دسته‌بندی نشده

بهترین راه برای دور کردن و فراری دادن گربه ها از حیاط و باغچه منزل

بهترین روش دور کردن گربه ها از باغچه و حیاط خانه

گربه های خانگی، وحشی، بی خانمان ممکن است به سبب کنجکاوی، جفتگیری، شکار، تغذیه و تثبیت قلمرو در حیاط یا باغ شما پرسه بزنند. بعضی ها ممکن است در جستجوی جای جدیدی که خانه نامیده می شود باشند.
از آنجا که گربه ها کوهنوردان قابلی بوده و قابلیت پریدن دارند، ممکن است نگه داشتن آن ها در بیرون خانه کاری چالشی محسوب شود. با این حال، برخی دورکننده ها می توانند کمک حال شما شده و مانع از این شوند که گربه سانان مزاحم، خانه شما را به عنوان سکونتگاه برگزینند.

با به کار گیری چند تاکتیک یا محصول، می توان از حفاری باغ و باغچه توسط گربه ها و یا گشت و گذار گربه سانان ممانعت به عمل آورد. یک گربه جدید موجود در همسایگی شما ممکن است نسبت به روش های معمول حساسیت خاصی نداشته باشد. پس تغییر روش، احتمال موفقیت شما را بیشتر خواهد نمود.

موانع بو

بینی گربه نسبت به بو فوق العاده حساس است. شما ممکن است بوی ادرار گربه در حیاطتتان را تشخیص دهید، زیرا شامه شما دارای 5 میلیون گیرنده بو می باشد. در مقام مقایسه، گربه 200 میلیون گیرنده بو دارد. اگر حیاط یا باغ شما بویی بدهد که گربه دوست ندارد، ممکن است در دور کردن آن موفقیت حاصل نمایید.

دور کردن گربه

دورکننده های تجاری گربه از روش مانع بو استفاده می کنند تا گربه ها را از ورود به منزل نهی نمایند. پودر دورکننده مار دارای بوی شکارگرانی مانند شغال، گربه دم کوتاه و روباه است که گربه از آن ها می ترسد. این دورکننده تجاری گربه به شکل دانه ای است که در اطراف حیاط ریخته می شود. محصول، غیر سمی و آلی است و برای گیاهان ضرر ندارد.

شما ممکن است در باره دسترسی به محصول تجاری ساخته شده از مدفوع شیر چیزهایی شنیده باشید. این محصول که گفته می شود به عنوان دورکننده عمل می کند، کارآیی چندانی ندارد. افسانه ها و شایعاتی در باره اینکه این محصولات گربه ها را دور می کنند وجود دارد.
بعضی از گیاهان بویی که گربه دوست ندارد می دهند. یکی از این گیاهان حسن یوسف است که اصطلاحا گربه ترسان نامیده می شود. این گیاه به درد اینکه سگ ها را فراری بدهید هم می خورد. دیگر گیاهان فراری دهنده گربه ها از حیاط عبارت از سداب، استقدوس ( که گیاه مقاوم در برابر آهو نام دارد) و پونه می باشند. این ها را بین دیگر گیاهان بکارید.

گزارش شده که گربه ها بوی خون خشک شده( خون خشک شده حیوانات که به عنوان بارورکننده های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند) و مرکبات را دوست ندارند. از پوست پرتقال، لیمو، لیمو ترش و گریپ فروت در باغتان استفاده کنید. بعضی ها از نفتالین استفاده می کنند. از فلفل تند هم می توان استفاده کرد، اما این کار انسانی نیست و باعث رنج و سوزش می شود.

موانع فیزیکی

از موانع فیزیکی همانند توری مرغی در بالای خاک یا مالچ پاشی در میان بستر نشاکاری، قبل از کاشت، استفاده نمایید. گربه ها از توری مرغی یا مواد خراش دهنده متنفر هستند. با استفاده از کاترهای سیمی، می توانید سوراخ هایی را در سیم مرغی ایجاد نمایید که به اندازه کافی برای قرار دادن گیاهان بزرگ باشد.

فراری دادن گربه

جهت انجام مالچ پاشی اختیار دارید که از مخروط های کوچک لبه تیز، برش های درخت راج، پوست تخم مرغ یا مالچ سنگی استفاده کنید. گربه ها ترجیح می دهند خاک را حفاری کرده و مدفوع خود را در خاک شل بریزند. پس در برخورد با مواد سفت، کارشان را عقب خواهند انداخت.
فنس سیمی برقی ممکن است اختیار فوق العاده ای به نظر برسد، اما سعی کنید از اختیارات انسانی که خرگوش ها را از باغ ها دور می کنند کمک بگیرید. عموما، فنس ایمن مستر مک گروگر یک فنس سیمی برقی توصیه شده توسط برخی منابع می باشد.

دور کننده آب

آب نوع دیگری از مانع فیزیکی است که برای گربه ها در حکم کریپتونیت است. وقتی گربه ها را در محدوده ای قدغن گیر می اندازید، می توانید آن ها را توسط یک خیس کننده برتر یا اسلحه آبی مشابه آب پاشی کنید. این روش باور اینکه گربه ها در باغ و باغچه شما ناخواسته هستند را تقویت می کند. از آنجا که شما نمی توانید تمام مدت در باغ و باغچه بنشینید، هر روز، در عوض، می توانید از وسیله آبی مثل آبفشان های ترساننده استفاده کنید که حضور یک مزاحم را ردیابی کرده و آب را بسوی وی شلیک می کند.

موانع محیطی

گربه ها قدرت شنوایی بیشتر از انسان دارند. متوقف کننده گربه یک وسیله دورکننده الکترونیکی گربه است که با فرکانس بالا عمل می کند و برای انسان قابل شنیدن نیست، اما گربه آن را می شنود. کارگذاری آسان است. شما وسیله را به سوی باغ یا حیاط نصب می کنید. یک سنسور حرکتی حضور مزاحم را ردیابی می کند. بعد از آن، متوقف کننده گربه صدای فرکانس بالا را ارسال کرده و گربه را فراری می دهد.
سسسسسسسسسسسسسس گربه!
وسیله دور کننده از صدا و یک دور کننده اسپری شده استفاده می کند و بر مبنای حرکت فعال می شود. شما همچنین می توانید با قرار دادن مرمر یا ریگ داخل یک قوطی خالی که می تواند با قدم گذاشتن گربه روی فنس واژگون شود، یک وسیله پر سر و صدا بسازید. از طرفی، شما قادر هستید با استفاده از یک زنگ حساس یا زنگوله بادی که وقتی گربه ارتعاش ایجاد می کند به صدا در می آید مشکل را مرتفع سازید.

بهترین روش دور کردن گربه

غیر جذاب ساختن محدوده برای گربه ها

حیاط، باغ و مایملک خود را تمیز و مرتب نگه دارید. تمیزی می توانید بازدیدهای از سر کنجکاوی و لگردی گربه ها را کم کند.

بوهای جذب کننده گربه

به سگ هایتان یا گربه های دیگران در بیرون حیاط غذا ندهید. بوی غذا حیوانات دیگر از جمله گربه ها را جلب می کند. بعد از استفاده از کباب پزهای بیرونی، آن ها را کاملا تمیز کنید و خرده های غذا را از آن ها پاک کنید و بوی غذا را به حداقل برسانید. همچنین، از ایمنی سطل آشغالتان مطمئن شوید و کاری کنید که گربه های وحشی از داخل سطل آشغال ها تغذیه نکنند.
به مجرد مشاهده اثرات ادرار روی درها و دیوارها، آن ها را خوب بشویید. گربه ها با ادرار محدوده خود را تعیین می کنند. برای تمیز کردن از خنثی کننده بوی دارای پایه آنزیمی استفاده کنید تا علامت های قلمرو پاکسازی شوند و از ادرار نمودن مکرر پیشگیری نماید.

دیگر جذب کننده های گربه

گربه ها دوست دارند به قصد تفریح مخفی شده و شکار کنند. اطمینان داشته باشید که حیاط شما مناسب موجوداتی که گربه ها دوست دارند تعقیبشان کنند نیست. تمامی علف ها و آت آشغال هایی که می توانند مامن موش و دیگر طعمه های مورد علاقه گربه ها باشند را حذف کنید.
تمامی سوراخ هایی که می توانند امکان دسترسی به اتاقک ها، گاراژها یا فضاهای زیر عرشه ها و سرسراها را فراهم می آورند را تخته کوبی نمایید. گربه های وحشی و طعمه هایشان می توانند در جستجوی همه پناهگاه ها و مکان هایی باشند که می توانند داخلش شوند.
با استفاده از موانع تغذیه کننده و قرار دادن تغذیه کننده های پرنده در جاهایی که گربه ها خطری برای پرنده ها ندارند، تغذیه کننده های پرنده ها را ایمن نگهداری نمایید.

دور کردن گربه از حیاط و باغ

جایی دوست داشتنی برای گربه طراحی کنید

اگر دوست ندارید گربه ها کلا بروند، اما مایلید گربه ها را از جستجو در حیاط منع کنید، مصالحه ای صورت دهید. در گوشه ای کوچک از حیاط، یک مامن خوب از علف گربه بسازید. همه گربه ها علف گربه دوست ندارند، اما آن ها که دوست دارند ممکن است مکان درست شده با علف گربه را میعادگاهی مطلوب و مکانی امن و اختصاصی بیابند.
اگر برای گربه ها “جعبه ماسه” بسازید و آن را نزدیک گیاهان “علف گربه” قرار دهید، می توانید بقیه باغ و حیاط را به خودی خود رها سازید. “جعبه ماسه” مغناطیسی است که فضولات گربه را جذب می کند. شما مجبور خواهید بود که بعدا فضولات گربه را تمیز کنید، اما دست کم برای گربه جایی منطقی را تدارک دیده اید.

محدود کردن جمعیت منحرف شده

حیاط شما ممکن است حیوانات خانگی که صاحبانشان آن ها را در بیرون می گردانند، گمشده هایی که قبلا خانه داشتندو گربه های وحشی را جلب کنند. علاوه بر دور کننده ها و روش های تمیز کردن، از تاکتیک های زیر هم استفاده نمایید.
با همسایه ها حرف بزنید.
با همسایه ها حرف زده و از آن ها بخواهید که از پرسه زنی حیوانات خانگی خود و یا شکار پرندگانی که شما نگهداری می کنید جلوگیری نمایند.

 دور کننده گربه

اجازه بدهید همسایه ها بدانند که شما از وجود گربه در حیاط خانه تان خوشحال نیستید. به همسایه ها پیشنهاد بدهید که برای گربه های خانگی- بیرونی خود قلاده های درخشان و زنگوله تدارک بینند تا پرنده ها آن ها را دیده و فرار کنند. همچنین، اگر همسایه ها با هم همکاری کنند، مشکل وجود گربه های وحشی به میزان قابل ملاحظه ای کمتر خواهد شد.

حتماً بخوانید:

با اولیای امور یا نهادهای ذیربط حذف گربه ها تماس بگیرید

اگر در جامعه ای قانونمند زندگی می کنید و یا دارندگان گربه و دیگران مجبور به رعایت محدودیت هایی هستند، با کسی که می تواند مشکل شما را حل کند تماس بگیرید. رویه هایی که مجاز به کاربرد آن ها هستید را فرا بگیرید. برنامه های اخته کردن یا رها کردن یا دیگر برنامه های تغذیه یا مراقبت از حیوانات وحشی را چک کنید. از پناهگاه های محلی گربه ها که از گربه های گمشده مراقبت بیشتری به عمل می آورند حمایت کنید.

تله های انسانی

اگر در انجام همه تاکتیک های بالا شکست خوردید، دنبال کسانی بگردید که از لحاظ قانونی اجازه دارند گربه های وحشی و کله شق را دستگیر نمایند. گربه سانان گمشده را به پناهگاه ها یا اماکن کنترل حیوانات بازگردانید. با ملاحظه حیوان خانگی برچسب دار، با صاحبش تماس بگیرید تا حیوانش را جمع کند.

منبع : دم دستی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا