دسته‌بندی نشده

خاصیت بی نظیر انجیر خشک برای بهبود مشکلات معده و یبوست

خواص انجیر خشک برای معده

انجیر قرنهاست که در سراسر جهان رواج داشته است. هم خوشمزه و هم مغذی است. در حقیقت ، مطالعات اخیر نشان داده اند که ممکن است در درمان طیف وسیعی از نگرانی های پزشکی ، از دیابت تا اگزما ، کمک کننده باشد.
اگر بدنبال سلامتی خود هستید خرید انجیر خشک را در برنامه خود قرار دهید . در اینجا برخی از مزایایی این میوه خشک را برایتان بازگو می کنیم تا از معجزه این آجیل باخبر شوید.

استفاده مستمر از انجیر خشک برای بهبود فرآیند هضم غذا مناسب بوده و معده و روده را از هرگونه عفونت، باکتری و قارچ پاک می‌سازد. در واقع فیبر موجود در این میوه خواص انجیر خشک برای معده را دو چندان کرده و موجب بهبود عملکرد روده می‌گردد.

به دلیل داشتن عطر و طعم شیرین و ملایم و استفاده های متعدد ، انجیرها کم کالری هستند و چربی ندارند. یک انجیر بزرگ و خام فقط 47 کالری دارد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، انجیر جایگزین خوبی برای میان وعده های ناسالم است (در حد اعتدال).
هر دو انجیر خام و خشک برای شما مناسب هستند.

فواید انجیر

یک اونس انجیر خشک 3 گرم فیبر دارد. فیبر ممکن است به رفع یبوست کمک کند و احساس سیری طولانی تر کند. همچنین ممکن است به کاهش کلسترول و کنترل سطح قند خون کمک کند.
انجیر منبع خوبی از کلسیم است که می تواند از پوکی استخوان و همچنین سایر موارد بهداشتی جلوگیری کند. شما منبع گیاهی بهتری از کلسیم نسبت به انجیر پیدا نخواهید کرد.

حتماً بخوانید:

طبق یک مطالعه معتبر در سال 2005 ، انجیرهای خشک “دارای آنتی اکسیدان های باکیفیت” هستند. تصور می شود آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد سلول های آسیب دیده در بدن را کاهش می دهند. متخصصان تغذیه می گویند با خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات مانند انجیر ، مصرف آنتی اکسیدان را بالا می رود.

خواص انجیر خشک

انجیر یکی از غنی ترین منابع گیاهی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله:

  • ویتامین A
  • ویتامین سی
  • ویتامین K
  • ویتامین های گروه B
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • فلز روی
  • مس
  • منگنز
  • اهن

 انجیر خشک برای یبوست

فواید انجیر خشک برای یبوست

اگر بدنبال درمان طبیعی یبوست یا اسهال می‌گردید، مصرف انجیر بهترین گذینه ی پیش روی شماست. برای این کار چند دانه انجیر خشک را در آب خیسانده و صبر کنید تا کاملا نرم شوند. پس از آن، صبح رد، در بعد آنرا همراه با مقداری عسل میل کنید. این درمانی قطعی برای یبوست و همچنین راهی طبیعی و تضمین شده برای جلوگیری از ابتلا به آن است.

درصورتی که با مشکلاتی در ناحیه گوارش، مثل اسهال، سوء هاضمه یا معده درد درگیر هستید خواص انجیر خشک برای معده به کار شما می‌آید. پس توصیه می‌کنیم انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف آنرا ترک نکنید. چنانچه در فصلی از سال که انجیر تازه در دسترس نیست به سر می‌برید بهترین کار استفاده از انجیر خشک است.

همچنین به خاطر بسپارید که مخلوط انجیر خشک و عسل درمانی طبیعی و عالی برای مشکلات زخم معده و درد های ناشی از آن است. همچنین برای رفلاکس معده و کاهش میزان ترشح اسید معده مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا