دسته‌بندی نشده

تزریق چربی به باسن و مزایا و معایب آن

تزریق چربی به باسن

در تکنیک تزریق چربی به باسن، سلول‌های چربی از قسمت‌های بدن بیمار که دارای چربی اضافی است، (مانند کمر، معده، ران و پهلوها) برداشته شده و سپس برای ایجاد باسنی بزرگتر و فرم دادن به باسن، به باسن تزریق می‌شود.

در بعضی از افراد بافت نواحی باسن بسیار کم حجم و صاف می باشد و از لحاظ ظاهری برای فرد ناخوشایند می باشد زیرا بعد از پوشیدن لباس هیچ جلوه ای برای فرد در برندارد. فرمدهى و بزرگ کردن باسن به دو روش انجام می شود.

  1. استفاده از پروتز باسن که معمولا این راهکار بسیار جالب نمی باشد زیرا عوارض پروتز باسن نسبت به روش های دیگر بیشتر می باشد و امکان عفونت و جابجایی پروتز بسیار زیاد است.
  2. روش دوم تزریق چربی در باسن می باشد. در روش تزریق چربی ابتدا چربی از نواحی مختلف بدن که چربی اضافه دارد خارج می شود و بعد در ناحیه باسن تزریق می شود.

تزریق چربی در باسن غالبا در افرادى که خیلى لاغر نیستند انجام می شود زیرا افراد خیلى لاغر چربی ندارند که بخواهند از آن در ناحیه باسن استفاده کنند اما در افراد چاق به راحتی این چربی از نواحی اطراف شکم برداشته می شود و باعث می شود که فرد اندام زیبایی پیدا کند.

این روش معمولا بصورت سر پایی و در داخل کلینیک برای بیمار انجام می شود و فرد بعد از انجام تزریق چربی به مدت دو هفته باید به پشت نخوابد و روى باسن ننشیند. راه رفتن از فردای عمل مشکلی برای فرد ندارد.

عمل زیبایی باسن به وسیله ی تزریق چربی، معمولاً با نام بالا بردن باسن به روش برزیلی (BBL) شناخته می شود و در طول دهه اخیر به طور گسترده ای محبوب شده است. این روش به طور همزمان با استفاده از لیپوساکشن چربی را از یک ناحیه برداشت می کند و آن را به باسن جهت فرمدهى آن تزریق می کند؛

در حقیقت یک مزیت دوگانه برای بدن عرضه می کند. در مقایسه با استفاده از ایمپلنت یا کاشت باسن، انتقال چربی می تواند با خطر و عوارض جانبی کمتر و بهبود سریعتر به باسن شما شکل بهتری بدهد.

میزان ماندگاری تزریق چربی به باسن

وقتی حجم باسن از روش تزریق چربی افزایش یافت، مقداری از چربی توسط فرایند سوخت و ساز بدن جذب می شود بنابراین تمام چربی باقی نمی ماند؛ با این حال آن مقداری که باقی می ماند تا زمانی که وزن شما ثابت باشد، دائمی خواهد بود.

همچنان که بدن شما رشد می کند و بزرگ می شود، چربی تزریق شده نیز به طور طبیعی و همراه بدن تکامل و تغییر پیدا می کند.

تزریق چربی به باسن برای چه افرادی مناسب است ؟

کاندیدای ایده‌آل برای تزریق چربی در باسن، کسی است که از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار است، دارای انتظارات واقع‌ بینانه بوده و به اندازه کافی چربی اضافی برای انتقال به باسن دارد.

برخی از بیماران لاغر ممکن است برای لیپوساکشن در جراحی باسن، به اندازه کافی چربی داشته باشند، اما این مقدار چربی برای تزریق به باسن آن ها، کافی نباشد. برای بزرگ کردن باسن می توان از پروتز باسن نیز استفاده نمود.

روش های جایگزین تزریق چربی به باسن

برای افرادی که روش تزریق چربی به باسن برایشان مناسب نباشد، روش های جایگزینی با نتایج قابل قبول وجود دارد. لیپوساکشن روشی مناسب برای کاهش چربی های پایین تنه، شکم و ران ها است که به خودی خود راه بسیار مناسبی برای تناسب اندام می باشد،

هرچند که نتایج آن مثل روش لیفت باسن برزیلی نخواهد بود. در نهایت در صورتی که هیچ کدام از دو روش بالا نتیجه ی مطلوب نداشته باشد، ایمپلنت ها آخرین جایگزین برای داشتن یک باسن برزیلی خواهند بود.

روش انجام عمل تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن و بزرگ کردن باسن، یک عمل زیبایی است که طی آن چربی از یک منطقه از بدن خارج شده و به ناحیه باسن منتقل می‌گردد. همچنین تزریق چربی در سینه و دیگر نوحی بدن نیز کاربرد دارد. عمل زیبایی سینه با تزریق چربی روشی برای دستیابی به سینه های بزرگتر و خوش فرمتر می باشد.

تکنیک‌ های مختلف تزریق چربی به باسن عبارتند از:

1. چربی‌ تراشی با بی‌ حسی موضعی (تامی‌ سیت) برای تزریق چربی به باسن

چربی‌ تراشی با بی‌ حسی موضعی (تامی‌ سیت) و انتقال چربی انسانی (از بدن بیمار) جهت سفت کردن باسن، متداول‌ ترین روش برای تزریق چربی به باسن می‌باشد.

مایع تامی‌ سیت مورد استفاده در این روش، که از ترکیبی از داروهای بی‌ حس کننده موضعی و آدرنالین ساخته شده است، به ناحیه تحت درمان تزریق می‌ شود. علاوه بر بی‌ حس کردن ناحیه تحت درمان، مایع تامی‌ سیت می‌تواند خونریزی را کنترل کرده و به مکش آسان‌ چربی از طریق کانول (بلانت، ابزار لوله‌ای شکل) کمک کند.

2. انتقال چربی انسانی برای تزریق چربی به باسن

چربی مکش شده با روش چربی‌ تراشی با بی‌ حسی موضعی، به صورت استریل جمع آوری و سپس پردازش شده و قبل از اینکه در سرنگ قرار داده شود، با یک محلول آنتی‌ بیوتیک دوبل شسته می‌شود.

سپس سرنگ‌ ها به کانول ویژه‌ ای متصل می‌شود که برای تزریق دقیق چربی به عضله باسن و چربی‌های عمیق باسن جهت برجسته کردن باسن استفاده می‌شود.

مزایای تزریق چربی به باسن

از جمله مزایای تزریق چربی به باسن عبارتند از:

1. ایجاد ظاهر متعادل با تزریق چربی به باسن

باسن تخت و یا بسیار کوچک می‌تواند ظاهری نامتعادل به اندام شما ببخشد. تزریق چربی به باسن، علاوه بر لیفت باسن برجستگی و انحنای زیباتر و متناسب‌ تری به باسن شما می‌دهد.

2. رفع افتادگی باسن با تزریق چربی به باسن

کاهش وزن و افزایش سن می‌تواند منجر به افتادگی و پوست اضافی باسن شما شود. تزریق چربی به باسن، موجب سفتی و استحکام منطقه گلوتئال باسن شده و فرمی جوان‌تر به آن می‌بخشد و منجر به بالا کشیدن باسن می گردد ، همچنین لباس شنا کاملاً مناسب و اندازه باسن‌ شما خواهد شد.

3. افزایش اعتماد به نفس با تزریق چربی به باسن

داشتن احساس بهتر و مطمئن‌ تر نسبت به بدن خود، موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود و اثرات مثبتی بر تمام جنبه‌ های زندگی شما می‌گذارد.

عوارض تزریق چربی به باسن

به هر حال هر عملی عوارض خاص خود را دارد و تزریق چربی باسن از این امر مستثنی نیست. اگر تزریق توسط یک پزشک متخصص صورت گیرد عوارض به حداقل می رسد.

تزریق چربی در باسن در هر باسن اگر یک لیتر باشد و یا کمتر از ۱ لیتر عوارضی به همراه ندارد، معمولا عوارض تزریق چربی باسن به دلیل تزریق بیش از یک لیتر در هر باسن است.

یکی از عوارض تزریق چربی در باسن که بسیار نادر می باشد تجمع مایع در محل لیپوساکشن می باشد که اگر پزشک تشخیص دهد و نیاز باشد توسط آسپیراسیون تخلیه کند.

دوره نقاهت طولانی تر نسبت به سایر روش ها دارد. درد و تورم در محل تزریق چربی در باسن، اگر حجم چربی تزریق شده بیشتر از یک لیتر در هر سمت شود ممکن است تحت بیهوشی انجام شود و عوارض بیهوشی را به همراه دارد.

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی به باسن

مراقبت بعد از بزرگ کردن باسن با تزریق چربی، شبیه به مراقبت بعد از لیپوساکشن (با چند تفاوت و محدودیت)‌ است. تمام بیماران باید گن فشرده‌ساز را برای حداقل دو هفته پس از تزریق چربی برای سفت شدن باسن بپوشند.

از گن فشرده‌ ساز پس از برجسته کردن باسن با تزریق چربی و یا از الیاف انعطاف‌ پذیر وسبک بر منطقه باسن باید استفاده شود. همچنین از بیماران خواسته خواهد شد که از نشستن طولانی مدت در طول دو هفته اول بعد از عمل، اجتناب کنند.

البته قابل درک است که بسیاری از افراد مجبورند در محل کار خود بنشینند، بنابراین توصیه می‌شود که بیمار هنگام نشستن، به جای اینکه مستقیماً بر روی باسن بنشیند، کمی به جلو آمده و بیشتر بر قسمت‌های پشت ران خود بنشیند.

سوالات متداول برای انجام تزریق چربی به باسن

سوال: انجام این عمل چه مدت طول می‌کشد ؟

جواب: بزرگ کردن باسن با تزریق چربی ممکن است حدود ۹۰ دقیقه الی چهار ساعت طول بکشد، این مدت بستگی به عوامل متعددی دارد، از جمله میزان چربی برداشته شده، تعداد مناطق تحت درمان و سایز و شکل باسن مورد نظر بیمار.


سوال: نتایج تزریق چربی به باسن تا چه مدت دوام خواهد داشت ؟

جواب: بدون عوارض، نتایج حاصل از بزرگ کردن باسن با تزریق چربی باید طولانی مدت باشد. بیماران باید آگاه باشند که روش انتقال چربی، در واقع استفاده از بافت طبیعی است که می‌تواند در طول زمان تغییر شکل یابد.

بنابراین کاهش وزن می‌تواند باعث از دست رفتن حجم چربی منتقل شده گردد. به همین دلیل، اگر می‌خواهید شکل باسن شما پس از انتقال چربی، حفظ شود، توصیه می‌کنیم از کاهش وزن خود اجتناب کنید.


سوال: آیا بیمار پس از تزریق چربی به باسن می‌تواند بنشیند ؟

جواب: پس از انتقال چربی به منطقه باسن، بیمار می‌تواند پس از دو هفته بنشیند، اما تنها بر روی یک بالش به شکل دونات و یا حصیر یوگا مجاز به نشستن است. بیشتر بیماران در روز بعد از انتقال چربی، قادر به راه رفتن هستند.


سوال: مزایای تزریق چربی به باسن نسبت به پروتز چیست ؟

جواب: در روش تزریق چربی، بافت چربی از خود بیمار گرفته می‌شود، بنابراین خطر واکنش آلرژیک برخلاف عمل پروتز باسن وجود ندارد. زیرا آنچه که به بدن تزریق می‌شود، طبیعی است اما در جراحی پروتز باسن از پروتزهای مصنوعی بهره گرفته می شود.

روش انتقال چربی، چربی‌های ناخواسته را نیز از مناطق دیگر بدن حذف می‌کند. اما در این روش ممکن است به‌ دست آمدن سایز و گردی مورد نظر فرم باسن، دارای محدودیت باشد.


بیشتر بخوانید:

فواید و عوارض تزریق چربی یا لیپوفیلینگ

از ضررهای تزریق چربی چه می دانید؟

مزایای تزریق چربی به سینه برای تغییر سایز

تزریق چربی برای جوانسازی و مراقبت های قبل و بعد آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا