دسته‌بندی نشده

طرز تهیه ۶ خوراکی بی نظیر حاوی میوه بلوبری برای تغذیه نوزادان

نحوه انتخاب و نگهداری بلوبری در منزل، برای تغذیه نوزادان

نحوه انتخاب میوه بلوبری:

  • لازم است بدانید که میوه بلوبری حساس به آفتکشها است که میتواند برای سلامت کودک شما مضر باشد؛ بنابراین، این میوه را از یک فروشگاه قابل اعتماد خریداری کنید؛ ترجیحاً از فروشگاهی که محصولات ارگانیک تولید میفروشد.
  • همچنین، بلوبریهایی را برای تغذیه فرزند خود انتخاب کنید که دارای رنگ آبی تیره بوده، اما در هنگام لمس کردن، سفت باشند. علاوه بر این موارد، میوههایی را که شل و آبدار هستند، خریداری نکنید، زیرا این نوع بلوبریها تازه نیستند.

روند نگهداری میوه بلوبری در منزل:

  • بهتر است که شما میوه بلوبری را در فریزر نگهداری کنید؛ حتماً آنها را در یک ظرف دربدار قرار دهید. به این ترتیب، شما قادر به ذخیره میوه بلوبری برای بیش از دو هفته بدون از دست دادن طراوت یا عطر و طعم آن خواهید بود.
  • با این حال، اگر شما قصد داشته باشید که میوه بلوبری را ظرف چند روز مصرف کنید، میتوانید آنها را در یک کاسه قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.
  • جالب است بدانید که رنگدانه های نارنجی در پوست میوه بلوبری به عنوان نگهدارنده طبیعی آن عمل میکنند.
  • در نهایت، به خاطر بسپارید که قبل از قرار دادن هر نوع میوه بلوبری در برنامه غذایی فرزند خود، حتماً آنها را به طور کامل شستشو دهید.

دستورالعملهای غذایی حاوی میوه بلوبری برای تغذیه نوزادان

بسیاری از مادران جوان، به این موضوع فکر میکنند که چگونه بلوبری را به برنامه غذایی فرزند خود اضافه کنند. آیا میتوان این میوه را به صورت پوره در آورد؟

در ادامه این مقاله از دلگرم ، برخی از دستورالعملهای غذایی شگفتانگیز حاوی بلوبری که بسیار خوشمزه و سالم نیز هستند، برای شما ارائه شده است. مهمترین این موارد عبارتند از:

1-پوره بلوبری:

  • شما برای تهیه پوره بلوبری به مواد زیر نیاز خواهید داشت:
  • 1 فنجان بلوبری تازه یا منجمد
  • ½ فنجان آب

طرز تهیه پوره بلوبری:

  1. آب را در یک قابلمه ریخته؛ بر روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید. سپس، بلوبری را به قابلمه اضافه کرده و همه مواد را به مدت 15 دقیقه بجوشانید.
  2. هنگامی که بلوبریها به میزان کافی نرم شدند، آنها را به مخلوطکن انتقال داده و تا رسیدن به قوام مورد نظر، همه مواد را با هم ترکیب کنید.
  3. در آخرین مرحله، اطمینان حاصل کنید که هیچ هسته یا قطعهای از پوست بلوبری در غذای فرزندتان وجود ندارد، زیرا هر ماده غذایی جامدی میتواند منجر به خفگی نوزاد شما شود.
  4. بگذارید پوره بلوبری خنک شود؛ سپس، آن را به وعدههای غذایی نوزاد خود اضافه کنید.

2-مربای سیب و بلوبری:

کودک شما ممکن است طعم بلوبری را دوست نداشته باشد. در این صورت، شما میتوانید با اضافه کردن سیب به این میوه، وعده غذایی خوشمزه و مغذی را بر او درست کنید.

شما برای تهیه مربای سیب و بلوبری به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان بلوبری تازه یا یخ زده
  • 2 عدد سیب متوسط

طرز تهیه مربای سیب و بلوبری:

  1. در ابتدا، سیبها را شسته، برش داده و در یک قابلمه قرار دهید. سپس، یک فنجان آب و بلوبریها را به آنها اضافه کنید. مخلوط را به جوش آورده و برای مدت 15 دقیقه بجوشانید تا همه مواد نرم شود.
  2. پس از پخت کامل، همه مواد را با هم مخلوط کنید تا تکهه ای سختی در آن وجود نداشته باشد. همچنین، شما میتوانید مربای سیب و بلوبری فرزند خود را به شکل پوره در آورید.

3-پوره بلوبری و موز:

جالب است بدانید که نوزادان به طرز شگفت آوری، طعم شیرین را دوست دارند؛ موز یکی از میوههای شیرینی است که همه نوزادان تمایل زیادی به خوردن آن نشان میدهند.

بر این اساس، شما میتوانید بلوبری با طعم شیرین موز را ترکیب کرده و وعده غذایی خوشمزه و مغذی را برای فرشته کوچک خود فراهم کنید.

شما برای تهیه پوره بلوبری و موز به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 فنجان بلوبری تازه یا یخ زده
  • 1 عدد موز متوسط

طرز تهیه پوره بلوبری و موز:

  1. برای تهیه این پوره، موزها را پوست کنده، برش داده و در یک قابلمه قرار دهید. سپس، یک فنجان آب و بلوبریها را به آنها اضافه کنید.
  2. مخلوط را به جوش آورده و برای مدت 15 دقیقه بجوشانید تا همه مواد نرم شود. پس از پخت کامل، همه مواد را به مخلوطکن انتقال داده و با هم ترکیب کنید.
  3. در صورت نیاز، از آب جوشیده نیز در پوره فرزند خود استفاده کنید تا قوام مورد نظر شما به دست آید. قبل از اینکه پوره بلوبری و موز را به وعدههای غذایی فرزند خود اضافه کنید، مخلوط را خنک نمایید.

4-خوراک هلو، برنج و بلوبری:

شما برای تهیه خوراک هلو، برنج و بلوبری به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1 عدد هلوی کوچک رسیده
  • 1/2 لیوان بلوبری
  • 1 فنجان برنج

طرز تهیه خوراک هلو، برنج و بلوبری:

  1. برای تهیه خوراک هلو، برنج و بلوبری، برنجها را به طور کامل خرد کنید. شما میتوانید از آرد برنج قهوهای هم برای تهیه این وعده غذایی استفاده کنید؛ فقط مطمئن شوید که شکر، نمک یا مواد نگهدارنده با آن اضافه نشده است.
  2. به طور جداگانه، هلو و بلوبری را با هم مخلوط کرده و به شکل پوره در آورید. پودر برنج و پوره میوه را با هم مخلوط کنید. در این مرحله، همه مواد را روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار داده و بپزید.
  3. در صورتی که نوزاد شما 12 ماه یا بیشتر سن داشته باشد، میتوانید از خرد کردن برنج و پوره کردن میوهها صرف‌نظر کنید. در غیر این صورت، شما می‌توانید آب بیشتری را به خوراک هلو، برنج و بلوبری فرزند خود اضافه کنید تا به قوام مورد نظر برسد.

5-پوره جو دوسر و بلوبری:

پوره جو دوسر و بلوبری، یک وعده غذایی ساده است که روند پخت سریعی داشته و نیاز به پردازش حداقل دارد. فقط، به عنوان یک مادر جوان و بیتجربه به خاطر داشته باشید که بلغور جو دوسر که برای وعدههای غذایی نوزاد خود خریداری میکنید

باید ساده باید و هیچ طعمدهنده، نمک، قند یا مواد نگهدارندهای به آن اضافه نشده باشد. شما برای تهیه پوره جو دوسر و بلوبری به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • 1/2 فنجان بلوبری
  • 1/2 فنجان بلغور جو دوسر

طرز تهیه پوره جو دوسر و بلوبری:

  1. در ابتدا، بلغور جو دوسر را به شکل پوره در آورید، طور که هیچ توده آردی در داخل آن وجود نداشته باشد. سپس، آن را با پوره بلوبری ترکیب کرده و چند دقیقه دیگر نیز طبخ کنید.
  2. اگر میخواهید پوره جو دوسر و بلوبری فرزند شما رقیقتر شود، از آب جوش یا آب سرد بیشتری استفاده کنید.

6-کلوچه های بلوبری:

شما برای تهیه کلوچه های بلوبری به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

2 فنجان بلوبری تازه

  • 3/4 فنجان شکر سفید
  • 1/4 فنجان کره منجمد
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1/2 فنجان شیر
  • 2 فنجان آرد
  • 2/1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 1 قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه کلوچه های بلوبری:

  1. در ابتدا، فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) روشن کنید تا داغ شود. در عین حال، به یک تابه پخت و پز، مقداری روغن اضافه کنید تا چرب شود.
  2. در این مرحله، کره، شکر و تخم مرغ را به یک کاسه اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس، بقیه مواد به جز بلوبری را به آن اضافه کرده و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید.
  3. در نهایت، بلوبری را به مواد کلوچه اضافه کرده و کاملاً با سایر مواد مخلوط کنید. خمیر را به تابه پخت ریخته و برای مدت 28-30 دقیقه بپزید. شما میتوانید کلوچه ها را با پوره بلوبری یا مربا به وعدهها غذایی فرزند خود اضافه کنید.

آیا مصرف بلوبری در نوزادان، باعث بروز یبوست در بدن آنها میشود؟

  • خیر! همانطور که قبلاً بیان شد، میوه بلوبری غنی از فیبر است (یک ظروف 100 گرمی از میوه بلوبری، حاوی 2.4 میلیگرم فیبر رژیمی میباشد)؛ بنابراین، نیازی به نگرانی در مورد بروز یبوست در بدن نوزادان، در صورت مصرف این میوه نباشید.
  • یک دلیل رایج برای ترس والدین از بروز یبوست در بدن فرزند خود، این است که هستههای میوه بلوبری کوچک بوده و همراه با گوشت این میوه مصرف میشوند؛ اما، یادتان باشد که هسته بلوبری، دارای پوسته ظریفی است که به راحتی در سیستم گوارش نوزادان هضم میشود.
  • با این حال، هنگامی که شما در حال تهیه پوره میوه بلوبری یا آب آن برای تغذیه فرزندتان هستید، اطمینان حاصل کنید که همه هستههای آن به طور کامل له شده باشد یا آنها را تمیز کنید تا احتمال بروز خطر خفگی در نوزاد از بین برود.
  • همچنین، در نظر داشته باشید که بعد از مصرف وعدههای غذایی حاوی میوه بلوبری، مدفوع کودک شما میتواند به رنگ بنفش در آید. این اتفاق طبیعی است و نباید موجب نگرانی والدین شود.
  • در حال حاضر، شما همه چیز را در مورد معرفی میوه بلوبری به رژیم غذایی کودک خود دانستید؛ اما، همیشه به علایق نوزاد خود در مورد هر ماده غذایی توجه داشته باشید!

همچنین بخوانید:

فواید بی نظیر دمنوش بلوبری برای سلامتی بدن و کاهش وزن

۷ مزیت بلوبری (زغال اخته آبی) برای جوانی، طراوت و سلامت پوست و مو

بستنی یخی بلوبری و پرتغال

خواص بی نظیر بلوبری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا