دسته‌بندی نشده

مجربترین دعاها از قرآن و امامان برای درمان لکنت زبان

دعا برای لکنت زبان در قرآن و مفاتیح (سریع الاثر و معتبر)

لکنت زبان یکی از مشکلات رایج گفتاری در بین کودکان و بزرگسالان است که معمولا ریشه در ترس آن ها دارد. لکنت زبان با گفتاردرمانی قابل درمان است و توصیه می شود کودکان و بزرگسالان مبتلا به لکنت زبان آهسته و با آرامش صحبت کنند. در قرآن داستان حضرت موسی آمده است که از خداوند می خواهد گره از زبانش باز کند تا دیگران حرف او را بفهمند.

خداودند دعای او را مستجاب می کند و به او می گوید به آرامی سخن بگو. دعا و طلسم برای لکنت زبان نیز برای کودکان و بزرگسالان می تواند کمک کننده باشد. اما چه دعایی برای لکنت زبان خوب است؟ در ادامه بهترین دعا برای لکنت زبان معرفی شده است.

دعا برای لکنت زبان قوی و موثر

دعا برای رفع لکنت زبان کودکان
دعا برای باز شدن لکنت زبان
دعای قوی برای لکنت زبان
دعای لکنت زبان حضرت موسی
سوره اسرا یا بنی اسرائیل برای لکنت زبان
دعا برای لکنت زبان بزرگسالان

دعای تجربه شده و مجرب برای رفع لکنت زبان سریع الاثر

دعا برای رفع لکنت زبان کودکان

چنانچه کودکی لکنت زبان دارد دعای زیر را نوشته و بر گردن او بیاویزید:

ما لکم لا تنطقون اقرا باسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق اقراء و ربک الاکرم الذی علم بالقلم علم الانسان ما لم یعلم لا یتکلمون الا من اذن له الرحمن و قال صوابا انطلقنا الله الذی انطق کل شیء ففهمناها سلیمان.

دعای زیر را با زعفران بنویسید و بر روی سر ببندید:

بسم الله الرحمن الرحیم
الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ

امروز بر دهانشان مُهر می‏نهیم، و دستهایشان با ما سخن می گویند و پاهایشان کارهایى را که انجام میدادند شهادت میدهند!

و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

هیچ نیرو و توانی جز از سوی خداوند بزرگ و بلندمتبره نیست.

دعای زیر را بر روی مس بنویسید و آن را با آب باران شسته و بر سر فردی که لکنت زبان دارد بریزید:

قالَ اِبْراهیمُ لِاَبیهِ اٰذَراَتَتَخِذُ اَصْناماً اٰلِهَةً اِنّی اَ ریٰکَ وَقَوْمَکَ فی ضَلالٍ مُبینٍ وَکَذٰلِکَ نُری اِبْراهیمَ مَلَکُوتَ السَّمٰواٰتِ وَالاَرضِ وَلیَکوُنَ مِن َالمُومِنینَ فَلَمّا جنَّ عَلَیهِ اللَّیْلُ رَاٰی کَوْکَباً قالَ هٰذا رَبّی فَلَمّا اَفَلَ قالَ لا اُحِبُّ الاٰفِلینَ فَلَمّا رَاَی الْقَمَرَبازِغاً قالَ هٰذا رَبّی فَلَمّا اَفَلَ قالَ لَئِنْ لَمْ یَهْدِنی رَبّی لَاَکُونَنَّ مِن َالْقَوْم ِالضّالّینَ فَلَمّا رَاَی الشَّمْسَ بازِغَةً قالَ هٰذا رَبّی هَذا اَکْبَرُ فَلَمّا اَفَلَتْ قالَ یا قَوْمِ اِنّی بَرِیٌ مِمّا تُشرِکُونَ

دعای مجرب برای رفع لکنت زبان

دعای لکنت زبان از حضرت موسی

دعا برای خوب شدن لکنت زبان از قرآن:

دعای زیر که در قران و در سوره طه آمده داستان حضرت موسی است که از خداوند می خواهد برادرش را به یاری او بفرستد تا بر فرعونیان پیروز شود. حضرت موسی به خداوند می فرماید خدایا سینه ام را گشاده کن و گره از زبانم بگشای.

وَ إِذْ نادی‏ رَبُّکَ مُوسی‏ أَنِ ائْتِ الْقَوْمَ الظَّالِمینَ. قَوْمَ فِرْعَوْنَ أَ لا یَتَّقُونَ. قالَ رَبِّ إِنِّی أَخافُ أَنْ یُکَذِّبُونِ. وَ یَضیقُ صَدْری وَ لا یَنْطَلِقُ لِسانی‏ فَأَرْسِلْ إِلی‏ هارُونَ.

و (یاد آر) هنگامی که خدایت به موسی ندا کرد که اینک به سوی قوم ستمکار روی آور. به سوی قوم ستمکار فرعون که آیا باز هم نمی خواهند خدا ترس و پرهیزگار شوند؟ موسی عرض کرد: ای پروردگار ، از آن می ترسم که فرعونیان سخت مرا تکذیب کنند. و (از کفر آنها) دلتنگ شوم و عقده زبانم (به هدایت آنان) باز نگردد، پس به سوی هارون (برادرم) فرست (تا با من به رسالت روانه شود).
سوره شعراء

قال رب اشرح لی صدری و یسر لی امری واحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی

گفت: پروردگارا به من شرح صدر عنایت فرما و کار مرا آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا گفتار مرا بفهمند.

سوره اسرا یا بنی اسرائیل برای لکنت زبان

یکی از سوره های قرآن که برای تکلم بدون عیب و نقص سفارش شده است سوره اسرا می باشد. به این روش عمل کنید: متن سوره اسرا را با مشک و زعفران بنویسید و آن را با آب بشویید و به شخصی که لکنت دارد بخورانید.

دعای لکنت زبان از حضرت موسی

در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است:

نوشتن سوره بنی اسرائیل با زعفران و خوراندن آب آن به کودکی که دچار لکنت زبان است یا سخت حرف می زند باعث می شود زبانش به اذن خداوند باز شده و به صحبت می آید. تفسیر البرهان، ج4، ص 496

حتماً بخوانید:

دعا برای لکنت زبان بزرگسالان

دست را روی قلب بگذارید و بگویید: بسم الله سپس دست را بر روی قلب کشیده و 7 بار بگویید:

أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَی نَفْسِی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا