دسته‌بندی نشده

تفاوت چک موردی با چک تضمین شده چیست ؟

چک موردی با چک تضمین شده چه فرقی دارد ؟

چک موردی، چکی است که به صورت موردی به اشخاص حقیقی فاقد حساب جاری و دسته چک ارائه می‌‎شود. با توجه به اجباری شدن چک صیادی و قوانین جدیدی که تصویب شده است، چک موردی نیز از این قوانین مستثنی نیست و باید تمام آن شرایط را دارا باشد.

چک تضمینی چکی است که توسط خود بانک شما یا یکی از شعب آن به تقاضای شما صادر می شود و پرداخت وجه آن چک توسط بانک مورد نظر تضمین می شود. برای صدور چنین چکی نیازی به دسته چک ندارید بلکه می توانید با مراجعه به بانک برای صدور چک تضمینی یا تضمین شده درخواست دهید. برای وصول این چک نیز می توان به راحتی از طریق هریک از شعب بانک مورد نظر اقدام کرد.

معمولا چک تضمین شده رمزدار در وجه حامل صادر می شود و قطعا اعتبار آن توسط بانک صادرکننده تامین خواهد شد. در واقع آنچه که باعث اعتبار چک تضمینی می شود این است که در زمان صدور این چک مبلغ آن از حساب درخواست کننده کم می شود، بنابراین چک حکم پول نقد را دارد و حامل این چک می تواند به راحتی آن را به شعب بانک صادر کننده تحویل داده و پول دریافت کند.

نوشته های مشابه

تفاوت چک موردی با چک تضمین شده

چک موردی و چک تضمین شده از این حیث به هم شبیه هستند که هر دو برای صدور نیازی به حساب جاری ندارند. اما چک تضمین شده صد در صد نقد می شود چرا که هنگام صدور آن پول از حساب درخواست کننده کسر می‎‎‌شود اما چک موردی اینطور نیست.

چک موردی به درخواست مشتری صادر می‌شود تا در تاریخی که مشتری تعیین کرده وجه آن تامین شود. برای دریافت چک تضمین شده نیز محدودیت تعدادی وجود ندارد و فرد می‎تواند هر تعدادی بخواهد درخواست کند.

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا