دسته‌بندی نشده

تأثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش

آکنه یا جوش همان موجود ملتهب قرمز یا سفید رنگی است که درست شب قبل از مهمانی اعلام حضور می‌کند تا دعوت نشده در جشن ما حضور پیدا کند. دسته‌بندی جوش‌ها بر اساس نوع پوست و همین‌طور علل ایجاد آن‌ها متفاوت است.

همچنین بعضی از جوش‌ها از خود رد عمیقی بر روی پوست ما بر جای می‌گذارند که درمان رد برجای‌مانده، می‌تواند به‌راحتی به یک دغدغه تبدیل شود. برای مرتفع کردن این مشکل راه‌های متفاوتی وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب به یکی از آنها اشاره کنیم. پماد زینک اکساید و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید.

پماد زینک اکساید

اینکه آیا پماد زینک اکساید برای جای جوش خوب است یا نه؟ موضوعی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. اما قبل از هر چیز اجازه دهید تا بیشتر در مورد این پماد صحبت کنیم. روی اکسید در گذشته به اسم “توتیا” نامیده می‌شد. از آن برای درمان بیماری‌های چشمی و همین‌طور ساختن فلز برنج استفاده می‌کردند.

اما در حال حاضر از این ماده برای تولید کرم ضدآفتاب، پودر بچه، دئودورانت، شامپو، صابون و سایر محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. همچنین این ماده در ترکیب پماد زینک اکساید نیز به کار می‌رود. زینک اکساید یکی از عناصری است که در تولید محصولات آرایشی بهداشتی کاربرد دارد و می‌تواند به‌راحتی در مقابل اشعه UV و مضر خورشید مقاومت کند.

برای مثال برخی از تونرهای ضدلک مانند تونر ویتالیر، شامل این ماده هستند. شما می‌توانید برای خرید تونر ضد لک ویتالیر مدل Whitevit از فروشگاه اینترنتی الانزا از طریق لینک https://elanza.com/product/LNZP-60fd383bd5c74/ اقدام کنید. اشعه فرابنفش یا UV باعث ایجاد پیری پوست و سوختگی می‌شود. همچنین این پماد برای درمان مشکلاتی مثل عفونت پوستی، بیماری پوستی اگزما، سوختگی، اِسکار و جای زخم و جوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید کاربردها و فواید زیادی دارد. این موضوع که آیا پماد زینک اکساید برای جای جوش خوب است یا خیر؟ برای شما که پوست چربی دارید اهمیت خواهد داشت. این پماد کمک می‌کند تا پوست شما تیره نشود و پروسه درمان سوختگی یا جای جوش بر روی آن سریع‌تر انجام شود. در ادامه فواید آن را برای شما شرح خواهیم داد.

تاثیر پماد زینک اکساید بر جای جوش 

غدد چربی روی پوست ما، کمک می‌کنند تا علائم پیری و چین‌وچروک دیرتر خود را نشان دهند. انباشته‌شدن چربی در فولیکول مو باعث می‌شود که جوش بزنیم. همچنین اگر میزان باکتری‌ها، میکروب‌ها و چربی‌ها که در منافذ پوست جمع شده‌اند افزایش یابد، ما با آکنه بر روی پوست خود روبه‌رو می‌شویم.

اگر پوست حساسی داشته باشید بدون شک جای جوش و لک آن بر روی صورت شما به شکل یک حفره عمیق یا نیمه‌عمیق خود را نشان می‌دهد. تأثیر پماد زینک اکساید برای از بین ‌بردن جای جوش به میزان حساسیت پوست، نوع پوست، سبک زندگی و همین‌طور نحوه انجام روش‌های مراقبی شما بستگی دارد.

زینک اکساید خاصیت ضدباکتری داشته و پوست شما را تمیز می‌کند. همچنین از ایجاد لکه پوستی، تیرگی، اسکار، آسیب‌های پوستی و حتی ایجاد جای جوش جلوگیری خواهد کرد. البته برخی از انواع جای جوش‌ها قدیمی و عمیق هستند که در کنار درمان‌های پزشکی می‌توان از تاثیر پماد زینک اکساید بر جای جوش و رفع آنها استفاده کرد. 

پماد زینک اکساید و درمان جوش و آکنه

در قسمت قبل پاسخ به این سؤال که آیا پماد زینک اکساید برای جای جوش خوب است یا خیر؟ را برای شما شرح دادیم. در ادامه یکی دیگر از خواص این پماد را بررسی می‌کنیم. فرمولاسیون بکار رفته در آن برای درمان جوش و آکنه مؤثر است.

همچنین زینک اکساید، ضدباکتری است و می‌تواند التهاب، زخم، جوش‌ها و آکنه‌های قرمز را درمان کند. به عبارتی در طریقه مصرف پماد زینک اکسید برای جای جوش صورت این پماد مانند آنزیم عمل خواهد کرد و با از بین‌ بردن سلول‌های مرده، بافت بیمار و آسیب‌دیده پوست را ترمیم می‌کند. این امر باعث جوان‌سازی و تولید کلاژن می‌شود. 

درمان لک پوستی با زینک اکساید

سومین کاربردی که به‌عنوان خواص پماد زینک اکساید برای جای جوش می‌توان به آن اشاره کرد، درمان لکه‌های پوستی است. سوختگی پوست و تیره‌شدن جای جوش، امری طبیعی محسوب می‌شود. زمانی که رنگ‌دانه‌های پوستی زیاد می‌شوند شما دچار مشکل لک پوستی خواهید شد. پماد زینک اکساید کمک می‌کند تا تیرگی‌ها از بین رفته، بافت مرده جدا شود و در نتیجه پوست با کلاژن‌سازی، خود را ترمیم کند.

طریقه مصرف پماد زینک اکسید برای جای جوش صورت 

همان‌طور که اشاره کردیم استفاده از پماد زینک اکساید برای از بین بردن جای جوش مناسب است. اما نه جای جوش‌های قدیمی و عمیق! برای این موارد باید در کنار پماد زینک اکساید از مشاوره یک پزشک متخصص پوست نیز استفاده کنید.

در مرحله اول از طریقه مصرف پماد زینک اکسید برای جای جوش صورت ، باید طبق دستور پزشک عمل کنید. بعد از آن حتماً نکات درج شده بر روی بسته یا بروشور پماد را مطالعه کنید. ناحیه موردنظر را به این پماد آغشته و روی آن باند نپیچید. دقت کنید که قبل از استفاده، دست‌های خود را به‌خوبی شسته باشید.

اگر بعد از استفاده این پماد دچار تحریکات پوستی، سرگیجه، خارش و عواملی از این‌ دست شدید، بهتر است سریع پوست خود را از پماد تمیز کنید. درهرحال فراموش نکنید که این محصول باید با دستور پزشک مربوطه استعمال شود تا خواص پماد زینک اکساید برای جای جوش را بهتر نشان دهد.

زینک اکساید و رفع تیرگی پوست

بعد از ارائه تاثیر پماد زینک اکساید بر جای جوش ، بد نیست بدانید که برخی از افراد تصور می‌کنند این پماد برای رفع تیرگی‌ها نیز مناسب است. باید این‌گونه گفت که مواد معدنی مانند زینک در حقیقت به شفاف‌شدن و رفع تیرگی پوست کمک می‌کنند.

ولی نکته مهم اینکه نوع پوست شما مشخص‌کننده تأثیرات پماد خواهد بود. زینک اکساید ترکیباتی دارد که باعث رشد و ایجاد سلول‌های جوان‌تر شده و در رفع تیرگی و سفیدشدن پوست مؤثر است. تأکید می‌کنیم که خواص پماد زینک اکساید برای جای جوش با نوع پوست شما رابطه مستقیم دارد.

مضرات احتمالی زینک اکساید

در طول این مطلب چند بار به موضوع فواید پماد زینک اکساید اشاره کردیم. به این سؤال که آیا پماد زینک اکساید برای جای جوش خوب است ؟ پاسخ دادیم و در نهایت اشاره کردیم که این پماد با درنظرگرفتن نوع پوست شما می‌تواند تیرگی‌ها را نیز برطرف کند.

تاکنون خطری به‌واسطه استفاده از این پماد گزارش نشده، اما اگر پوست حساسی دارید حتماً باید زیر نظر و با مشورت پزشک متخصص از این محصول استفاده کنید. چرا که ممکن است پوست شما، حساسیت نشان داده، قرمز و ملتهب شود.

به همین دلیل پیش از مصرف، باز هم به شما توصیه می‌کنیم که طبق بروشور موجود در جعبه عمل کنید. ضمناً کمی از پماد را بر روی گوشه‌ای از پوست بازو یا کمر خود امتحان کنید.

سخن آخر

با رسیدن به انتهای مقاله متوجه شده‌اید که پماد زینک اکساید برای از بین بردن جای جوش یک پماد قوی و مطمئن محسوب می‌شود. این محصول اثرات مثبتی روی سلامت پوست دارد. این ماده به‌قدری مفید است که حتی در محصولات مراقبتی کودکان نیز بدون دغدغه استفاده می‌شود. بد نیست که همیشه برای رفع مشکلات پوستی یک پماد زینک اکساید در خانه و در کشو لوازم آرایشی خود نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا این پماد تاثیر داره چون من از پماد زینک اکساید برای از بین بردن جای جوش استفاده کردم و تا حد زیادی لک های پوستیم از بین رفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا