دسته‌بندی نشده

دستور پخت کیک پنیری با پنیر ماسکارپونه ، دسر جذاب و خوشمزه

طرز تهیه کیک پنیری به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

با استفاده از بکینگ پودر و نمک، آرد به مواد اضافه می‌شود و پس از اضافه کردن مغز گردو، مخلوط در قالب وارد فر می‌شود. پس از پخت و خنک کردن، کیک با خامه و مواد مختلف تزئین و سرو می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک پنیر خامه ای در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
آرد ۲ و ۴/۱ پیمانه
شکر ۱ و نیم پیمانه
کره ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
پنیر ماسکارپونه ۱ بسته معادل ۲۰۰ گرم
بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
وانیل خالص نصف قاشق چای خوری
رنده پوست لیمو به مقدار لازم
نمک نوک قاشق چای خوری

کیک پنیری به روش مجلسی

طرز تهیه کیک پنیری

مرحله ۱: شروع با کره و شکر
برای طرز تهیه کیک پنیری ابتدا مقداری کره را که به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک ظرف بریزید و بعد شکر دانه ریز را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت تقریبا ۵ دقیقه هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و بافت آن یکدست و سبک و کرم رنگ و پفکی شود.

مرحله ۲: اضافه کردن پنیر و وانیل
سپس پنیر را به مخلوط اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا با هم ترکیب و یکدست شوند، بعد از آن مقداری وانیل روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و خشک کنید.

مرحله ۳: استفاده از پوست لیمو ترش
بعد پوست لیمو ترش را با رنده ریز رنده کنید، دقت کنید در هنگام رنده کردن پوست لیمو فقط پوست سبز آن را رنده کنید و به پوست سفید آن نرسید چون باعث تلخ شدن کیک می‌شود و بعد رنده پوست لیمو ترش را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ۴: اضافه کردن تخم مرغ و آرد
سپس تخم مرغ‌ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و هر کدام را به مدت ۱ دقیقه با همزن بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند و کاملا با مواد مخلوط و یکدست شوند و به خورد مواد بروند، بعد آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود.

مرحله ۵: ترکیب بکینگ پودر و نمک با آرد
بعد بکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم کاملا ترکیب شوند و سپس ترکیب آرد را الک کنید تا بافت آن یکدست شود و بعد کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به شکل دورانی و به آرامی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله ۶: راهنمای اضافه کردن آرد
بعد از اضافه کردن آرد به مواد، خیلی به هم نزنید چون پف کیک از بین می‌رود فقط به اندازه‌ای که آرد داخل مخلوط گلوله نشود و با هم ترکیب شوند کافی است، در ترکیب این کیک می‌توانید با سلیقه خودتان از مقداری مغز گردو خرد شده هم استفاده کنید.

طرز تهیه کیک پنیری

مرحله ۷: استفاده از مغز گردو و آماده‌سازی قالب
مغز گردو را داخل مخلوط بریزید و کمی هم بزنید تا در همه قسمت‌های مایه پخش شود، برای این کار حتما گردو‌ها را با آرد آغشته کنید تا در مخلوط ته‌نشین نشود، بعد داخل یک قالب میان تهی را با کره یا روغن جامد چرب کنید و در آن آرد بپاشید.

مرحله ۸: آماده‌سازی مایه کیک و قرار دادن در فر
سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید و یکی دوبار روی سطح ضربه بزنید تا هوای داخل آن خارج شود و بعد چون مایه این کیک سفت است سطح آن را با لیسک صاف کنید و بعد از آن قالب کیک را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله ۹: پخت کیک در فر
بعد دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت تقریبا ۴۵ دقیقه در فر بپزد و سطح آن طلایی رنگ شود، در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک از بین می‌رود و بعد از آن میزان پخت کیک را تست کنید.

مرحله ۱۰: چک کردن میزان پخت و خنک کردن
یک سیخ چوبی یا خلال دندان را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید اگر از مایه کیک چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک خوب مغز پخت شده و آماده است، سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کیک در قالب خنک شود.

کیک پنیر ماسکاپوره

مرحله ۱۱: آماده‌سازی و تزئین با خامه
سپس با یک چاقوی تیز اطراف کیک را از قالب جدا کنید و بعد قالب را برگردانید و کیک را به طور کامل از قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید و سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان روی کیک مقداری خامه فرم گرفته بریزید.

مرحله ۱۲: تزئین کیک با مواد مختلف و سرو
بعد با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده، مغز فندق خرد شده و خلال بادام و شکلات چیپسی و برش‌های حلقه‌ای موز و توت فرنگی کیک را تزئین کنید و سپس کیک را در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک پنیر را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده مقوی برای پذیرایی همراه با چای سرو کنید.

منبع : نکته چی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا