دسته‌بندی نشده

دارک وب Dark Web (پشت پرده اینترنت) به زبان ساده !

دارک وب اصلا چی هست ؟

دارک وب (Dark Web) یا پشت پرده اینترنت ، یک بخش مخفی و ناشناختهٔ اینترنت است که برای کاربران عادی قابل دسترسی نیست. این قسمت از وب، شامل منابع، سرویس‌ها و اطلاعاتی است که از نظر قانونی، امنیتی یا اخلاقی مشکلاتی را ایجاد می‌کند. با دسترسی به این بخش از اینترنت، شما با مواردی مانند تجارت مواد مخدر، تجارت سلاح، فروش اطلاعات شخصی و حتی خدمات مرتبط با جرم و جنایت مواجه می‌شوید.

بدون تردید، دسترسی به Dark Web با خطرات قابل توجهی همراه است. خطراتی مانند آسیب به امنیت شخصی شما، قربانی شدن از سوی کلاهبرداران و هکرها، و همچنین مسائل قانونی و قرار گرفتن در خطر جرم و جنایت.

دارک وب (Dark Web) یا پشت پرده اینترنت

از فعالیت‌های رایج در دارک وب می‌توان به فروش و خرید مواد مخدر، اسلحه، اطلاعات شخصی دزدیده شده، نرم‌افزارهای مخرب و غیره اشاره کرد. به همین دلیل، استفاده از دارک وب توصیه نمی‌شود و بهتر است از این قسمت از اینترنت دوری کنید.

دارک وب از جهت فنی از شبکه تور (Tor) استفاده می‌کند، که یک شبکه متمرکز نیست و ترافیک اطلاعات را از طریق روترهای مختلف و کامپیوترها در سراسر جهان توزیع می‌کند. این فناوری، کاربران که بیشتر آنان مجرمان ، سارقان و کلاهبرداران اینترنتی هستند را قادر می‌سازد تا هویت خود را مخفی کرده و به‌طور ناشناس در Dark Web فعالیت کنند. مانند هر بخش دیگری از اینترنت، دارک وب نیز خود شامل طیف وسیعی از وب سایت‌ها، انجمن‌ها، بازارها و سرویس‌های مختلف است. با این حال، باید توجه داشت که بسیاری از فعالیت‌ها در دارک وب غیرقانونی هستند و دسترسی به آن ممکن است در بسیاری از کشورها مغایر با قوانین باشد.

امنیت در دارک وب

میزان امنیت در دارک وب نیز بسیار پایین است و کاربران با ریسک تعرض به هک و نفوذ، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی خود روبرو هستند. بنابراین، بهترین راه برای محافظت از خود، عدم ورود به دارک وب و رعایت قوانین و اصول امنیتی در فضای آن است.

چه میزان از اینترنت جهانی دارک وب تشکیل می‌دهد؟

دقیقاً میزان دقیق دارک وب در مقابل اینترنت جهانی قابل تعیین نیست، زیرا دارک وب به دلیل ماهیت غیرقابل دسترس و ناشناسی، به صورت آماری تخمین زده می‌شود. با این حال، براساس تخمینات، دارک وب تنها یک بخش بسیار کوچکی از کل اینترنت جهانی را تشکیل می‌دهد.

اکثر اطلاعات و صفحات اینترنتی که ما از آنها استفاده می‌کنیم، در قسمت قابل دسترس و قابل جستجوی اینترنت قرار دارند و به آنها : سطوح وب یا (Surface Web) گفته می‌شود. این بخش شامل وبسایت‌ها، پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایر منابع قابل دسترس است.

در مقابل، دارک وب به صورت ناشناس و غیرقابل دسترس در دسترس است و برای دسترسی به آن به نرم‌افزارها و تکنولوژی‌های خاص نیاز است. تخمینات نشان می‌دهد که تنها 4% اینترنت در اختیار عموم است و باقی آن در بخش دارک وب یا عمیق اینترنت نگهداری می شود.

دارک وب Dark Web (پشت پرده اینترنت) به زبان ساده !

ممنوعیت دارک وب در کشورها

بعضی از کشورها اقداماتی را برای مسدود کردن و دسترسی به دارک وب انجام می‌دهند، به منظور حفاظت از امنیت و قوانین داخلی خود. همچنین، برخی کشورها تلاش می‌کنند تا با همکاری بین‌المللی، فعالیت‌های غیرقانونی در دارک وب را متوقف کنند و به عدالت برسانند.

گفتنی است که برخی افراد و گروه‌ها با مخفی کردن هویت خود و استفاده از ابزارهای مخفی دسترسی به دارک وب، می‌توانند از تعقیب و تحت تعقیب قرار گرفتن توسط قوانین کشورها جلوگیری کنند. اما این نشانگر حمایت کشورها از دارک وب نیست، بلکه نشان می‌دهد که قوانین و تکنیک‌های قابل استفاده در این زمینه همچنان چالش‌هایی را برای قوانین و امنیت ملی ایجاد می‌کنند.

بیشترین مصرف کنندگان دارک وب چه کشورهایی هستند ؟

به دلیل ماهیت پنهانی دارک وب و عدم امکان دسترسی مستقیم به آمار دقیق، تعیین بیشترین مصرف کنندگان دارک وب در کشورهای مختلف دشوار است. با این حال، تحقیقات و گزارشات نشان می‌دهند که برخی از کشورها ممکن است بیشترین مصرف کنندگان دارک وب را داشته باشند.

برخی از کشورهایی که به عنوان بیشترین مصرف کنندگان دارک وب شناخته می‌شوند عبارتند از:

ایالات متحده آمریکا: به دلیل جمعیت بزرگ و استفاده وسیع از اینترنت، ایالات متحده احتمالاً یکی از بزرگترین مصرف کنندگان دارک وب هستند.

روسیه: روسیه نیز به عنوان یکی از کشورهایی که فعالیت‌های دارک وب رایج است، شناخته می‌شود. این کشور برخی از سایت‌ها و بازارهای دارک وب را میزبانی می‌کند.

چین: با توجه به جمعیت بزرگ و قدرت‌های سایبری، چین نیز به عنوان یکی از کشورهایی شناخته می‌شود که بیشترین مصرف کنندگان دارک وب را دارد.

برزیل: برزیل نیز به عنوان یکی از کشورهایی با فعالیت‌های دارک وب گسترده شناخته می‌شود. این کشور دارای جمعیت بزرگی است و فعالیت‌های غیرقانونی نیز در آن رایج است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا