دسته‌بندی نشده

طرز تهیه خورش انجیر تابستانی خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ

طرز تهیه خورش انجیر سیاه

خورش انجیر سیاه، یکی از آن چیزهایی است که شاید بسیاری از شماها با شنیدن نام آن تعجب بکنید. این خورش همانند بسیاری از خورش های مجلسی ایرانی کمی شیرین است و با برنج ایرانی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش انجیر سیاه در ادامه با سایت دلگرم همراه باشید.

مواد لازم برای خورش انجیر

انجیر سیاه برای رب نیم کیلو
پیاز درشت ۱ عدد
فیله مرغ ۶ تا ۸ تکه
انجیر تازه ۸ عدد
زنجبیل تازه ۱ بند انگشت
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده به میزان لازم
پودر هل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
روغن به میزان لازم

 خورش انجیر سیاه

طرز تهیه خورش انجیر سیاه

برای درست کردن خورش انجیر، قبل از هر کاری باید مقداری رب انجیر تهیه کنید. ابتدا نیم کیلو انجیر سیاه تازه را شسته و سپس آن را خرد کنید. حالا تکه های انجیر خرد شده را در غذا ساز بریزید و اجازه دهید تا کاملا پوره شود.
برای این که این پوره را به رب انجیر تبدیل کنید؛ باید به آن نصف لیوان آب و کمی نمک اضافه کرده و بگذارید تا به آرامی بپزد. به مرور زمان می بینید که رب غلیظ می شود. در انتهای پخت باید یکی دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید و سپس بعد از چند دقیقه زیر قابلمه را خاموش کنید.

حتماً بخوانید:

۳۵ خاصیت معجزه آسای انجیر

۳۵ خاصیت معجزه آسای انجیر

انجیر یکی از اولین میوه هایی است که انسان خورده. حتی برخی ها میگویند میوه ممنوع که حوا خورد انجیر بوده است، نه سیب. انجیر خواص بسیاری دارد. این میوه…

مانند بسیاری دیگر از خورش ها، پیاز سرخ کرده در خورش انجیر نیز به کار می رود. توصیه ما به شما این است که از پیاز سرخ شده آماده برای تهیه این خورش استفاده نکنید. پیاز را به خوبی پوست گرفته و بشویید.
حالا آن را به خوبی و ریز و یک دست خلال کنید. برای تفت دادن پیاز کافی است از کمی روغن و چند قاشق آب کمک بگیرید. باید اجازه دهید تا پیاز کاملا کاراملی شود. منظور از کاراملی این است که رنگ آن تیره شود.

 خورش انجیر

تکه های مرغ را به پیاز سرخ شده اضافه کرده و کمی تفت دهید. حالا نمک، فلفل و همین طور زنجبیل را به مرغ اضافه کرده و هم بزنید. در همین مرحله می توانید زعفران و هل را نیز به مرغ اضافه کنید. در حدود نیم ساعت کافی است تا تکه های مرغ به خوبی مغز پخت شوند.

باید هر دو طرف مرغ کامل سرخ شده و خودش هم مغز پخت شود. مرغ نباید بیش از اندازه بپزد. گفتیم که باید در ابتدا رب انجیر ملس را تهیه کنید. پس از اینکه مرغ ها به خوبی پختند؛ رب انجیر را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کرده و آن را به تکه های مرغ اضافه کنید.
برای این که مرغ ها به خوبی طعم دار شوند باید اجازه دهید تا حدود نیم ساعت این مواد به آرامی با هم قل خورده و حسابی خورش ما جا بیفتد. در مواد اولیه می بینید که علاوهمقداری انجیر برای تهیه رب، باز هم تعدادی انجیر ذکر شده است.
در ۱۰ دقیقه پایانی پخت باید این انجیرهای تازه را از وسط به دو نیم کرده و به همرته مقدار کمی آبلیمو و یک قاشق عسل به خورش اضافه کنید. بعد از چند دقیقه خورش شما آماده است و می توانید آن را با انواع برنج زعفرانی سر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا