دسته‌بندی نشده

داستان کشنده‌ترین الماس جهان (قسمت اول)

یکی از مشهورترین داستان‌ها در مورد جواهرات، داستان خطرناک الماس آبی امید است. الماسی که به طرز عجیبی هر کس صاحب آن می‌شد را به بدترین شکل ممکن به کام مرگ می‌کشید!

کشنده‌ترین الماس

به گفته‌ی کارل شوکر، جانورشناس بریتانیایی، الماس امید، بیش از 1 میلیارد سال پیش در اعماق زمین شکل گرفته است و آن طور که از حقایق تاریخی بر می‌آید، اولین بار پس از پردازش در تزئینات بتی در معبدی هندی قرار گرفت. در آن زمان زیبایی الماس امید چشم یکی ازکشیشان هندوی معبد را به شدت پر کرده بود، بنابراین او تصمیم گرفت که این زیبای آبی را از معبد بیرون ببرد، اما طی خروج از معبد این کشیش شیفته، دستگیر و مجازات شد.

نوشته های مشابه

کشنده‌ترین الماس

پس از گذشت چند سال و طی یکسری اتفاقات تاریخی الماس امید به دست تاجر فرانسوی – ژان باپتیست تاورنیه رسید. البته برخی از مستندات بیان می‌کنند که ممکن است ژان باپتیست این الماس را دزیده‌ باشد. در هر حالت شاید برای شما هم جالب باشد اگر بدانید که تاورنیه مدت کوتاهی پس از به دست آوردن الماس امید، تب شدیدی گرفت، بنابراین از ترس به سرعت آن را به لوئیس چهاردهم پادشاه فرانسه فروخت.

کشنده‌ترین الماس

لوئی چهاردهم پس از خرید الماس آبی تصمیم گرفت آن را کمی تغییر دهد و طبیعی بود که با تغییر الماس جلوه‌ی‌ این جواهر حتی از قبل هم بیشتر شد و شاه آن را در مراسم‌های تشریفاتی به گردن می‌انداخت. اما نفرین الماس خیلی زود گریبان این پادشاه را هم گرفت و چند ماه بعد در اثر قانقاریا درگذشت. علاوه بر این، همه‌ی فرزندان او به جز یکی از آن‌ها در کودکی از دنیا رفتند.

کشنده‌ترین الماس

پس از آن، این الماس به جانشین پادشاه یعنی لوئیس پانزدهم رسید و او اغلب به همسر خود ماری آنتوانت، اجازه می‌داد که الماس آبی را به گردن بیاویزد. سرانجام لویی شانزدهم و ماری آنتوانت در جریان انقلاب فرانسه هر دو با گیوتین اعدام شدند.

کشنده‌ترین الماس

پس از این اتفاق الماس دزدیده شد و سر از انگلستان در آورد. الماس امید به پادشاه جورج چهارم رسید. جورج چهارم یکی از نامحبو‌ب‌ترین پادشاه‌ها در تاریخ بریتانیا بود و در نهایت در حالتی کاملا نابینا ناشی از آب مروارید از دنیا رفت و هیچ جانشینی از خود باقی نگذاشت. سپس الماس آبی در مزایده به یک بانکدار ثروتمند لندنی، آقای هوپ فروخته شد و بعد از مرگ نابه‌هنگام او الماس به برادرش رسید، اما او هم در همان سال درگذشت.

کشنده‌ترین الماس

برای خواندن قسمت دوم، بر روی این لینک کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا