دسته‌بندی نشده

تمیز کردن لکه رب گوجه فرنگی از ظروف پلاستیکی آسان و کاربردی

چگونه لکه رب را از روی ظروف پلاستیکی از بین ببریم؟

اکثر مردم فکر می کنند که استفاده از سفید کننده تنها راه پاک کردن آن هاست، اما یک جایگزین غیر سمی با استفاده ازمواد کمی که ممکن است در آشپزخانه خودتان داشته باشید، برای پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی از ظروف پلاستیکی وجود دارد.

مواد و وسایل مورد نیاز:

  • نصف فنجان جوش شیرین
  • 15 قطره اسانس لیمو
  • 4-2 قاشق غذاخوری آب
  • اسفنج ساینده

پاک کردن لکه

مرحله اول:

با افزودن جوش شیرین و اسانس لیمو به یک کاسه کوچک یک خمیر تمیز کننده برای تمیز کردن لکه رب گوجه فرنگی درست کنید. به تدریج آب را در حین هم زدن اضافه کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود. اسانس لیمو کمک می کند تا لکه گوجه فرنگی روی ظرف پلاستیکی از بین برود، در حالی که جوش شیرین هم به کار خود ادامه می دهد و لکه ها را از بین می برد.

مرحله دوم:

خمیر را به ظرف پلاستیکی لکه شده اعمال کنید و اجازه دهید به مدت 10-15 دقیقه بماند، سپس با اسفنج خود آن را بسابید.

مرحله سوم:

خمیر را با آب گرم بشویید. این روش آسان کمک می کند تا لکه های گوجه فرنگی را بدون استفاده از مواد شیمیایی سمی تمیز کنید و عمر ظروف پلاستیکی شما را طولانی تر می کند.

لکه رب گوجه فرنگی

پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی از سطوح مختلف

به هنگام آشپزی و پخت و پز، به کرّات این اتفاق می افتد که لباس شما در اثر پریدن آب گوجه فرنگی بر روی آن، لکه دار شود. در این حالت اگر رنگ لباستان سفید باشد، عمدتا برآشفته شده و لباس لکه دار شده را برای همیشه کنار خواهید گذاشت. اما با کمک مشاورین شرکت خدماتی نظافتی موج نو دیگر نیاز نیست نگران لکه البسه خود باشید.
به منظور پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی می توانید لباس خود را برگردانده و لکه را از پشت با آب سرد بشویید. سپس کمی ماده شوینده بر روی قسمت لکه دار ریخته و به مدت چند دقیقه آن را به حال خود رها نموده و پس از آن، لباس خود را شستشو نمایید. در مرحله بعدی پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی می توانید تکه اسفنجی را آغشته به کمی سرکه کرده و بر روی لکه لباستان مالیده و در انتها، آن را به خوبی با آب بشویید.

پاک کردن لکه رب

پاک کردن لکه رب گوجه فرنگی از روی فرش و موکت با استفاده از روش های خانگی نیز از جمله دستورالعمل هایی است که کاربران زیادی را در فضای مجازی به دنبال خود می کشاند. بدین منظور می توانید کمی مایع ظرفشویی را در مقداری آب ریخته و سپس، دستمال تمیزی را داخل این محلول فرو کرده و سپس، بر روی لکه بمالید. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا لکه به خوبی از بین رود.

حتماً بخوانید:

نحوه پاک کردن لکه گوجه فرنگی

نحوه پاک کردن لکه گوجه فرنگی

نحوه پاک کردن لکه گوجه فرنگی گوجه ‌فرنگى ابتدا به ‌عنوان گیاه زینتى در باغچه ‌ها مورد استفاده قرار گرفت و به نام سیب طلایى یا سیب عشق معروف شد. مصرف…

اگر مبلمان و یا پارچه تشک صندلی منزلتان دچار لکه رب گوجه شد، جای هیچ گونه نگرانی نیست. می توانید در ظرفی حاوی آب سرد، کمی مایع ظرفشویی ریخته و سپس، با استفاده از تکه اسفنجی محلول فوق را بر روی قسمت لکه دار مبلمان و یا صندلی های خود بمالید. سپس، اسفنج را شسته و قسمت مزبور را با استفاده از اسفنج خیس، تمیز نمایید. در انتها می بایست با استفاده از سشوار، قسمت مورد نظر را خشک کنید.
امیدوارم از آموزش نحوه تمیز کردن لکه رب گوجه فرنگی از ظروف پلاستیکی لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا