دسته‌بندی نشده

از قشم چی بخرم؟ راهنمای خرید در قشم

سفر به جزیره زیبای قشم در هر زمانی با تور قشم لحظه‌ آخری و در فصول گرم سال نیز یک انتخاب مناسب و تجربه‌ای فراموش نشدنی است. به طور کلی سفر به قشم یعنی با یک تیر چند نشان زدن زیرا مکان‌های دیدنی و تاریخی جزیزه قشم به قدری زیاد و فوق‌العاده هستند که شما از دیدن ‌آن‌ها سیر نمی‌شوید. همچنین تفریحات دریایی مختلفی که در قشم وجود دارند سفر شما را پر از هیجان و شور و نشاط می‌کنند. هنگام سفر به این جزیره رویایی یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای مسافران علاوه بر تفریح و گشت‌وگذار به وجود می‌آید این است که از قشم چی بخرم؟ در این مقاله سعی داریم که شما را هنگام خرید راهنمایی نماییم پس با ما همراه باشید.

سوغاتی ‌های جزیره قشم

در بین ما ایرانیان خرید سوغاتی هنگام سفر، یکی از رسم‌های فراموش‌ نشدنی و بسیار قدیمی ‌است، به طوری که حتی اگر شما به سفری از پیش تعیین نشده و بدون برنامه ریزی بروید یا تور قشم لحظه‌ آخری را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید، باید به فکر خرید سوغاتی برای نزدیکان خود باشید. همچنین خرید سوغاتی علاوه بر اینکه یادگاری از سفرتان است، به عزیزان و اقوامتان این موضوع را یادآوری می‌کند که شما آن‌ها را دوست داشته و حتی در طول سفر نیز به یاد آن‌‌ها بوده‌‌اید.

به طور کلی سوغاتی‌های جزیره قشم به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که دسته اول آن سوغاتی‌های خوراکی است. خرما، نان تموشی، کیک هلر و ادویه جات و… نمونه‌هایی از خوراکی‌های جزیره قشم‌ هستند که شما می‌توانید آن‌ها را تهیه و خریداری نمایید. دسته دوم سوغاتی‌های جزیره قشم صنایع دستی و دست‌سازه‌های صدفی هستند که شامل شک بافی، خوس دوزی، گلابتون، برقع و سبد می‌شوند.

خرید در جزیره زیبای قشم

خرید عطر و ادکلن و لوازم آرایشی و بهداشتی در قشم

یکی دیگر از پاسخ‌های ما به سوال (از قشم چی بخرم؟) خرید عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی است زیرا در نقاط مختلف قشم شما می‌توانید مغازه‌های عطر و لوازم آرایشی را بیابید. همچنین با توجه به این موضوع که خریدن لوازم آرایشی با قیمت مناسب در عین کیفیت و کارایی بالا امکان پذیر است، بسیاری از افراد که مغازه دار و یا وارد کننده لوازم آرایش هستند، به دنبال تور قشم لحظه آخری می‌گردند تا بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را یافته و خریداری نمایند. پاساژ ستاره موجود در قشم یکی مشهورترین بازارهای جزیره است که شما برای خریدن عطر و ادکلن می‌توانید به آن مراجعه کنید. تنها نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن‌ توجه داشته باشید این موضوع است که بتوانید جنس اصل را از جنس تقلبی تشخیص دهید.

خرید پوشاک ارزان در قشم

کیف و کفش، لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه از تمامی برندهای معتبر جهانی و یا حتی برندهای مشهور ایرانی به وفور در مرکز خریدهای جزیره قشم یافت می‌شوند، بنابراین خریدن آن‌ها از قشم می‌تواند گزینه مناسبی باشد. درگهان، یکی از ارزان‌‌ترین بازارهایی است که برای خریدن کیف، کفش و پوشاک در جزیره قشم، می‌توانید به آن مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از افرادی که با تور قشم لحظه آخری به این جزیره سفر می‌کنند در هتل‌‌های درگهان اقامت می‌‌نمایند. شما عزیزان برای رفتن به منطقه درگهان قشم می‌‌توانید از تاکسی‌‌هایی که در کنار بازار قدیم قشم وجود دارند، در تمام ساعات شبانه روز استفاده کنید.

خرید ارزان در جزیره قشم

خرید لوازم خانگی با بهترین قیمت در قشم

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که خرید لوازم برقی و لوازم خانگی یکی از دغدغه‌های شماست، باید بگوییم که قشم منطقه مناسبی است. خریدن لوازم خاگی با قیمتی بسیار مناسب، در بازار قدیمی جزیره قشم و بازار قدیمی منطقه درگهان امکان پذیر است. همچنین شما می‌توانید در سیتی سنتر، مجتمع تجاری پرشین گلف و مراکز خرید گیاهدان و رمدان نیز انواع مختلفی از لوازم خانگی را با قیمت مناسب همانند جاروبرقی، تلویزیون، سشوار، ماشین لباسشویی و ظرفشویی و … را پیدا کرده و خریداری نمایید. امکان دارد که شما تا کنون نام دو منطقه گیاهدان و رمدان را نشنیده باشید، اما شایان ذکر است که این دو منطقه تجاری جزئی از مناطق بندر لافت در جزیره قشم محسوب می‌‌شوند که دقیقا در مسیر رفتن به فرودگاه قرار دارند.

در نزدیکی منطقه گیاهدان و رمدان اسکله شیب دراز و بسیاری از دیدنی‌های قشم وجود دارند. یکی از ویژگی‌های مناطق ذکر شده این است که اغلب این مرکز خریدها، در نزدیکی خود یا حداقل درون یکی از طبقات خود فودکورت دارند و غذاهای مختلف و متنوعی را به گردشگران و خریداران ارائه می‌‌دهند. شایان ذکر است که در تمامی این پاساژها و مراکز خرید، شهربازی و مکان‌های مختلفی برای کودکان و خردسالان وجود دارد که در صورت خستگی می‌توانید با مراجعه به آن‌ها کودک خود را سرگرم کرده و به ادامه خرید خود درون پاساژ یا بازار بپردازید.

سخن پایانی…

اگر همچنان به دنبال پاسخ سوال خود هستید که از قشم چی بخرمپیشنهاد ما این است که در سفر خود به این جزیره از صنایع دستی آن یا لباس‌ها خریداری کنید تا هم به یادگار بمانند و هم خریدی مقرون به صرفه را تجربه نمایید. با توجه به این موضوع که جزیره قشم از موقعیت جغرافیایی و شرایط خاصی برخوردار است، توانسته به یکی از مهم‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری در کشور ایران تبدیل گردد. همچنین همین موضوع نیز سبب شده است که مراکز خرید متعدد و مختلفی در این جزیره هر ساله افتتاح شوند. با توجه به نکات و موارد ذکر شده در مطلب امیدواریم هنگام سفر به این جزیره رویایی چه با برنامه‌ریزی چه بدون برنامه‌ریزی یا با تور قشم لحظه آخری بتوانید خریدی به صرفه و بسیار خوبی را تجربه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا