دسته‌بندی نشده

دستور تهیه دسر باواریا زعفرانی، دسر سوئیسی خوشمزه

روش تهیه باواریا زعفرانی خوشمزه

طرز تهیه دسر باواریا به سوئیسی ها نسبت داده شده است. اما تقریبا در همه جا روش آماده کردن این دسر خوشمزه از خیلی وقت پیش رواج پیدا کرده است. باواریا زعفرانی یکی از انواع دسر ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است. این دسر بیشتر به صورت قالبی در دو رنگ یا سه رنگ تهیه می شود. شما می توانید فقط به صورت تک رنگ نیز این دسر را تهیه کنید و در انتها با میوه دلخواه تزئین کنید. این دسر از شیر و زرده تخم مرغ و ژلاتین که به صورت خامه فرم است تهیه می شود.

خامه باورایا یا کرم باوریا یک دسر کلاسیک است که در قرن ۱۹ کشف شده است ولی در ایلات متحده اولین بار در کتاب آشپزی توسط fannie farmer در سال ۱۸۹۶دیده شود. می توانید در این دسر از انواع مغزیجات نیز استفاده کنید. بافت این دسر فوق العاده نرم و لطیف است و به کاسترد شباهت دارد. شما حتی می توانید این کرم را به صورت ساده یا شکلاتی تهیه کنید و در انواع شیرینی ها و تارت ها استفاده کنید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
شکر ۱ لیوان
شیر ۴ لیوان
وانیل‏ ‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
تخم مرغ (زرده) ۳ عدد
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه ۱.۵ پاکت
زعفران به مقدار لازم
آب سرد ۱/۲ لیوان

طرز تهیه :

نوشته های مشابه

ابتدا زرده ها و وانیل و نصف شکرها را با همزن با دور کند بزنید تا کشدار شود. سپس مابقی شکر را اضافه کرده و با دور تند میزنیم تا کرم سفید و کشداری بدست آید. سپس شیر را در ظرفی ریخته روی حرارت میگذاریم تا جوش بیاید ، سپس شعله را کم کرده و مایع زرده را به شیر اضافه میکنیم و هم میزنیم.
جوش اول را که زد شعله را خاموش کرده. بعد پودر ژلاتین و آب سرد را که به روش بن ماری حل کردیم، و زعفران را به موادمان اضافه میکنیم بعد که خنک شد خامه را به موادمان اضافه میکنیم و با مفتول بهم میزنیم تا یکدست بشود. بعد دسر را در قالب ریخته و در یخچال به مدت سه ساعت گذاشته… و بعد به دلخواه تزیین کنید.

روش تهیه باواریا زعفرانی

بعد از آن دسر شما آماده است و می توانید روی دسر باواریا را به دلخواه خود تزیین نمایید. طرز تهیه دسر باواریا بسیار راحت است و این دسر خوشمزه را می توانید به عنوان جایگزین مناسب کرم کارامل برای انواع مهمانی ها تهیه کنید.

منبع : ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا