دسته‌بندی نشده

دستور تهیه مربای سیب و هویج با طعم و بوی فوق العاده

مربای سیب و هویج

مربای سیب و هویج مربایی بی نظیر و خوشمزه برای صبحانه است که علاوه بر طعم و عطر فوق‌العاده‌ای که دارد سرشار از ویتامین‌ و مواد مغذی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای سیب و هویج در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
سیب یک کیلو
هویج یک کیلو
شکر یک و نیم کیلو
خلال بادام ۳ قاشق غذاخوری
گلاب نصف پیمانه
هل ۶ یا ۷ دانه
زعفران به مقدار لازم
پوست پرتقال به مقدار لازم

 مربای سیب و هویج

طرز تهیه مربای سیب و هویج

مرحله اول
برای تهیه مربای سیب و هویج در ابتدا سیب‌ها و هویج‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید، بعد پوست بکنید و با رنده درشت رنده کنید و با هم ترکیب کنید، انتخاب سیب شیرین یا ترش به سلیقه و ذائقه خودتان بستگی دارد.

نکته: اگر می‌خواهید طعم مربا ملس شود از سیب ترش و شیرین استفاده کنید.

مرحله دوم
بعد از رنده کردن، سیب و هویج‌ها را در قابلمه بریزید و همراه با مقداری آب روی حرارت ملایم قرار دهید، اگر سیب‌ها آب دار بودند لازم نیست آب اضافه کنید چون خودش آب می‌اندازد.

نکته: هر چقدر سیب‌ها آب دار باشند طعم مربا خوشمزه‌تر می‌شود.

مرحله سوم
بعد از ده دقیقه که سیب‌ها آب انداختند، شکر را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند و زمان دهید تا به جوش آید و شکر کاملا در آب سیب و هویج‌ها حل شود.

مرحله چهارم
حالا ۶ یا ۷ دانه هل را سوراخ کنید و یا از هل سابیده شده به مقدار یک قاشق چایخوری استفاده کنید و به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر هل در همه مواد پخش شود.

طرز تهیه مربای سیب و هویج

مرحله پنجم
مقداری زعفران را با کمی آب جوش روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد، بعد گلاب و زعفران دمکرده را هم برای عطر و طعم بهتر و خوش رنگ شدن مربا به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم
حالا یک پرتقال را تمیز بشورید و با رنده ریز پوست نارنجی آن را رنده کنید، توجه کنید که به پوست سفید پرتقال نرسید چون باعث تلخ شدن مربا می‌شود و بوی پرتقال را از بین می‌برد.

نکته: اگر پرتقال در دسترس نبود از آب نصف لیموی تازه استفاده کنید.

مرحله هفتم
وقتی مربا به قوام مورد نظر رسید، پوست پرتقال رنده شده با عطر فوق‌ العاده و خلال بادام را اضافه کنید و هم بزنید و بعد دمکنی را بگذارید و اجازه دهید از ده دقیقه تا یک ربع دیگر دم بکشد.

مرحله هشتم
بعد از پخت، مربا را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس مربا را در ظرف شیشه‌ای مناسب بریزید و یک شب بدون بستن در، در داخل یخچال قرار دهید.

مرحله نهم
بعد از یک شب درب شیشه‌ها را ببندید و دوباره در یخچال بگذارید، سپس برای صبحانه مربای سیب و هویج را در ظرف مناسب بریزید و همراه با کره و نان تازه میل کنید.

منبع : چی شی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا