دسته‌بندی نشده

راجب خواص شگفت انگیز تمبرهندی چه می دانید؟

در مورد تمبر هندی چه می دانید؟

خواص تمبرهندی شامل تقویت متابولیسم، بهبودسلامت معده، مدیریت دیابت، حفظ سیستم ایمنی بدن، مدیریت چاقی، حمایت از سلامت قلب و عروق بوده و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها ست.

سایر مزایا عبارتند: از مبارزه با التهاب، پاکسازی خون، جوان سازی پوست، حمایت از سلامت چشم است.تمبر هندی همچنین خواص ملینی دارد.

درخت این میوه در مناطق گرمسیری رشد می کند و به نام tamarindus indica شناخته می شود.همچنین مانند ادویه در غذاهای امریکای لاتین و دریای کارائیب نیز وجود دارند.

نوشته های مشابه

ارزش تغذیه ای تمبرهندی :

خصوصیت میزان ارزش غذایی
هر 100 گرم تمبر هندی شامل مواد مغذی
کلسیم 35 میلی گرم
مگنیمیم 92 میلی گرم
فسفر 54 میلی گرم
پروتئین 10 گرم
پتاسیم 375 میلی گرم
ریبوفلاوین 0.7 میلی گرم
تیامین 16 میلی گرم
اسید تیتانیوم 23.8-8 میلی گرم

خواص تمر هندی :


1. متابولیسم را افزایش می دهد :

ممکن است سعی کنید راه حل های مختلف را برای یک رژیم غذایی سالم برای افزایش میزان متابولیسم خود انتخاب کنید. برای نتایج پایدار، متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که تمبر هندی را به غذا و یا رژیم خود اضافه کنید. مواد مغذی موجود در تمبر هندی باعث می شود که مواد مغذی غذاها را جذب کند و همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

علاوه بر این، میزان متابولیسم افزایش یافته ضروری است زیرا در نهایت منجر به کاهش وزن می شود.

2. تمبر هندی مفید برای معده :

گفته می شود که تمبرهندی برای درمان بیماری های التهابی روده مانند بیماری های کرون و کولیت اولسراتیو موثر است. پالم تمبر هندی حاوی منیزیم و پتاسیم است که می تواند به طور موثر عوامل مرتبط با اسیدهای معده و زخم معده را درمان کند. شما می توانید محتوای مناسب فیبر را در ادویه پیدا کنید که برای همه افراد تنظیم حرکات روده و یبوست ضروری است.

شما می توانید آن را در رژیم غذایی کودکان و همچنین در مورد کرم روده و انگل استفاده کنید. علاوه بر این، تمبر هندی همچنین می تواند منبع طبیعی برای درمان اسهال، اسهال و التهاب ناشی از هموروئیدها باشد.

3. تمبر هندی مفید برای دیابت :

تمبر هندی باعث جلوگیری از جذب کربوهیدرات در بدن می شود.این خاصیت برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند ضروری است. تمبر هندی باعث افزایش ناگهانی قند خون در جریان خون می شود. علاوه بر این، متخصصان تغذیه نشان داده اند که آب نمکی آن می تواند پانکراس شما را از آسیب های اکسیداتیو که به دیابت مرتبط است جلوگیری کند. با این حال، قبل از انتخاب داروهای خود به ویژه در مورد دیابت، با پزشک اولیه خود مشورت کنید.

4. سیستم ایمنی را تقویت می کند :

تمبرهندی دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی می باشد که بدن شما به مقدار زیاد نیاز دارد. همچنین ایمنی قوی می تواند به طور موثر از باکتری های عفونی که موجب سرفه، سرما و آنفولانزا و غیره می شود، جلوگیری کند.

5. مفید برای چاقی :

با اضافه وزن و چاقی می توانید از طریق ترکیب تمبر هندی به رژیم منظم خود،سلامتی خود را بیمه کنید.نه تنها مواد مغذی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین های مختلف را مصرف می کنند، بلکه به افزایش چربی بدن کمک می کند.

6. تمبر هندی مفید برای کاهش کلسترول :

گفته می شود مصرف تمبر هندی نیز خطر ابتلا به سطوح کلسترول بالا را نیز کاهش می دهد. با این حال، در هر صورت بهتر است قبل از انتخاب درمان خانگی به توصیه پزشک توجه کنید.

7. تمبر هندی منبع آنتی اکسیدان ها :

مواد مغذی موجود در تمبر هندی واکنش های شیمیایی موجود در بدن را تقویت می کند. تمبر هندی می تواند منبع طبیعی برای مبارزه با سموم، رادیکال های آزاد و حتی سلول های سرطانی باشد. عواملی وجود دارد که اگر در زمان خود درمان نشوند در عین حال باعث ایجاد اکسیداتیو در اندام شما می شوند .

خواص تمر

8. تمبر هندی خاصیت ضد التهابی دارد :

تمبر هندی دارای خواص قدرتمند ضد التهابی ویژه ای است.و آب آن می تواند گلودرد به طور موثر در درمان گلو درد موثر است. متخصصان تغذیه همچنین توصیه کرده اند که تمبر هندی در درمان التهاب و دردهای مزمن موثر است.. با این حال، برای تعیین اثربخشی آن در این زمینه، مطالعات بیشتری لازم است.

9. تمبر هندی باعث تصفیه خون می شود :

مطالعات نشان داده اند که اسید فولیک، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر غذایی برای تصفیه خون موثر است. شما می توانید انواع مختلفی از مواد مغذی را درتمبر هندی پیدا کنید و می توانید از تمبر هندی به عنوان یک تصفیه کننده طبیعی و ایمن استفاده کنید.

10. برای شفاف سازی پوست :

تمبر هندی یک گزینه عالی برای یک گزینه عالی برای مراقبت از پوست است. این پتانسیل برای درمان سوختگی و ادم ناشی از ترکیبات موجود در آنها است. اضافه کردن تمبر هندی در هر رژیم غذایی ممکن است به کاهش آکنه و یا آفت زدن در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک کند.

علاوه بر این، تمبر هندی حاوی فیبر، آلفا هیدروکسیل، آنزیم ها، فیبر، ویتامین B و ویتامین C است که برای جوان سازی سلول های مرده پوست و بافت ها ضروری است.

11. تمبر هندی ویژگی های خنک کننده دارد :

مصرف تمبر هندی در طول تابستان می تواند موثر باشد خواص خنک کنندگی دارد متخصصان تغذیه تمبر هندی را به افرادی که در مناطق گرمسیری زندگی می کنند توصیه می کند.

12. تمبر هندی ملین است :

متخصصان تغذیه بیان کرده اند که تمبر هندی می تواند به عنوان یک ملین عمل کند. این پتانسیل برای جلوگیری از عوامل موثر بر اختلالات صفراوی و عفونت های ویروسی است که در اکثر موارد باعث اسهال می شود. گفته می شود که تمبر هندی منبع خوبی برای از بین بردن حالت تهوع و استفراغ است.

کارشناسان همچنین معتقدند که این امر به رشد باکتری های خوب در روده بزرگ شما کمک می کند، زیرا محتوای فیبر رژیمی بسیاری در آن یافت می شود.

نکته : به شما مجددا توصیه می کنیم که در مصرف هیچ چیزی افراط نکنیم زیرا ممکن است یک ماده همان قدر که خاصیت دارد به همان میزان هم مشکلاتی را در پی داشته باشد.

divider

بیشتر بخوانید :

13 خاصیت باورنکردنی انگور قرمز

11 خاصیت حیرت انگیز روغن آفتابگردان برای سلامتی

12 خاصیت شگفت انگیز آب هلو

9 خاصیت حیرت انگیز روغن تخم کدو

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا