دسته‌بندی نشده

دستور تهیه کیک زردآلو شکلاتی دسر مناسب تابستان

کیک زردآلو شکلاتی

کیک زردآلو شکلاتی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و نرم دارد و خیلی راحت و سریع و به روش‌های مختلف درست می‌شود، این کیک خوش طعم را می‌توان به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی‌ها آماده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک زردآلو شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
تخم مرغ ۲ عدد
شکر کمی بیشتر از نصف پیمانه معادل ۱۲۰ گرم
آرد ۱ و ۴/۱ پیمانه معادل ۱۷۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
شیر نصف پیمانه
کره یا روغن مایع ۶۰ گرم
پودر کاکائو ۲ قاشق غذا خوری
زردآلو به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک زردآلو شکلاتی

زدن تخم مرغ و شکر با همزن برقی
برای طرز تهیه کیک زردآلو خوشمزه با طعم شکلاتی ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آن‌ها زیادتر شود، بعد شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با همزن برقی هم بزنید تا بافت مخلوط حجیم و کرم رنگ و کشدار شود.

افزودن وانیل و کره آب شده به مخلوط
سپس وانیل را به تخم‌ مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مخلوط پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را از بین ببرد، بعد کره آب شده یا روغن مایع را روی مواد بریزید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط و یکدست شوند، با همزن برقی هم بزنید.

 کیک زردآلو شکلاتی

اضافه کردن شیر و آرد به مایه
بعد شیر را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا بافت مواد یکدست و صاف شود، سپس آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید.

الک کردن و اضافه کردن ترکیب آرد به مخلوط
ترکیب آرد را خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد الک کنید تا ترکیب آرد یکدست شود، سپس آرد را کم کم و در چند مرحله روی مخلوط بریزید و به آرامی با همزن دستی و در یک جهت به شکل دورانی هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند.

تهیه کیک وانیلی و تزئین با زردآلو
اگر می‌خواهید که کیک وانیلی داشته باشید به جای پودر کاکائو از آرد استفاده کنید و بعد کف قالب ۲۰ سانتی را کاغذ روغنی قرار دهید و نصف مایه کیک را در قالب بریزید و سپس زردآلوها را که از قبل تمیز شسته‌اید و برش داده اید روی آن بچینید.

حتماً بخوانید:

استفاده اختیاری از زردآلو در کیک
استفاده از زردآلو در وسط کیک به دلخواه و سلیقه خودتان بستگی دارد و می‌توانید از آن استفاده نکنید، در صورتی که در وسط کیک زردآلو قرار دادید سعی کنید از زردآلوهای خوشمزه و رسیده استفاده کنید که شیرین باشند یا این که به آن‌ها شکر بزنید.

پخت کیک در فر با دمای معین
سپس مابقی مایه کیک را روی زردآلوها بریزید و چند برش زردآلو هم روی مخلوط مواد بچینید و بعد قالب را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا کیک خوب بپزد.

بررسی آماده بودن کیک با استفاده از یک سیخ چوبی
بعد از مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه کیک آماده شده و سطح آن طلایی رنگ می‌‌شود، در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود و بعد از آن یک سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر چیزی به آن نچسبید، کیک آماده است.

 طرز تهیه کیک زردآلو شکلاتی

خنک کردن و برش زدن کیک پخته شده
سپس قالب کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و بعد کیک را به آرامی از قالب بیرون بیاورید و کاغذ روغنی را از آن جدا کنید، سپس کیک را در ظرف دیگری قرار دهید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

تزئین و سرو کیک با عسل، شکلات، پسته، گردو و زردآلو
بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده روی کیک بریزید و با پودر یا خلال پسته و مغز گردوی خرد شده و چند برش زردآلو و شکلات چیپسی تزئین کنید و بعد چند برش از کیک زردآلو شکلاتی را در ظرف مناسب بچینید. در آخر کیک زردآلو شکلاتی را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و دلچسب همراه با چای سرو کنید.

منبع : نکته چی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا