهد ماند، مگر اینکه آن را در ظرفی در بسته بخارپز کنید که در این صورت میزان از بین رفتن این ویتامین کم خواهد شد.

این سبزی برای کسانی که به سرماخوردگی و آنفلوآنزا دچارند نیز مفید است، به خصوص در فصول سرد که این بیماری شیوع بیشتری دارد، زیرا منبع مناسب ویتامین C، E و بتاکاروتن است که همه آنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و از بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می کنند.

مصرف روزانه کدو حلوایی به همه گروه های سنی توصیه می شود، زیرا مصرف مرتب آن احتمال ابتلا به سرطان پروستات را در افراد بالای 60 سال به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و این موضوع به خاطر وجود کاروتنویید های فراوانی (مثل بتاروتن) است که در این سبزی می باشد.


بیشتر بخوانید :

دسر کدو حلوایی : طرز تهیه ۴ مدل دسر با کدو حلوایی

دستور تهیه دسر کدو حلوایی شکری مرحله به مرحله

طرز تهیه ی کتلت پرخاصیت کدو حلوایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا