دسته‌بندی نشده

برای پرپشت شدن ابروها از چه روغن هایی استفاده کنیم ؟

رشد و تقویت ابرو

روغن های تقویت ابرو موضوع مورد بحث ماست. هر بیماری منشا خاصی در بدن دارد و برای رفع بیماری بایست علت آن بیماری را از بین برد تا بتوان بصورت ریشه ای و همیشگی آن را درمان کرد. مشکلات پوست و مو مانند ریزش موهای سر، ابرو و مژه هم از این قاعده مستثنی نیستند و بایست طبق همین فرمول آن ها را درمان کرد.

روغن های تقویتی ابرو

1. روغن آووکادو برای تقویت ابرو

روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است را بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌کنیم که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای‌شان بیش از اندازه نازک شده‌ است.

روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می‌شود. علاوه بر اینها این روغن می‌تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی موها هم کمک می‌‌کند.

نوشته های مشابه

بیشتر بخوانید: ۱۰ خاصیت معجزه آسای روغن آووکادو

2. روغن بادام برای تقویت ابرو

بی شک یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست‌های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می‌توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می‌بخشند.

اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای مو بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: کالری روغن بادام : 100 گرم روغن بادام چقدر کالری دارد ؟

3. روغن هفت مغز برای تقویت ابرو

بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عبارتند از: بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاه دانه، پسته، کنجد، کرچک که تک تک آن ها از بهترین ها بوده تهیه شده.

با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده ابرو رسانده و پس از گذشت سال ها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: روغن هفت مغز : خواص شگفت انگیز روغن هفت مغز برای پوست و مو

4. روغن رزماری برای تقویت ابرو

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد.

بسیاری از اطبای طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌کند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

بیشتر بخوانید: ۱۵ خاصیت شگفت انگیز روغن رزماری برای پوست و مو

5. روغن زیتون برای تقویت ابرو

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود. روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.

این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها و ابروها را تقویت کرده و حجیم کنند. حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کالری روغن زیتون : 100 گرم روغن زیتون چقدر کالری دارد ؟

6. روغن کرچک برای تقویت ابرو

روغن کرچک یک روغن گیاهی است، که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود.

تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است و در مصر باستان ادعا می شود که به عنوان پماد استفاده می شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشمش استفاده می کرده است.

حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه ها و ابروها مفید است علاوه بر این، با عفونت هایی که باعث ریزش مژه ها و ابروها می شوند، مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: فواید روغن کرچک برای پوست و زیبایی

7. روغن آمله برای تقویت ابرو

آمله، آملا و یا آملج همگی نام های میوه ای هستند که در جنگل های مرطوب هندوستان و در نواحی از سیستان و بلوچستان می روید این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث بوده و شکلی شبیه آلو دارد.

از میوه آمله روغنی تهیه می شود که هندی ها در تمامی مراسم های ویژه مذهبی خود برای تقویت موی سر و صورت استفاده می کنند که باعث تیرگی و درخشندگی موهای سر و صورت نیز می شود، در ایران قدیم و دوران صفویه نیز برای تقویت سبیل و ریش از روغن آمله استفاده می شده است.

8. روغن فندق برای تقویت ابرو

مغز فندق دارای حدود ۶۰ درصد روغن با عطری مطبوع است که با روش های مختلفی تهیه می شود، روغن فندق یکی از بهترین روغن ها با سابقه درخشان در زمینه زیبایی، پوست و مو است که تقریباً پیر و جوان با نام و خواص درمانی این روغن در زمینه تقویت و رشد مو ابرو و مژه آشنایی دارند.

این روغن تقریباً در اکثر آرایشگاه های زنانه همیشه مورد استفاده قرار گرفته و در تمامی موارد نیز جوابگوی خواسته های افراد بوده است.

بیشتر بخوانید: فواید روغن فندق برای پوست و مو

9. روغن کنجد برای تقویت ابرو

روغن کنجد یکی از قدیمی ترین روغن های گیاهی است که متخصصان تغذیه مصرف آن را به تمام افراد جامعه با هر گروه سنی توصیه می کنند. روغن کنجد که از اسید های چرب امگا۳ ، امگا۶ و ویتامین E تشکیل شده و معمولاً از دانه های کنجد که دانه های روغنی هستند تهیه می شود.

روغن کنجد علاوه بر مصرف پخت و پز که فقط به آشپزخانه محدود می شود و در صنایع آرایشی و بهداشتی به خصوص برای تهیه انواع مرطوب، نرم کننده و ترمیم کننده پوست و مو کابردهای فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: کالری روغن کنجد : 100 گرم روغن کنجد چقدر کالری دارد ؟

10. روغن نارگیل برای تقویت ابرو

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است.

این روغن که یکی از نام آشناترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است.

بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

بیشتر بخوانید: کالری روغن نارگیل : 100 گرم روغن نارگیل چقدر کالری دارد ؟

اگر دچار ریزش مو هستید و موهای بسیار چربی دارید که گاهی دلیل این مشکل همان چربی بیش از حد موهاست که توصیه می شود از روش های دیگری به جز استفاده از روغن در صدد درمان ریزش و تقویت موی خود باشید و پس از آن طی مدت درمان مجاز به استفاده از روغن جهت تقویت و پرپشت شدن مو خواهید بود.

بیشتر بخوانید:

تقویت ابرو با روشهای ساده خانگی

روشهای ساده برای تقویت ابرو و مژه

زیبایی و تقویت ابرو و مژه

کم پشتی ابرو ها و راه چاره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا