دسته‌بندی نشده

احساس تشنگی روزه را کم کنید

مصرف سبزيجات در سحر از تشنگي در روزه داران جلوگيري مي كند

سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری میکند.
احساس تشنگی روزه را کم کنیدبه گزارش گروه علمي بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد با اشاره به مصرف سبزي جات در وعده سحري در خصوص چگونگي وعده غذایی در سحر اظهار كرد: با توجه به طولانی بودن روز در ماههای فصل تابستان، بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

مهديه السادات حاجي ميرزاده ادامه داد: با توجه به ساعت صرف افطار و تا وعده سحری می‌توان در فاصله افطار تا سحر یک وعده غذایی مثل شام سبک را صرف کرد کــه البته این به وضعیت خود شخص و تمایل او به صرف غذا بستگی دارد.

وي توصیه كرد: در وعده سحری مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف (سبزی خوردن) مصــرف شود.

اين كارشناس تغذيه تصريح كرد: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود، افزود: مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون می‌شوند. به این ترتیب مصرف مـــواد غـــذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری موجب می‌شود شخص زود‌تر گرسنه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا