دسته‌بندی نشده

دلار کاغذی بخریم یا تتر ؛ سود کدام بیشتر است؟

تتر یا دلار کاغذی کدام بهتر است؟

ریشه تتر به یک دهه قبل برمی گردد، زمانی که جی آر ویلت J.R. Willet به دنبال ساخت ارزهای دیجیتال جدید بر بستر پروتکل بیت کوین بود. ویلت این ایده را با مسترکوین Mastercoin اجرا کرد و یکی از اعضای اصلی آن بعداً در سال 2014 یکی از بنیانگذاران تتر Tether شد.استفاده از تتر برای نقدینگی زمانی آغاز شد که در ژانویه 2015 به صرافی بیتفینکس BitFinex اضافه شد.

در نوامبر 2017، تتر از سرقت 31 میلیون دلاری توکن USDT خبر داد. در آن زمان، این شرکت با انتقادات بسیاری مواجه بود که ذخایر آن را زیر سوال می بردند و همانطور که بررسی های بعدی نشان می داد، در دسترسی به خدمات بانکی با مشکل مواجه بودند.

در ماه آوریل ۲۰۱۹، دفتر دادستان کل نیویورک مدعی شد که بیتفینکس به منظور پوشش پنهانی ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه از دست رفته Crypto Capital از تتر استفاده کرده است.
سرمایه‌های از دست رفته منجر به مشکلاتی در خصوص برداشت سرمایه کاربران بیتفینکس در اواخر سال ۲۰۱۸ شد.

تتر یا دلار کاغذی

در اکتبر 2021، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) اعلام کرد که تتر با پرداخت 41 میلیون دلار جریمه “به دلیل ادعاهایی که استیبل کوین تتر به طور کامل توسط دلار آمریکا حمایت می شود” موافقت کرد. در واقع، طبق گزارش CFTC، تتر تنها برای 27.6 درصد از روزها در یک دوره زمانی 26 ماهه از سال 2016 تا 2018 ذخایر فیات کافی در حساب‌های خود برای پشتیبانی از توکن‌های در گردش تتر داشت».

بیتفینکس نیز موافقت کرد که به عنوان بخشی از توافق، 1.5 میلیون دلار جریمه بپردازد. سقوط قیمت TerraUSD به کمتر از 0.23 دلار باعث شد تتر پیوند 1 دلاری خود را از دست بدهد. این کاهش عمدتا ناشی از ترس سرمایه‌گذاران بود که اگر یک استیبل کوین بتواند پیوند خود را از دست بدهد بقیه نیز می‌توانند.

پشتوانه تتر چیست ؟

پشتوانه (Backing) یا همان مبنا در مالیات معنایی دارد که نشان‌دهندهٔ چیزی است که یک ارز یا ابزار مالی ارتباط خود را با آن دارد. در مورد تتر (Tether)، این ارتباط بر اساس مفهوم پشتوانه‌گذاری به وجود می‌آید. تتر یک ارز دیجیتال است که به صورت یک “استیبل‌کوین” عمل می‌کند، به این معنا که ارزش آن به ارزش یک ارز ملی یا دیگر دارایی‌ها، معمولاً دلار آمریکا، متصل است. به عبارت دیگر، هر تتر که در گردش قرار دارد، باید به مقدار مشخصی از دلار یا دارایی دیگر پشتوانه‌گذاری شده باشد.

پشتوانه تتر اصطلاحاً به مقدار پول و دارایی‌هایی اشاره دارد که برای هر واحد تتر در دسترس است. این پشتوانه به عنوان یک تضمین مالی عمل می‌کند که افراد و شرکت‌ها می‌توانند وقتی تتر را دریافت یا خریداری می‌کنند، اطمینان حاصل کنند که ارزش تتر متناسب با ارزش دلار یا دارایی مشخصی است.
توجه داشته باشید که در گذشته ممکن است تتر به عنوان یک ارز دیجیتال پشتوانه‌گذاری مشکلات و ابهاماتی داشته باشد. برخی از این ابهامات مرتبط با افترا به میزان واقعی پشتوانه تتر و افترا به اطلاعات مالی شرکت Tether Ltd. (شرکت پشتوانه‌دهنده تتر) بوده‌اند.

مقایسه دلار و تتر

اطلاعات و شفافیت بیشتر در مورد پشتوانه تتر می‌تواند اطمینان‌ بخشی بیشتری برای استفاده‌ کنندگان فراهم کند. در دهه‌ی اخیر، ارزهای دیجیتال نقش مهمی در دنیای مالی به دست آورده‌اند.
یکی از ارزهای دیجیتال مهم که در معاملات روزمره و مبادلات آنلاین گسترش یافته است، تتر (USDT) است. این ارز دیجیتال که به معنای یک توکن معادل دلار آمریکا است، اخیراً به یکی از پراستفاده‌ترین ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

تتر یا دلار ؟‌ کدام بهتر است؟

تتر یکی از ارزهای دیجیتالی است که به عنوان “استیبل‌کوین” معروف است. به این معنا که ارزش تتر معمولاً با ارزش دلار آمریکا همخوانی دارد و بر اساس یک به یک تبادل می‌شود. این ویژگی آن را به یک ابزار مناسب در تبادلات و معاملات در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است. دلار آمریکا به عنوان یک واحد پایه برای تتر، ثبات این ارز دیجیتال را تضمین کرده است.

این ویژگی باعث می‌شود که افراد و شرکت‌ها بتوانند با اطمینان بیشتری در معاملات خود از تتر استفاده کنند و از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال کاسته شود. استفاده از تتر به عنوان یک واحد پایه در تجارت بین‌ المللی در دنیای ارزهای دیجیتال، امکان انجام معاملات سریعتر و کم هزینه‌تر را فراهم می‌کند. این امر به ویژه برای کشورهایی که با مشکلات ارتباطات مالی بین‌المللی مواجه هستند، اهمیت زیادی دارد.

هرچند تتر به عنوان یک ابزار موثر در معاملات مالی دیجیتال شناخته شده است، اما برخی چالش‌ها و مسائل مرتبط با شفافیت و استقرار آن وجود دارد. تضمین کیفیت ارتباط تتر با دلار آمریکا و تاثیر ویژگی‌های تتر بر بازار ارزهای دیجیتال چالش‌هایی است که همچنان نیاز به بررسی دقیق دارند. تتر به عنوان یک استیبل‌کوین با ارتباط مستقیم با دلار آمریکا، توانسته است جایگاه خود را در بازار ارزهای دیجیتال استوار کند.

این ارز دیجیتال با پیشرفت تجارت بین‌المللی و سادگی در انجام معاملات مالی، نقش مهمی را در توسعه اقتصاد دیجیتال ایفا می‌کند. با این حال، چالش‌ها و مسائل مرتبط با تتر نشان از اهمیت مطالعات و بررسی‌های بیشتر در زمینه ارزهای دیجیتال دارند.

حتماً بخوانید:

شرکت پشتیبان با ارزش‌ترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار، تتر (Tether)، به طور رسمی پشتیبانی از سه شبکه کوساما (KSM)، پروتکل سیمپل لجر (Simple Ledger Protocol) بیت کوین کش (BCH) و لایه اومنی (OMNI) را متوقف کرد.

تتر بخریم یا دلار؟

تتر افزود در خصوص تصمیم‌گیری برای افزودن USDT به بلاک‌چین‌های مختلف، علاقه‌مندی جامعه بسیار مهم است و اگر فعالیت یک بلاکچین در دوره ای طولانی به شدت کاهش یابد و نشانه ای از بهبودی نباشد ادامه پشتیبانی از این بلاکچین بی اثر می شود و ممکن است امنیت و نظارت را به خطر بیندازد.

کوساما شبکه آزمایشی اکوسیستم پولکادات Polkadot (DOT) است. SLP یک سیستم توکنی برای شبکه بیت کوین کش است که یک هارد فورک از بیت کوین (BTC) است.لایه اومنی به عنوان یکی از اولین پروتکل های ساید چین یا زنجیره جانبی برای بیت کوین که هدف آن ارائه قابلیت های بیشتر به بلاکچین بیت کوین بود، در سال 2013 معرفی شد.

همچنین اولین شبکه ای بود که تتر USDT در آن عرضه شد.پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر، گفت که کنار گذاشتن شبکه اومنی Omni برای این شرکت بسیار دشوار است. این تصمیم قلب ما را به درد می آورد، به ویژه در خصوص لایه اومنی، اولین شبکه ای کهUSDT در سال 2014 در آن عرضه شد.

به دلیل عدم وجود توکن های محبوب در این شبکه و دسترسی به USDT در سایر بلاک چین ها، لایه Omni در طول زمان با مشکلاتی مواجه شده است.
در نتیجه، استفاده از USDT در شبکه بیت کوین از طریق لایه Omni کاهش یافت و صرافی‌های بیشتری به لایه‌های جایگزین علاقه مند شدند.

منبع : پیشخوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا