دسته‌بندی نشده

دادن پیاز به کودکان از چه سنی امکان پذیر است ؟

آیا کودکان می توانند پیاز بخورند ؟

بسیاری از غذاهای خوشمزه با کمی پیاز پخته می شوند. در انواع خورشت ها و کباب ها و خوراک ها پیاز استفاد می شود قطعا با آگاهی داشتن به همه غذاهای خوشمزه ای که می توانید با این گیاه مفید درست کنید ، تمایل دارید که این گیاه را به رژیم غذایی کودکتان که به تازگی شروع به غذا خوردن نموده است وارد کنید. معمولا بعد از ۶ ماهگی می‌شود دادن پیاز به کودک را شروع کنید.

زمان شروع و نحوه تغذیه کودک با غذای جامد ممکن است گاهی گیج کننده یا خسته کننده باشد. خوشبختانه شروع تغذیه کودک از پیاز نسبتاً ساده است.
پیاز با بافت محکم و طعم قوی ممکن است رقیب اصلی اولین غذای جامد کودک شما نباشد – اما طبق گزارش آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ، ترتیب مشخصی برای معرفی انواع مواد جامد به کودک وجود ندارد.
محققان بیان می کنند که پیاز را می توان با خیال راحت در هنگامی که شروع به تغذیه از غذاهای جامد می کنند استفاده نمود.

پیاز خوردن کودک، از چه سنی؟

علائم آمادگی نوزاد برای تغذیه از غذاهای جامد

  • سرشان را بالا نگه دارند
  • می توانند غذا را از قاشق به داخل دهان خود منتقل کنند
  • دهان خود را با نزدیک شدن غذا باز می کنند
  • دو برابر شدن وزن هنگام تولد
  • هنگامی که کودک شما این شاخص ها را نشان دهد ، می توانید اولین طعم پیاز پخته شده را به او بچشانید.

فواید پیاز برای نوزادان

پیاز یک غذای سالم برای افراد در هر سنی است – و این شامل نوزادان نیز می شود! متخصصان تغذیه بیان می کنند که پیاز مملو از مواد مغذی مفید برای نوزادان مانند فیبر و پروبیوتیک است که از هضم غذا پشتیبانی می کنند.

یک پیاز کوچک حاوی حدود 1 گرم فیبر است. این مقدار ممکن است زیاد به نظر نرسد – تا زمانی که شما در نظر بگیرید که نوزادان فقط حدود 5 گرم از این ماده غذایی در روز نیاز دارند.
علاوه بر این ، پیاز منبع قابل توجهی از ویتامین C با 5 میلی گرم (میلی گرم) در هر پیاز کوچک است. (این حدود 10 درصد از مقدار توصیه شده روزانه 50 میلی گرم برای نوزادان 7 تا 12 ماهه است.)

دریافت ویتامین C کافی می تواند به بدن کودک شما در ایجاد کلاژن ، مبارزه با رادیکال های آزاد و حفظ ایمنی بدن کمک کند. در مقادیر کمتری ، پیاز همچنین فولات، ویتامین B6 و پتاسیم بدن نوزاد را تأمین می کند.
مشخص است که قرار نیست کودک روزانه یک پیاز بزرگ کامل بخورد. اما پیاز به مقدار کم علاوه بر مزایای تغذیه ای ، با طعم دهی به غذا باعث می شود که کودک غذای بی نمک را به خوبی بخورد.

پیاز برای تغذیه کودک

نحوه استفاده از پیاز برای تغذیه کودک

تعدادی از افراد – چه نوزاد و چه بزرگسال وجود دارند که از خوردن پیاز به صورت خام لذت می برد. اما ممکن است کودک شما به سمت طعم و بافت پیاز خام گرایش پیدا نکند.

هنگام وارد نمودن پیاز به رژیم غذایی کودک، ابتدا پیاز و سایر سبزیجات را بپزید و بعد به صورت پوره آنها را به کودک بدهید. . اگر کودک شما از قبل به خوردن غذای جامد عادت کرده است، می توانید پیاز را در قالب غذاهایی مانند کوفته، آبگوشت یا املت به کودک بدهید.

اگر تصمیم دارید پیاز را به صورت خالص به کودک خود بدهید، مهم است که آنها را به صورت پخته و خرد شده آماده نمایید. طبق دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، تکه های سبزیجات خام و سخت تا رسیدن به سن 12 ماهگی برای کودک خطر خفگی دارند. برای خوش طعم تر کردن پیاز بهتر است قبل از اینکه وارد غذای کودک شود آن را در کمی روغن زیتون تفت داده تا سرخ شود.

  • آب پیاز برای قولنج

یکی از درمان های شایع قولنج در نوزادان این است که یک پیاز را در آب بجوشانید، سپس آب آن را خنک کرده و آن را در بطری شیر کودک بریزید تا بنوشد.

محققان بر این باورند که اگرچه از آب پیاز و چای پیاز به عنوان درمانی برای قولنج و ناراحتی معده در نوزادان نام برده می شود، اما هیچ مدرک علمی برای اثبات اثربخشی آنها وجود ندارد.
بعلاوه متخصصان اطفال خاطر نشان می کنند که برای نوزادان زیر 1 سال نباید مایعات دیگری به غیر از شیر مادر یا شیر خشک استفاده شود.”

  • پیاز و دندان درآوردن

دندان درآوردن در دوران رشد نوزاد یکی از پرچالش ترین دورانهاست که کودک در این دوره بسیار حساس و ناراحت است . ممکن است توصیه هایی را که در مورد فواید پیاز برای حل مشکلات دندان درآوردن نوزادان مطرح می شوند، شنیده باشید.

به گفته طرفداران این نظریه، دادن مقدار کمی پیاز سبز منجمد (یا حتی پیاز سفید خام) به کودک برای اینکه به دهان ببرد در این زمان به دندان در آوردن نوزاد کمک می نماید.

فواید پیاز برای کودکان

بنابراین آیا استفاده از پیاز یک راه حل مناسب برای دندان درآوردن است؟ ممکن است کودک شما هنگام دندان درآوردن از به دهان بردن هر چیزی که یخ زده باشد احساس آرامش و راحتی نماید ، اما در مورد پیاز احتمال اینکه پیاز به عنوان درمانی برای درد لثه مفید باشد نیز مطرح است.

بنابر این دادن پیاز هنگام دندان درآوردن به کودک قطعاً کار اشتباهی نیست.پیاز برای تغذیه نوزاد هنگام دندان درآوردن بی خطر است و والدین می توانند پیاز پخته شده را به طور معمول در غذاها مخلوط کنند.
اشتهای نوزادان و مقدار غذایی که به طور معمول می خورند در زمان دندان درآوردن معمولاً کمتر است، بنابراین والدین نباید تعجب کنند اگر کودک آنها هر از چند گاهی پیاز نمی خواهد.

اقدامات احتیاطی و آلرژی

به غیر از عطر و طعم قوی پیاز، ممکن است این سوال مطرح شود که آیا باید به دلایل دیگری مانند آلرژی غذایی از دادن پیاز به کودک خود صرف نظر کنید.

پیاز به عنوان یک ماده حساسیت زای غذایی شناخته نمی شود. با این حال ، نوزادان ممکن است به هر غذایی حساسیت داشته باشند که پیاز نیز این قاعده مستثنی نیست. هنگام وارد نمودن پیاز به غذای کودک، با مقدار کمی پیاز برای اولین شروع کنید و با دقت واکنشهای جانبی کودک را تحت نظر بگیرید.

یک مشکل بالقوه در تغذیه از پیاز توسط کودک وجود دارد: گاز معده، خوشبختانه، با یک اقدام ساده می توانید احتمال ایجاد نفخ معده کودک را کاهش دهید.

کاربرد پیاز در غذا

پیاز در غذا

استفاده از پیاز پخته ، به جای خام ، فرآیند هضم را آسان تر می کند و همچنین برای نوزادان خوش طعم تر است. پیاز با عطر و طعم خوش و بسیاری از مزایای سلامتی دیگر می تواند یک غذای سالم برای اضافه شدن به رژیم غذایی کودک شما باشد.

برای جلوگیری از نفخ و کاهش خطرات خفگی، پیاز را فقط به صورت پخته نه خام و در قطعات کوچک برای کودک سرو کنید. اگر کودک شما چند بار اول تغذیه از پیاز بینی خود را از پیاز برگرداند نگران نباشید. هرچه بیشتر در غذاهای مختلف از پیاز استفاده کنید، احتمال اینکه به زودی لبخند رضایت از خوردن سبزیجات بر لب های کودک نقش ببندد بیشتر می شود.

منبع : سلامت اول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا