دسته‌بندی نشده

نحوه تمیز کردن ظرف خاک گربه چگونه است؟

نحوه تمیز کردن ظرف خاک گربه + نکات بهداشتی مربوطه

ظرف خاک گربه از جمله وسایل ضروری است که نگه دارندگان و صاحبان گربه های خانگی باید حتما تهیه کنند، دلیل ضروری بودن این وسیله این است که گربه ها به طور طبیعی و غریزی در خاک دستشویی می کنند و اگر در خانه این محل برای آن ها در نظر گرفته نشود، زندگی آن ها را کاملا با مشکل رو به رو می کند.
دقت کنیم که اگر ظرف خاک مناسبی برای گربه تهیه نشود، این حیوانات خانگی ممکن است در گلدان ها و غیره دستشویی کند. تمیز کردن ظرف خاک گربه یکی از موارد مهمی است که حتما باید به آن توجه شود پس تا انتها همراه ما باشید.

پیش تر گفتیم که گربه ها برای دستشویی به طور طبیعی نیاز به خاک دارند که گربه هایی که در طبیعت زندگی می کنند از نظر پیدا کردن محل مناسب مشکلی ندارند ولی شرایط برای گربه های خانگی فرق می کند و صاحب گربه باید از قبل محلی را در نظر بگیرد. امروزه و با توجه به افزایش تمایل مردم به نگه داری گربه ها به عنوان حیوانات خانگی، ظرف های خاک زیادی هم در باز و در انواع فروشگاه های محصولات گربه های خانگی وجود دارد که با توجه به نیاز خود می توان به صورت حضوری یا آنلاین خرید نمود.

دقت کنیم که برای تمیز کردن صحیح و اصولی ظرف خاک گربه باید علاوه بر برداشتن مدفوع گربه که توسط بیلچه های مخصوص ظرف خاک می توانیم انجام دهیم، خاک را هم تمیز کرده و یا در صورت نیاز خاک را تعویض کنیم. این موضوع اهمیت زیادی دارد چون حس بویایی گربه ها چندین برابر انسان است و بنابراین ممکن است بوی نامطبوع آن ها را اذیت کند.

 ظرف خاک گربه

هر چند وقت یک بار ظرف خاک گربه را باید تمیز کنیم؟

پاسخ دادن به این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد مثلا این که در محل چند گربه نگه داری می کنیم و یا نوع خاک چیست و عامل دیگر این است که چند ظرف خاک داریم چرا که بسیاری از صاحبان گربه برای راحتی آنها چندین ظرف را در محل های متفاوت می گذارند تا گربه حس راحتی بیشتری داشته باشد. واضح و بدیهی است که اگر تعداد گربه های زیادی با ظرف های کمی داشته باشیم باید تعداد دفعات نظافت را هم افزایش دهیم.

در فروشگاه ها خاک هایی از جنس های غیر از خاک رس هم موجود است مثل خاک کاج، گندم و یا غیره، دقت کنیم که می توانیم از این نوع هم استفاده کنیم ولی باید آن را زودتر از خاک رس عوض کنیم و به طور معمول هر سه هفته یک بار موقع تعویض آن ها است.

 تمیز کردن ظرف خاک

در هنگام تمیز کردن ظرف خاک گربه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای نگهداری گربه باید توجه کنیم که علاوه بر تمیز کردن خاک ظرف که به طور ماهانه آن را تعویض می کنیم (برای خاک های رس هر یک ماه و برای غیر از نوع رس هر سه هفته یک بار باید تعویض کنیم) ظرف هم باید هر ماه شست و شو شود.

آیا پس از تمیز کردن ظرف خاک گربه، کل خاک باید عوض شود؟

این موضوع بستگی کاملی به جنس خاک و تعداد گربه هایی که نگهداری می کنیم دارد، به طور معمول هر چقدر گربه های ما بیشتر باشد باید نظافت هم بیشتر باشد. همچنین باید ذکر کنیم که جنس اغلب خاک های موجود در بازار از جنس خاک رس هستند و باید به طور ورزانه و با بیلچه های مخصوص مدفوع را از آن ها برداریم و همین طور لازم هست که هر یک ماه یک مرتبه خاک را به طور کلی تعویض کنیم تا بوی نامطبوع در محیط پخش نشود.

حتماً بخوانید:

آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل

آموزش تربیت و نگهداری گربه در منزل

مراقبت از گربه ها – چگونه گربه ها را تربیت کنیم؟ برای اینکه همه بدانیم چجور رفتاری با گربه ها داشته باشیم و اگر قصد مراقبت از یکی از آنها را داشتیم،…

چه کاری انجام دهیم تا گربه خارج از ظرف دستشویی نکند؟

اگر چه گربه ها به طور غریزی در خاک دستشویی می کنند و از این بابت نیازی به آموزش های اولیه را ندارند ولی باید دقت کنیم که ظرفی که تهیه می کنیم برای آن ها مناسب باشد و با آن احساس راحتی کنند تا برای دستشویی به آن مراجعه کنند. مثلا گربه ها به بوی نامطبوع بسیار حساس هستند و اگر ظرف خاک بوی بدی داشته باشد از آن دوری می کنند، همچنین ابعاد ظرف باید با توجه به ابعاد گربه به درستی انتخاب شود تا گربه حس راحتی راشته باشد و به عنوان نکته ای دیگر این ظرف باید در محلی ساکت و به دور از هیاهو و شلوغی گذاشته شود.

در مورد ظرف خاک گربه

منبع : فروشگاه پت شاپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا