دسته‌بندی نشده

راز نگهداری از نخل رافیس اکسلسا در منزل

شیوه نگهداری درختچه زیبای رافیس اکسلسا

اسم این نوع درخت نخل جالب است؛ نخل خانم خانه! البته اسم علمی این گیاه «رافیس اکسلسا» است اما چون نگهداری آن در منزل آسان است به آن نخل خانم خانه می گویند. این گیاه به طور همزمان رشد طولی و عرضی دارد اما بهتر است هرس کردن گیاه به شکلی انجام شود که گیاه رشد طولی مناسبی داشته باشد.

در آخرین پژوهش های انجام شده توسط سازمان هوایی ناسا، این گیاه از 10 نمره امتیاز تاثیر در پاک سازی هوای خانه، حائز امتیاز هشت و نیم شده است.

بهترین مکان برای نگهداری این گیاه، کنار ستون های خانه، نزدیک به پنجره است.

شیوه نگهداری: این نوع نخل نیاز به دمای معمولی اتاق دارد. اگرچه می تواند دمای زیر صفر را نیز تحمل کند. این گیاه به نور کافی و رطوبت نیاز دارد. بنابراین باید آن را در معرض نور خورشید قرار داده و هر روز به اندازه ای که خاک آن مرطوب شود، آب دریافت کند.

این گیاه ماندگار است به این دلیل که ضمن شرایط معمولی نگهداری به اغلب آفت های گیاهی نیز مقاوم است. ارتفاع این درختچه تا چند متر هم می رسد.

شیوه نگهداری درختچه زیبای رافیس اکسلسا

عملکرد: رافیس اکسلسا از بین برنده آلاینده های هوای داخل منزل به ویژه «آمونیا» است. این ترکیب برای دستگاه تنفسی به شدت مضر بوده و بالارفتن مقدار آن در هوای منزل می تواند سرطان زا باشد.

حتماً بخوانید:

منبع اصلی این ترکیب آلاینده، پاک کننده ها، الیاف مصنوعی مانند پرده، روی مبلی، فرش ماشینی و انواع رنگ هاست. نکته مهم تر در این گیاه، تاثیر آن در افزایش رطوبت هوای منزل است. این تاثیر به حدی است که در فصل زمستان وجود حداقل دو عدد از این نخل ها در منزل می توانند مانند بخور طبیعی عمل کرده و کمبود رطوبت هوای خشک فصل زمستان را جبران کند.

separator line

منبع : هایپرکلابز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا