دسته‌بندی نشده

حکم خوردن گوشت کبوتر از منظر اسلام و علمای شیعه

آیا خوردن گوشت کبوتر حلال است یا مکروه

پرندگانى که بال میزنند یا بال زدن آنها از صاف نگه داشتن بیشتر است گوشتشان حلال است از جمله انواع کبوترها و قمرى و کبک حلال است، ولى گوشت هدهد مکروه است. همچنین پرندگانی که چینه دان یا شاخک پشت پا دارند گوشت آنها نیز حلال است.

آشنایی با خواص گوشت کبوتر در طب سنتی

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر خواص گوشت کبوتر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم. کبوتر از پرندگانی است که گهگاه گوشت آن مورد استفاده انسان قرار میگیرد.

گوشت کبوتر از لحاظ غذایی ارزشمند و از نظر مواد حیاتی غنی و سرشار است. جالب است بدانید کلسیم گوشت کبوتر از کلسیم گوشت سایر پرندگان بیشتر است و از همین رو نه تنها غذای خوبی برای کودکان به حساب می‌آید، بلکه در مورد بهبود رشد و نمو آنها حکم یک دارو را دارد.

همچنین از انجا که گوشت کبوتر از یک سو مواد مورد نیاز بدن را در بر دارد و از طرف دیگر مقدار چربی آن کم است، در همه سن و سالی میتوان آن را مورد استفاده قرار داد.

تقویت هوش، درمان فراموشی در دوران سالمندی، کاهش کلسترول و فشار خون بالا و پیشگیری از امراض قلبی از خواص گوشت کبوتر در درمان بیماری ها است.

گوشت کبوتر بر خلاف اندازه کوچکی که دارد، سرشار از انواع ویتامین ها، پروتئین و مواد معدنی می باشد. بر خلاف گوشت مرغ و اردک از چربی بسیار پایینی برخوردار است و در هر ۱۰۰ گرم آن درصد قابل توجهی، آهن، کلسیم، پروتئین و … وجود دارد.

آیا خوردن گوشت کبوتر حلال است یا مکروه

بر طبق آمار گوگل در هر ۱۰۰ گرم گوشت کبوتر ۳ گرم چربی اشباع شده، 24 گرم پروتئین، ۳۲ درصد آهن، ۳۰ درصد ویتامین B و درصد قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر در آن وجود دارد، قابل توجه است که این مقدار از گوشت کبوتر ۲۱۳ کالری انرژی دارد.

خواص گوشت کبوتر برای سنگ کلیه

مصرف گوشت کبوتر باعث خورد شدن سنگ کلیه و مثانه و خارج کردن سریع آن از بدن نقش موثری داشته باشد.

خواص گوشت کبوتر برای مردان

مصرف گوشت کبوتر موجب تقویت قوای جنسی به خصوص در مردان می شود. اختلالات نعوظ و انزال را درمان می کند.

خواص گوشت کبوتر برای زن باردار

مصرف آن به خانم های باردار توصیه می شود چون موجب افزایش هوش و ذکاوت جنین شده و هم چنین به استحکام و استخوان بندی جنین کمک شایانی می کند. خوشبختانه گوشت کبوتر سرشار از آهن می باشد، حدود ۳۰ درصد گوشت کبوتر را آهن تشکیل می دهد و این یعنی مصرف اصولی گوشت این پرنده برای خانم های باردار و افراد و بیماران آن ها را بیماری فقر آهن می رهاند.

حتماً بخوانید:

خواص گوشت کبوتر برای کرونا

مصرف گوشت کبوتر به دلیل داشتن خواص زیاد و تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در دوران کرونا غذای مناسبی باشد. برای احتیاط حتما با پزشک متخصص مشورت کرده و بعد از آن به بیمار کرونایی خود گوشت کبوتر دهید.

گوشت کبوتر را چگونه بپزیم؟

گوشت کبوتر را چگونه بپزیم؟

اولین غذایی که به شما پیشنهاد میدهیم با گوشت کبوتر برای خود بپزید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید، خورشت فسنجون با گوشت کبوتر است. یک غذای آسان و خوش طعم و لذیذ که برای مهمانی نیز میتوانید آن را سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید. برای پخت این غذا مراحل زیر را طی کنید:

مواد لازم برای خورشت فسنجون با گوشت کبوتر

۱ لیوان گردو پوست کنده و آسیاب شده
۲ عدد کبوتر
۱ عدد پیاز متوسط رنده شده
۱ قاشق غذاخوری زردچوبه
۵ الی ۶ لیوان آب
۱ قاشق سر پر رب انار ترش
به مقدار دلخواه شکر برای چاشنی

طرز تهیه فسنجون با گوشت کبوتر

ابتدا پیاز رنده شده را با ۲ یا ۳ قاشق روغن سرخ میکنیم و سپس گردوی آسیاب شده و زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و تفت میدهیم.
بهتر است گوشت کبوتر را روز قبل با نمک خیلی کم و زردچوبه در حدود ۲ ساعت با شعله خیلی کم، نیم پز کنید. رب انار را با کمی آبجوش رقیق کنید و مثل سس به کبوتر نیم پز شده، اضافه کنید و کمی شکر به آن اضافه نمایید و درب قابلمه را ببندید تا با شعله ملایم به مدت ۴ ساعت بپزد.
سپس میتوانید برای اینکه خورشت کاملاً جا افتاده شود، کبوتر ها را از قابلمه بیرون بیاورید، استخوان های آنها را خارج کنید و مجدداً به ظرف برگردانید و بگذارید ۲ الی ۳ ساعت پخته شود و به غلظت و طعم خوبی برسد. غذای شما آماده است کافیست برنج را به روش دلخواه بپزید و در کنار آن سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا