دسته‌بندی نشده

رفـع بـوی بـد دهـان در ماه مبارک رمضان از نظر طب اسلامی

خوشبو کننده‌های طبیعی برای رفع بوي بد دهان هنگام روزه داری

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای رفع بوی بد دهان در هنگام روزه آشنا شوید.

از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان

راه حل رفع بوی بد دهان در رمضان

یکی از مشکلاتی که اکثر روزه ‌داران در ماه مبارک رمضان با آن مواجه می‌ شوند، بوی ناخوشایند دهان است که گاهی علاوه بر خود فرد، ممکن است اطرافیان او را نیز آزار دهد.البته این مشکل برای بعضی ‌ها فقط به ماه رمضان منتهی نمی‌ شود؛ یعنی در برخی افراد، بوی ناخوشایند دهان‌ در ماه‌ های دیگر سال نیز وجود دارد.برای‌ آشنایی با راه‌ های رفع بوی دهان از طریق تغذیه‌، پای صحبت متخصصان تغذیه و رژیم‌ درمانی نشسته ‌ایم.

———————————————————————————————

برای جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید

در طول روز بهداشت دهان خود را فراموش نکنید. برخی از افراد به هنگام روزه گرفتن از مسواک زدن دندان های خود اجتناب می کنند ، در صورتی که تا زمانی که شما آنرا قورت ندهید ، روزه باطل نخواهد شد.به طور منظم و مانند روزهای دیگر دندان ها را در طول روز مسواک کنید. از دهانشوی کمتر استفاده کنید چرا که باعث خشک شدن دهان می شود و برای از بین بردن ذرات ریز لابه لای دندان ها از نخ دندان استفاده کنید.

برای جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان در ماه رمضان آب زیادی مصرف کنید

توصیه می شود که نوشیدن حداقل 2 تا 3 لیوان آب را در طول شب فراموش نکنید چرا که نوشیدن آب بیشتر باعث می شود که آب زیادی در بدن ذخیره شده و بدن در طول روز آب کافی داشته باشد در این صورت با مشکل بوی بد دهان مواجه نمی شوید.

برای جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان بعضی از مواد خوراکی را کنار بگذارید

از خوردن غذاهایی مانند پیاز و سیر که طعم و بوی بدی را به دهن می دهند اجتناب کنید .چرا که بوی بد این نوع مواد غذایی به راحتی از بین نمی رود .

برای از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان از خشک شدن دهان تان جلوگیری کنید

پنیر حاوی فسفات زیادی می باشد که بهتر است در این روزها به مقدار زیادی مصرف شود و علاوه بر آن پنیر غنی از کلسیم می باشد که برای جلوگیری از خشکی دهان بسیار موثر است. همانطور که می دانید خشکی دهان یکی از علل ایجاد بوی بد دهان است..

برای از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان میوه و سبزیجات تازه بخورید

ویتامین C در بدن از طریق خوردن مواد غذایی مانند پرتقال و خربزه باید تامین شود و همچنین برای جلوگیری از رشد باکتری ها باید میوه های طبیعی و تازه بخوریم و از خوردن مکمل ها که باعث تولید بوی بد دهان می شود جلوگیری کرد.

برای از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان از ادویه های معطر استفاده کنید

باید در این روزها ازادویه جات مانند رزماری، نعناع و هل در درست کردن غذاها استفاده کرد چرا که باعث از بین بردن بوی بد دهان خواهد شد.

برای جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان سیگار نکشید!

کشیدن سیگار در بد بو شدن دهان تاثیر بسزایی دارد. ماه رمضان بهترین زمان برای ترک سیگار می باشد.

برای از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان از چوب های مسواک که در واقع مسواک هایی سنتی اسلامی می باشند استفاده کنیدشاخه هایی که مصرف آنها کمک زیادی به کشتن باکتری ها و از بین بردن بیماری های دهان و لثه خواهد کرد که این یکی از توصیه های حضرت محمد (ص) می باشد.برای از بین بردن بوی بد دهان در ماه رمضان از چوب های مسواک که در واقع مسواک هایی سنتی اسلامی می باشند استفاده کنید

———————————————————————————————

توجه

اگر مي‌خواهيد دندان‌ها سفيد هم بشوند، به جاي گلنار فارسي از زاج سفيد استفاده كنيد. اگر بيشتر مي‌خواهيد سفيد شود، به مجموع داروها 15 گرم جوش شيرين بيفزاييد.
اگر هر شب مقداري رب انار را روي لثه‌ها مالش دهيد مفيد خواهد بود.

همراه با خوردن افطار و سحري، خوردن سبزيجات همراه با پياز در رفع بدبويي دهان هنگام روزه‌داري مفيد است.

براي جلوگيري از تشنگي در طول روزه‌داري چه كارهايي نبايد انجام دهيم؟

1- در وعده سحري از مصرف غذاهاي خشك و پرادويه و تند، غذاهاي سرخ شده و پرچرب و شيرين و همچنين از مصرف زياد از حد گوشت بايد پرهيز كرد.

2- مصرف آب در بين وعده‌هاي غذايي براي پيشگيري از تشنگي كار صحيحي نيست، زيرا باعث بروز نفخ و اختلال در هضم غذا مي‌شود.

3- در اين ماه مصرف قهوه، كاكائو و چاي پررنگ تشنگي را تشديد مي‌كند.

4- در وعده افطار و سحر در صورت امكان از غذاهاي نشاسته‌اي استفاده نشود، زيرا اين غذاها براي هضم شدن احتياج به آب بيشتري دارند.

5- از غذاهايي مانند حليم، كله پاچه و ماهي به‌خصوص در وعده سحر بايد پرهيز كرد. اينگونه غذاهاي غليظ براي هضم حرارت بيشتري را به سمت معده جلب مي‌كنند و بديهي است كه با افزايش حرارت معده نياز به آب نيز افزايش مي‌يابد. به علاوه خلط غليظ توليد شده توسط اين غذاها در عروق به راحتي حركت نمي‌كند و براي حركت نياز به ترقيق توسط آب دارد و تشنگي را تشديد مي‌كند.

———————————————————————————————

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا