دسته‌بندی نشده

درمورد ارزش غذایی و خواص فلفل سبز تند بدانید

همه چیز درمورد فلفل سبز

فلفل سبز به عنوان جزء اصلی رژیم غذایی آمریکایی و هندی شناخته شده است؛ ماده مغذی سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کپسایسین، ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ب، ویتامین E و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم.

مصرف فلفل سبز بدن را در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود ضمن این که سرعت روند پیری را نیز کم می کند. کپسایسین همچنین موجب کاهش سطح کلسترول می شود.

کالری و ارزش غذایی فلفل سبز

هر 100 گرم فلفل سبز حاوی 40 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری 40
آب 88٪
پروتئین 1.9 گرم
کربوهیدرات 8.8 گرم
شکر 5.3 گرم
فیبر 1.5 گرم
چربی 0.4 گرم
چربی اشباع 0.04 گرم
چربی اشباع نشده 0.02 گرم
امگا 3 0.01 گرم
امگا 6 0.23 گرم

فلفل سبز/کالری فلفل سبز/ارزش غذایی فلفل سبز/خواص فلفل سبز/فلفل/کالری فلفل/ارزش غذایی فلفل/خواص فلفل

بیشتر بخوانید:

کالری فلفل دلمه ای سبز : 100 گرم فلفل دلمه ای خام و پخته چقدر کالری …

کالری فلفل قرمز : فلفل قرمز خام و ادویه آن چقدر کالری دارد ؟

فلفل سبز/کالری فلفل سبز/ارزش غذایی فلفل سبز/خواص فلفل سبز/فلفل/کالری فلفل/ارزش غذایی فلفل/خواص فلفل

خواص فلفل سبز

1. خواص فلفل سبز: ریه‌ ها را پاکسازی می‌ کند

محتوای موجود در فلفل سبز تند می‌تواند مجاری تنفسی را باز کند در نتیجه می‌ توانیم راحت‌ تر نفس بکشیم، به خصوص وقتی آنفولانزا گرفته باشیم. به علاوه، محتوای فلفل سبز تند می‌تواند ریه‌ ها را از بیماری‌ های ریوی مثل ذات‌ الریه و آسم نیز در امان بدارد.

2. خواص فلفل سبز: روحیه را تقویت می‌کند و اشتها را افزایش می‌دهد

یکی از فایده‌ های حیرت انگیز فلفل سبز تند برای سلامتی آن است که می‌ تواند روحیه‌ و خلق و خو را بهتر کند. همین امر باعث ترشح هورمون آندروفین از مغز می‌شود که می‌تواند آدم را شاد کند. از طرف دیگر، اگر فلفل سبز تند بخورید، اشتهای‌ تان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. خوردن فلفل تند، روحیه را تقویت‌ کرده و درد را کاهش‌ می‌دهد.

3. خواص فلفل سبز: زخم را التیام می‌ بخشد

فلفل سبز تند، سوای آنکه روحیه را بهتر می‌کند، می‌تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی نیز نقش داشته باشد که به تسریع فرایند خونرسانی به ناحیه‌ی دچار زخم یا عفونی شده کمک می‌کند تا آن زخم سریع‌تر خوب شود. پس، اگر بدن‌ تان زخمی شد، فراموش نکنید که خیلی سریع فلفل سبز تند بخورید. خودتان نتیجه‌ اش را خواهید دید !

4. خواص فلفل سبز: مسکن و ضد درد است

فلفل سبز تند می‌تواند به مغز ما کمک کند هورمون آندروفین ترشح کند، که نه تنها می‌تواند ما را شادتر کند، بلکه اثر ضد درد و مسکن نیز دارد، به خصوص برای کسانی که از اسپاسم‌ های عضلانی، تبخال، روماتیسم، یا دیابت رنج می‌برند. اگر به اندازه‌ ی معقول از آن مصرف کنید، کم کم درد شما را برطرف خواهد کرد.

5. خواص فلفل سبز: باعث سلامتی پوست می‌شود

ماموریت دیگر محتوای بالای ویتامین C و ویتامین E موجود در فلفل سبز تند آن است که باعث تحریک ترشح چربی طبیعی می‌شود که پوست ما را سالم نگه می‌دارد.

ویتامین C و ویتامین E همچنین می‌توانند از ابتلای پوست‌ به اسکوربوت پیشگیری کنند، صورتمان را جوان نگه دارند، از چروک‌ های زودهنگام جلوگیری کنند و مشکل جوش و آکنه را بر طرف کنند.

آیا می‌ دانستید بدن ما نمی‌تواند خودش کلاژن تولید کند ؟ ما باید کلاژن را از منابع دیگری دریافت کنیم. ما به کلاژن نیاز داریم چون کلاژن می‌تواند به از رگ‌های خونی، ارگان‌های بدن، پوست و استخوان‌های ما محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

کالری فلفل دلمه ای زرد : 100 گرم فلفل دلمه ای زرد چقدر کالری دارد ؟

100 گرم فلفل دلمه ای قرمز خام و پخته چقدر کالری دارد ؟

6. خواص فلفل سبز: سطح قند خون را کاهش می‌دهد

فلفل سبز تند، یکی از مواد اصلی آشپزخانه‌ها، می‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند. ویتامین A، ویتامین K، و ویتامین C، در کاهش سطح قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت نقش دارند. اگر به دیابت مبتلا هستید، فلفل سبز تند ممکن است پاسخی برای رژیم غذایی سالم‌ تان باشد.

7. خواص فلفل سبز: به تقویت دستگاه گوارش کمک می‌کند

شاید بعضی از شما اولین بار باشد که در مورد این موضوع می‌ شنوید. فلفل سبز تند عملکردی دارد به نام ترمیم دستگاه گوارشی. این به خاطر فیبرهایی است که فلفل سبز دارد و از ابتلاءء به سرطان روده‌ ی بزرگ پیشگیری می‌کند.

به خاطر همین فلفل می‌تواند به شما کمک کند روده‌ی خود را از سمومی که از طریق غذا یا آلودگی وارد بدن‌تان می‌شوند پاکسازی کنید.

8. خواص فلفل سبز: ضد باکتری و ضد قارچ است

باز هم، این کپسایسین است که فایده‌های بسیار زیادی برای بدن‌ مان دارد. محتوای کپسایسین موجود در فلفل سبز تند خاصیت ضد باکتریایی دارد که می‌تواند باکتری را در سیستم گوارشی ما از بین ببرد. به علاوه، فلفل سبز تند همچنین می‌تواند به طرز موثری باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک و اسهال را کاهش دهد و از بین ببرد.

9. خواص فلفل سبز: سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند

فلفل سبز تند، به‌خاطر سرشاربودن از ویتامین C و بتاکاروتن برای سلامتی چشم‌ها، پوست و سیستم ایمنی عالی هستند. فلفل سبز تند خواص ضدباکتری متعددی دارد و می‌تواند به درمان عفونت‌های پوستی کمک‌کند.

10 خواص فلفل سبز: تاثیر مثبت بر سیستم قلبی عروقی دارد

فلفل تند همچنین تاثیرات مفیدی بر سیستم قلبی‌ عروقی دارد. به‌ ویژه اینکه احتمال پیشرفت تصلب شریان ها را با کاهش سطح کلسترول و تری‌ گلیسیرید و تجمع پلاکت‌ها و همچنین افزایش فعالیت فیبرینولیتیک کاهش‌می‌ دهد. فعالیت فیبرینولیتیک به توانایی جلوگیری از ایجاد لخته خون که می‌ تواند باعث حمله قلبی یا سکته ‌شود اشاره‌ می‌کند.

فلفل سبز/کالری فلفل سبز/ارزش غذایی فلفل سبز/خواص فلفل سبز/فلفل/کالری فلفل/ارزش غذایی فلفل/خواص فلفل

بیشتر بخوانید:

کالری کرفس : 100 گرم کرفس خام و پخته چقدر کالری دارد ؟

کالری تخم گشنیز : 100 گرم گشنیز خام و پخته چقدر کالری دارد ؟

کالری کدو سبز : 100 گرم کدو سبز پخته و خام چقدر کالری دارد ؟

کالری لبو : 100 گرم لبو پخته و خام چقدر کالری دارد ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا