دسته‌بندی نشده

تابستان امسال به تبریز برویم

آذربایجان شرقی سرزمین فرهنگ و زیبایی ها یکی از بهترین نقاط کشور برای تجربه ی عیدی زیبا و به یادماندنی در نوروز 92 می باشد… سرویس فرهنگ و هنر آناج، استان آذربایجان شرقی با وسعت 45846/572 کیلومتر مربع و حدود 3325400 نفر جمعیت در شمال غرب ایران قرار دارد. بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، این استان دارای 19 شهرستان شامل: آذر شهر، اسکو، اهر، بستان آباد، بستان آباد، بناب، تبریز، جلفا، چاراویماق، سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، میانه، مرند، ملکان، ورزقان، هشترود و هریس می باشد.

تابستان امسال به تبریز برویم

شهر تاریخی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است. این استان با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان مرز مشترک دارد و با استانهای آذربایجان غربی ار غرب و جنوب غرب و اردبیل از شرق و با استان زنجان از سمت جنوب شرقی همسایه است.

آذربایجان شرقی قسمتی از فلات پهناور ایران است که از دو قسمت کوهستانی و جلگه ای تشکیل یافته و از تنوع اقلیمی برخوردار است. آب و هوای آن تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه ای سردسیر شمالی و اقلیم خزری بوده و شامل آب و هوای سرد، معتدل و گرم است.

این استان به لحاظ توپوگرافی دارای ارتفاعات سر به فلک کشیده ای چون: سهند، بزغوش، میشو کمتال و کیامکی است و رودخانه قزل اوزن، ارس، آجی چای (تلخه رود) از رودهای مهم آن است. این سرزمین از دیرباز به عنوان یکی از مناطق مهم و تاریخ ساز مورد توجه بوده و همواره نقش مهمی در تحولات سرنوشت ساز کشور ایفا کرده است. این دیار، مهد تمدن و فرهنگ و هنر بوده و چهره های ممتاز و برجسته ای را به دنیای علم و دانش و هنر معرفی کرده است که همگی مایه مباهات تاریخ، فرهنگ و هنر ایران بوده اند.

تبریز
شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی می باشد. مجموعه تاریخی بازار تبریز، مسجد جامع، مسجد کبود، آثار به جای مانده از مسجد علیشاه (ارگ تبریز)، محوطه تاریخی ربع رشیدی، خانه های تاریخی: قدکی، بهنام و گنجه ای زاده (مجموعه دانشکده معماری)، منطقه نمونه گردشگری شهید کسایی، دامنه های سهند تبریز، حاشیه سد شهید مدنی مجموعه سید حمزه، باغ کمال، ساختمان شهرداری، حمام نوبر و بنای صاحب الامر، در زمره شاخص ترین آثار این شهرستان قرار دارند. ضمن آنکه منطقه نمونه گردشگری دره لیقوان، روستای سفیده خواه، پارک ائل گولی، موزه های: آذربایجان، قاجار، سنجش، مشروطه، قرآن و کتابت، تاریخ طبیعی، سایت موزه عصر آهن (محوطه تاریخی مسجد کبود)، موزه محرم، موزه ادبی استاد شهریار و موزه شهرداری تبریز از جمله جاذبه های گردشگری شهر تبریز محسوب می شوند.

تبریز امارت شهرداری (تاریخ بنا:1314 ه.ش)

تبریز

بنای یادمان مقبره الشعرا(تاریخ بنا:دهه 50 ه.ش)

تبریز

مسجد علیشاه(ارک تبریز) (تاریخ بنا:دوره ی ایلخانی)

تبریز

پارک ائل گلی(تاریخ بنا:دوره قاجار)

تبریز

خانه قدکی(مجموعه دانشکده معماری) (تاریخ بنا:دوره ی قاجار)

تبریز

خانه امیر نظام گروسی(موزه ی قاجار) (تاریخ بنا دوره ی قاجار)

تبریز

خانه سلماسی (موزه سنجش) (تاریخ بنا: دوره ی قاجار)

تبریز

خانه کوزه کنانی (موزه مشروطه) (تاریخ بنا:دوره ی قاجار)

تبریز

موزه آذربایجان (تاریخ تاسیس: 1336ه.ش)

تبریز

تیمچه مظفریه، بازار بزرگ تبریز(دوره ی قاجار)

تبریز

مسجد کبود(فیروزه اسلام) (تاریخ بنا:قرن نهم ه.ق)

تبریز

مسجد صاحب الامر (موزه قرآن وکتابت) (دوره ی صفوی_قاجار)

تبریز

مسجد جامع کبیر (تاریخ بنا:دوره سلجوقی )

تبریز

بقعه عون ابن علی (تاریخ بنا: دوره ی صفوی_قاجار)

تبریز

برج خلعت پوشان (تاریخ بنا: دوره ی صفویه)

تبریز

محوطه تاریخی ربع رشیدی، قلعه تبریز (دوره ی ایلخانی_صفوی)

تبریز

تله کابین تبریز

تبریز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا