دسته‌بندی نشده

دستور پخت کیک کوستبک با کرم شانتی، خوشمزه و جذاب

طرز تهیه کیک کوستبک خوشمزه با طعمی متفاوت

کیک کوستبک یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و لطیف دارد و خیلی راحت و به روش‌های مختلف آماده و تهیه می‌شود، این دسر خوش طعم و مقوی برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک کوستبک در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
روغن مایع نصف لیوان
شیر نصف لیوان
آرد سفید ۲ لیوان سر خالی
بکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای کرم شانتی و روی کیک: میزان مورد نیاز :
کرم شانتی ( پودر خامه) ۲ بسته
شیر یا آب سرد ۱ لیوان
توت فرنگی یا موز به مقدار لازم

طرز تهیه کیک کوستبک

طرز تهیه کیک کوستبک

مرحله ۱: آماده‌سازی مواد خشک
برای طرز تهیه کیک کوستبک ابتدا آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و در یک ظرف بریزید، بعد بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد ترکیب آرد را ۳ بار الک کنید تا یکدست و صاف شود و بعد کنار بگذارید.

مرحله ۲: مخلوط کردن تخم‌مرغ‌ها و شکر
سپس تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و کمی پف کنند و بعد شکر را به آن‌ها اضافه کنید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با همزن برقی خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست و کرم رنگ و کشداری تشکیل شود.

مرحله ۳: اضافه کردن وانیل، شیر و روغن مایع
بعد وانیل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و با هم خوب ترکیب شوند، سپس شیر را که به دمای محیط رسیده است روی مواد بریزید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید، بعد روغن مایع را هم اضافه کنید و با همزن هم بزنید.

مرحله ۴: ترکیب مواد خشک و مایع
وقتی که همه مواد با هم مخلوط شد ترکیب آرد را در دو مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک به شکل دورانی و در یک جهت به آرامی هم بزنید تا آرد گلوله نشود و کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکدست و نرمی تشکیل شود.

مرحله ۵: آماده کردن قالب
سپس کف قالب ۲۰ در ۳۰ را با روغن مایع چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و مایه کیک را در آن بریزید و به آرامی دو ضربه به سطح بزنید تا حباب‌های داخل مایه کیک خارج شود و بعد در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله ۶: تنظیم دمای فر و پخت کیک
دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود، بعد از این زمان قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود و بعد از قالب خارج کنید.

مرحله ۷: خنک کردن و برش دادن کیک
سپس کیک را روی توری قرار دهید تا کاملا خنک شود و بعد رویه کیک را که کمی برآمده شده است برش دهید و با دست پودر کنید و کنار بگذارید تا برای تزیین روی کیک از آن استفاده کنید، بعد از این که کیک خنک شد دوباره کیک را داخل قالب بگذارید.

عکس کیک کوستبک

مرحله ۸: آماده‌سازی کیک برای فیلینگ
برای این که بعدا راحت بتوانید کیک را از قالب خارج کنید، ابتدا کف قالب سلفون یا کیسه فریزر قرار دهید به طوری که لبه‌های آن از قالب بیرون باشد و بعد کیک را روی سلفون در قالب بگذارید و بعد خامه را برای فیلینگ روی کیک درست کنید.

مرحله ۹: تهیه کرم شانتی
کرم شانتی را داخل یک ظرف بریزید و شیر را به آن اضافه کنید و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا بافت آن‌ها یکدست و صاف شود، به جای کرم شانتی می‌توانید از ترکیب ۲۵۰ گرم خامه قنادی و ۲۰۰ گرم پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.

مرحله ۱۰: تهیه کرم پنیر و خامه قنادی
خامه قنادی را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد و جای پره‌های همزن روی آن بماند و بعد پنیر ماسکارپونه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت آن‌ها یکدست و صاف شود.

حتماً بخوانید:

مرحله ۱۱: اضافه کردن شیر و توت‌فرنگی به کیک
بعد یک لیوان شیر را روی کیک بریزید، طوری که کاملا سطح کیک را خیس کنید و بعد توت فرنگی‌ها را روی کیک بچینید، می‌توانید توت فرنگی‌ها را برش دهید و بعد روی کیک قرار دهید، سپس کرم شانتی یا خامه فرم گرفته را در قیف بریزید.

مرحله ۱۲: اضافه کردن خامه و کیک پودر شده
سپس خامه را روی کیک و توت فرنگی‌ها بریزید و با کاردک سطح آن را صاف کنید، بعد کیک پودر شده را روی خامه بریزید و پخش کنید و سپس کیک را به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا طعم و عطر همه مواد با هم خوب مخلوط شود.

مرحله ۱۳: تزیین نهایی و سرو کردن کیک
بعد از این زمان کیک را از یخچال بیرون بیاورید و روی آن را با برش‌های توت فرنگی و موزهای حلقه شده و پودر پسته و پودر نارگیل و مغز گردو خرد شده و شکلات چیپسی تزئین کنید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید. در آخر کیک کوستبک را به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

منبع : پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا