دسته‌بندی نشده

خواص نخود آب چیست و چه خواصی برای درمان بیماری ها دارد؟

شاید با شنیدن نام نخود غذاهای مانند فلافل یا آبگوشت به ذهن شما خطور کند نخود یکی از مقوی ترین حبوبات بوده که خواص درمانی و ویتامین های بسیار زیادی در آن قرار گرفته است از نخود دارو و مواد غذایی بسیار زیادی برای رفع بسیاری از بیماری ها ساخته می شود ولی در این میان خدا یکی از پرخاصیت ترین غذاهایی است که می توانید آن را به راحتی در منزل آماده کنید و مطمئناً بعد از خواندن این مقاله خواص بی نظیر آن شما را نیز شگفت زده خواهد کرد.

نخود آب چیست؟

نخود آب غذای سنتی است که در زمان کرونا بیش از قبل شناخته شد و معمولاً برای بهبود هر چه سریعتر بیماران کرونایی تجویز می ‌شد. این غذا از ترکیب گوشت و بلغور گندم، سیب زمینی و پیاز آماده می شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه مند به آموزش تهیه این غذا هستید، طرز تهیه نخود آب مجله اسنپ اکسپرس را مطالعه کنید. در ادامه خاص این غذای شگفت انگیز را بررسی می‌کنیم.

نخود آب چه خواصی برای بدن دارد؟

نخود حاوی مواد معدنی بسیار زیادی مانند اسید فولیک، آهن، فسفر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و ویتامین های b6 و c می باشد. خاصیت آنتی اکسیدان نخود باعث رفع بسیاری از بیماری ها می ‌شود و برای برخی از نقاط بدن نیز مفید است.

خواص نخود آب برای مو

افرادی که دچار ریزش مو هستند با میل کردن نخود در غذا های مختلف مانند نخود آب، می توانند از این اتفاق جلوگیری کنند. وجود انواع ویتامین های معدنی در نخود سبب می‌ شود، رشد مو ها نیز افزایش پیدا کند و گردش خون در سر بیشتر از قبل گردد، شوره سر نیز با استفاده از نخود رفع می شود.

خواص نخود آب برای پوست

منگنز موجود در نخود سبب می ‌شود تا چین و چروک های پوست از بین برود و در سلامت پوست تاثیر بسزایی دارد. با خوردن نخود آب می ‌توانید از پیری پوست جلوگیری کنید و همواره بافتی مرطوب را در پوست صورت و دست خود داشته باشید

خواص نخود آب برای سیستم ایمنی بدن

خواص نخود آب چیست و چه خواصی برای درمان بیماری ها دارد؟

نخود به سبب طبع گرم و مواد مغذی بسیار زیادی که دارد می تواند قوای از دست رفته بدن را برگرداند و به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند. افرادی که دچار بیماری ‌هایی چون سرماخوردگی و کرونا هستند می توانند ضعف جسمانی خود را با خوردن نخود آب جبران نمایند. همچنین گرفتگی صدا در این بیماری ها به کمک خوردن نخود آب قابل رفع می باشد.

نخود آب برای رفع عفونت

خاصیت آنتی اکسیدان موجود در نخود سبب می ‌شود این غذا به رفع عفونت های ریوی و همچنین کاهش عفونت های لثه منجر شود. به همین دلیل در زمان کرونا این غذا تجویز اکثر متخصصین برای رفع عفونت ها به صورت طبیعی بود.

نخود آب مفید برای بیماری های کلیوی

افراد دچار بیماری کلیوی نیز می تواند از نخود آب برای رفع این بیماری ها استفاده کنند. استفاده از نخود آب می تواند به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مثانه و کلیوی منجر گردد.

نخود آب چه مضرراتی دارد؟

خواص نخود آب چیست و چه خواصی برای درمان بیماری ها دارد؟

مطمئناً خواص بی نظیر نخود آب شما را نیز شگفت زده کرد. ولی باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد نخود می ‌تواند مضراتی برای شما به همراه داشته باشد. به عنوان مثال نخود نفاخ است و سبب نفخ معده شما می شود. همچنین به دلیل دیر هضم بودن نخود، افرادی که معده حساسی دارند بهتر است در مصرف این ماده غذایی کمی احتیاط کنند. حتماً قبل از تهیه نخود آب برای چند ساعت نخود ها را در یک ظرف آب قرار دهید و چند بار آب آن را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا