دسته‌بندی نشده

دعای شبور یا سمات چیست و چگونه خوانده میشود؟

خواص دعای شبور و زمان مناسب خواندن این دعا

دعای شبور که به دعای سمات نیز معروف است دارای خواص و فضیلت های بسیاری می باشد. این دعا یکی از بهترین دعا ها در اسلام می باشد و چندین روایت از آن وجود دارد. خواص دعای شبور و تمامی روایتی که از آن وجود دارد را برای شما بررسی خواهیم کرد.

به توصیه پیامبر اکرم مسلمان ها زمانی که با یک مشکل و یا گرفتاری رو به رو می شوند می توانند به دعا ها و ادعیه ها پناه ببرند و با استفاده از آن ها از خداوند بخواهند تا لطفش شامل حالشان شود. افراد بسیار زیادی دعای شبور را توصیه کردند و از مردم خواستند تا زمانی که با مشکلات خاصی رو به رو می شوند این دعا را از یاد نبرند.
بسیاری از افراد اعتقاد دارند که سمات به معنای نام ها می باشد و چون نام های خداوند در این دعا تکرار شده است این دعا را به این نام می خوانند. در واقع این دعا یکی از مهم ترین لطف هایی می باشد که خداوند در اختیار مومنان قرار داده است.

خواص دعای شبور و زمان مناسب خواندن این دعا

دعای شبور و تمامی اطلاعات در مورد آن

نزدیک تر شدن به خداوند

خواندن دعا ها در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و از مردم خواسته شده است اگر می خواهند به خداوند نزدیک شوند باید دعا بخوانند. یکی از بهترین خاصیت هایی که این دعا با خود به همراه دارد این است که شما را به خداوند نزدیک تر خواهد کرد. خداوند در سوره رعد آیه ۲۸ می فرماید :

الذین امنوا و تطمئن قلوبهم به ذکر الله الا به ذکر الله تطمئن القلوب

ترجمه :

آن‌ها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد!

با توجه به این آیه قرآنی شما می توانید با خواندن دعای شبور که پر از نام های خداوند می باشد موجب نزدیکی شما به خداوند و آرامش یافتن قلب هایتان خواهد شد.

از بین رفتن حاجت ها

اگر می خواهید نیاز های خود را رفع کنید خواندن دعای شبور را از یاد نبرید. در واقع این دعا بسیار مشکل گشا می باشد و مومنان می توانند در حین مواجه شدن با مشکلات خود این دعا را بخوانند. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که :

پس بگیرید این دعا را بر دشمنان خود از سایر مردم و این از عمیق مکنون علم و مخزون علم است. پس بخوانید آن را برای حاجت که به خدا دارید و ظاهر نکنید آن را برای سفها، زنان، کودکان، ستم کاران و منافقان.

دور شدن همسایه های بد

یکی دیگر از خواص این دعا این است که شما می توانید با خواندن آن از شر همسایه های بد دور بمانید. در اسلام همانطور که می دانید حتی همسایه ها نیز دارای حقوق می باشند و هر فردی که آن ها را رعایت نکند مشکلات بی شماری را ایجاد خواهد کرد. برای این که آزار و اذیت های همسایه های بد را از خود دور کنید می توانید این دعا را بخوانید.

نام های خداوند

این دعا سرشار از نام های اعظم خداوند می باشد. امام محمد باقر (ع) در مورد این دعا فرموده اند که :

اگر مردمان می‌دانستند آن چه ما می‌دانیم از سؤال‌ها که در این دعاست و بزرگی کار آن نزد خدای تعالی و زودی اجابت خدای تعالی، خواننده آن را با آن چه ذخیره نهاده است خدا از ثواب نیکو، وی را به سبب این دعا با یک دیگر با شمشیر جنگ کردند و اگر سوگند خورم که اسم اعظم خدای تعالی در آن است، راست خورده باشم و این از علم نهانی است.

دعای شبور و تمامی اطلاعات در مورد آن

زمان مناسب خواندن این دعا

یکی از مهم ترین مسئله هایی که باید در حین خواندن دعا آن ها را رعایت کنید این است که زمان مناسب آن ها را بدانید. برای این که از فواید این دعا به صورت کامل بهره مند شوید بهتر است زمان خواندن آن را نیز رعایت کنید. بر اساس روایت هایی که وجود دارد خواندن این دعا در حین عصر و نزدیک به غروب کردن آفتاب بسیار خوب است و دعا های شما در این زمان بیش تر اجابت خواهد شد.

حتماً بخوانید:

بر اساس روایت های باقی مانده از زمان پیامبر اکرم (ص) دختر ایشان حضرت فاطمه (س) این زمان را بهترین زمان برای خواندن دعا و برآورده شدن حوائج معرفی کردند. در ادامه می توانید خواص دعای نادعلی و خواص شرف الشمس را نیز مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا