دسته‌بندی نشده

درباره عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی بیشتر بدانید

با توجه به عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی مانند واکنش‌های آلرژیک، ایست قلبی و حتی مرگ، دندانپزشکان در روند درمان‌های مختلف مانند کشیدن و پرکردن دندان، درمان ریشه (روت کانال)، عصب‌کشی و غیره اغلب به کودکان آرام‌بخش خوراکی می‌دهند و یا از تکنیک‌های بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند.

کودکان خردسال مبتلا به پوسیدگی، عفونت یا درد دندان در هر سنی نیاز به درمان دارند. طبق آمار، پوسیدگی دندان شایع‌ترین بیماری است که 621 میلیون کودک را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گفته آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا (AAPD) عدم درمان به‌موقع می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی برای خوردن، صحبت کردن، بازی کردن و حتی یادگیری کودک شود.

برخی از روش‌های پیچیده دندانپزشکی نیاز دارند که کودک کاملاً بی‌حرکت روی یونیت دراز بکشد. درحالی‌که اغلب کودکان پرجنب‌و‌جوش هستند و صدای مته و دیگر ابزارآلات دندانپزشکی ممکن است برای آن‌ها ترسناک به نظر برسد. به‌خصوص در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم یا بیش‌فعالی که کنترل آن‌ها دشوارتر است.

بهتر است بدانید که در حال حاضر بعضی از مراکز تمامی خدمات را بدون بیهوشی دندانپزشکی اطفال انجام می‌دهند. بدین شکل، دیگر نگرانی از بابت عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی نخواهید داشت.

دریافت مشاره آنلاین دندان پزشکی : 09013060365

انواع روش‌های بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی

احتمالا قبلا در مورد کشیدن یا عصب‌کشی دندان کودکان با بیهوشی چیزی شنیده‌اید. معمولا برحسب سن و سطح همکاری کودک، انتظارات دندانپزشک و میزان تهاجمی بودن روش مورد نظر یکی از انواع بیهوشی کودکان برای ترمیم دندان انتخاب می‌شود. مواردی چون:

استنشاق گاز اکسید نیتروژن: یک آرام‌بخش خفیف که به «گاز خنده» معروف است. معمولا در دوز پایین باعث آرام شدن کودک می‌شود. اگرچه دوز بالای آن برای بیهوشی عمومی مناسب است اما عوارض جانبی زیادی برای کودکان دارد.

مصرف انواع داروهای آرام‌بخش خفیف تا متوسط: این داروها به‌صورت قرص یا شربت کمک می‌کنند تا کودک در عین بیداری آرام بماند. در شرایط خفیف حتی گاهی می‌تواند کاری را که دندانپزشک یا جراح از او می‌خواهد انجام دهد. در مورد کودکان بزرگتر معمولا از آرام‌بخش‌های متوسط استفاده می‌شود. اکثر کودکان پس از پایان کار، چیزی در مورد این روش به خاطر نمی‌آورند.

تجویز آرام‌بخش‌های قوی: این‌ها شامل داروهای داخل وریدی (IV) هستند که به خوابیدن کودک در تمام لحظات کار روی دندان‌ها کمک می‌کنند. ازآنجایی‌که این مورد خطر عوارض تنفسی و قلبی کودک را تهدید می‌کند، یک متخصص بیهوشی نیز باید حضور داشته باشد. تعداد ضربان قلب، میزان فشار خون و اکسیژن خون کودک در طول عمل و تا زمانی‌که بیدار شود چک می‌شود.

بیهوشی عمومی: پرخطرترین روش برای کودکان این مورد است. تحت بیهوشی عمومی، کودک شما کاملاً در خواب و بدون درد خواهد بود. در این شرایط متخصص بیهوشی داروها را تجویز می‌کند و کودک را تحت نظر دارد. درحالی‌که یک دندانپزشک یا جراح دهان و دندان جداگانه عمل یا جراحی دندان را انجام می‌دهد. بیهوشی عمومی را می‌توان در مطب دندانپزشکی مجهز، مرکز جراحی سرپایی یا بیمارستان انجام داد.

کارشناسان توصیه می‌کنند که با توجه به عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی، در شرایط ویژه از بیهوشی عمومی استفاده شود. بهتر است از روان‌درمانی برای آرام کردن کودک استفاده کرد. در نهایت نیز به‌سراغ روش‌های کم‌عارضه‌تر مانند تجویز داروهای آرام‌بخش خفیف تا متوسط (آرام‌بخشی هشیارانه) رفت.

کلینیک دندان پزشکی میخک

عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی

با عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی بیشتر آشنا شوید

شما به‌عنوان والدین کودک، پیش از هرگونه اقدامی باید از عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی آگاه باشید. معمولا داروهای رایج مورد استفاده شامل بنزودیازپین‌ها، مورفین، مشتقات اپیوم، اکسید نیتروژن و غیره هستند. همگی این‌ها با خطر بروز عوارض جانبی مانند موارد زیر همراه هستند:
• واکنش‌های آلرژیک به‌خصوص شوک آنافلاکسی
• هیپوکسی یا هیپوکسمی (سطح پایین اکسیژن خون) و خطر افت سطح هوشیاری کودک
• افسردگی تنفسی
• مسدود شدن راه‌های هوایی
• حمله قلبی یا سکته مغزی
به‌خصوص در مورد کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نارسایی تنفسی یا قلبی که خطر مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند. به‌همین‌دلیل است که دندانپزشک قبل از هرگونه اقدامی باید تاریخچه پزشکی کودک را بررسی کند. علاوه‌‌براین، حتما یک متخصص بیهوشی، متخصص اطفال یا متخصص قلب نیز هنگام بیهوشی عمومی کودک حاضر باشند. در صورت بروز هرگونه مشکلی نیاز به اقدامات پیشرفته احیای آن‌ها خواهد بود. سالانه تعداد اندکی از کودکان در اثر بی‌د‌قتی در فرآیند بیهوشی جان خود را از دست می‎دهند.
جالب است بدانید که اگرچه عوارض مصرف آرام‌بخش‌های خوراکی برای کودکان کمتر از بیهوشی عمومی است. اما امکان بروز حالت تهوع، استفراغ، بی‌اشتهایی، بی‌قراری، ضربان قلب نامنظم، افت فشار خون، کاهش سطح هوشیاری و غیره کودک را تهدید می‌کند

معرفی یکی از بهترین مراکز انجام خدمات دندانپزشکی کودکان بدون بیهوشی

اگر نگران عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی هستید. خوشبختانه تیم حرفه‌ای و باتجربه کلینیک دندانپزشکی کودکان میخک می‌توانند بدون بیهوشی خدمات لازم را به شما ارائه دهند. این مسئله واقعا مزیت بزرگی محسوب می‌شود.
بهتر است بدانید که تمامی خدمات در این مرکز توسط دندانپزشک متخصص اطفال انجام می‌شود. از درمان‌های رایج کلینیک میخک بدون عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• مراقبت‌ها و پیشگیری با آموزش و اصلاح عادت‌ها، جرم‌گیری، فلورایدتراپی و فیشورسیلانت
• کشیدن دندان شیری (با در نظر گرفتن نصب فضانگهدار دندان) یا دائمی
• ترمیم دندان کودکان در شرایط پوسیدگی خفیف تا شدید با آمالگام یا کامپوزیت
• درمان ریشه یا عصب‌کشی دندان شیری
در مطلبی از وبلاگ میخک با عنوان «پوسیدگی دندان اطفال» به نکات جالبی در این زمینه اشاره شده است. توصیه می‌کنیم برای کسب آگاهی بیشتر حتما آن را مطالعه کنید.
جالب است بدانید که در کلینیک دندانپزشکی اطفال میخک، شما امکان ارسال تصویر و دریافت مشاوره رایگان و غیرحضوری دارید. بنابراین، دیگر نیاز نیست برای مشاوره و بررسی مشکل اصلی کودک خود به‌صورت حضوری مراجعه کنید. با توجه به شیوع همه‌گیری ویروس کرونا که استرس و اضطراب ویژه خود را دارد.
در مورد محاسبه هزینه‌های دندانپزشکی کودک خود نیز نگران نباشید. شما با مراجعه به کلینیک کودکان میخک نه تنها از عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی خلاص می‌شوید. بلکه با کمترین هزینه مشکل کودک شما رفع می‌شود. خدمات تصویربرداری PA و عکس OPG به‌صورت رایگان در این مرکز انجام می‌شوند.
می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت کلینیک میخک، از جزئیات تعرفه خدمات دندانپزشکی اطفال آن مطلع شوید. پیشنهاد می‌کنیم با یک جستجوی اینترنتی نسبت به مقایسه نرخ‌های ارائه شده با مراکز دیگر اقدام کنید!
از ابتدای تاسیس، هدف اصلی این کلینیک صرفا پیشگیری و افزایش سطح سلامت دندان‌های کودکان بوده است. با توجه به مزایای ذکر شده، از هر نظر می‌توانید با خیال راحت برای درمان مشکلات دندانی فرزند خود مراجعه کنید. عوارض بیهوشی کودکان برای دندانپزشکی مسئله‌ای نیست که بتوان خیلی راحت از کنار آن گذشت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا