دسته‌بندی نشده

جاهای دیدنی قشم در زمستان را بشناسید

جزیره زیبا و شگفت‌انگیز قشم که در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی زیادی دارد. جاهای دیدنی قشم، به قدری زیاد است که در هر فصلی از سال، گردشگران را مجذوب شگفتی‌های خود می‌کند. اگر قصد دارید در فصل سرد سال به این جزیره بروید، بهتر است با جاهای دیدنی قشم در زمستان آشنا شوید تا به این شکل، لیست گردشگری خود را مناسب این فصل از سال که آب و هوای خاصی دارد، برنامه‌ریزی کنید. جزیره زیبای قشم در زمستان نیز جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که لحظات مفرح و مهیجی را به گردشگران هدیه می‌دهد. برای آشنایی با مکان های دیدنی قشم در زمستان، در این مطلب با ما همراه باشید.

۷ مورد از جاهای دیدنی قشم در زمستان

سفر به جزیره قشم در زمستان، جذابیت‌های زیادی دارد که زیبایی آن‌ها، با رگبارهای فصلی دوچندان می‌شود. از آنجایی که قشم، جاذبه‌های طبیعی، تفریحات و دیدنی‌های متعددی را در دل خود جای داده است، تفریح و گشت‌وگذار در این جزیره زیبای استان هرمزگان، در هر فصلی از سال امکان‌پذیر است؛ مخصوصا در زمستان که دمای هوا نیز در این فصل عالی است. برای آشنایی با تمام مکان‌های دیدنی این جزیره شگفت‌انگیز ایران، می‌توانید مطلب “۴۰+ جاهای دیدنی قشم در بهار و تابستان و پاییز و زمستان” را در بلاگ اقامت24 مطالعه کنید؛ همچنین اگر قصد دارید برای گذران اوقات فراغت خود در فصل زمستان به این جزیره باشکوه سفر کنید، بهتر است سری به جاذبه‌های دیدنی که در ادامه معرفی می‌کنیم بزنید.

یکی از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی قشم در زمستان که در مرکز ژئوپارک این شهر قرار دارد، تنگه چاهکوه است. دورتادور این جاذبه طبیعی بی‌نظیر و باشکوه، دیوارهای مرتفعی وجود دارد که در برخی قسمت‌ها ارتفاع آن به ۱۰۰ متر نیز می‌رسد. زیبایی و طبیعت تنگه چاهکوه به گونه‌ای است که وقتی وارد آن می‌شوید، گویی به سیاره دیگری سفر کرده‌اید. جالب است بدانید که این دره شگفت‌انگیز، طی میلیون‌ها سال و بر اثر فرسایش خاک به وجود آمده است. علت نام‌گذاری این اثر طبیعی، وجود چاه‌های فراوانی است که به‌طور طبیعی در اطراف آن شکل گرفته و منبع تامین آب مردمان روزگاران قدیم بوده‌اند.

تنگه چاهکوه قشم؛ زیباترین جاذبه طبیعی قشم در زمستان

یکی از بی‌نظیرترین و معروف‌ترین مکان های دیدنی قشم در زمستان که تماشای آن را نباید از دست بدهید، جنگل حرا نام دارد. درختان مرتفع با برگ‌های سبز روشن که در آب‌های شور زیست می‌کنند، شگفت‌انگیزترین مناظر را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشند. آن چیزی که جنگل حرا را به یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی در قشم مبدل کرده است، پنهان شدن این درختان در زیر آب در ساعات مشخصی از روز است. این درختان، علاوه بر زیبایی، به شیرین شدن آب نیز کمک می‌کنند. در سفر قشم در زمستان، حتما به بازدید از این جنگل منحصربه‌فرد و حیرت‌انگیز بروید.

همان‌طور که اشاره شد، جاهای دیدنی قشم در زمستان به قدری زیاد است که برای بازدید از همه آن‌ها بایستی هفته‌ها، در این جزیره زیبا بمانید؛ اما اگر زمان سفر شما محدود است، پیشنهاد می‌شود بازدید از دره ستارگان را در لیست گردشگری خود در نظر بگیرید. این دره، عجیب‌ترین جاذبه توریستی قشم است که با ستون‌ها و تپه‌های مخروطی شگفت‌انگیزی، پوشیده شده است. تاریخچه دره ستارگان، به دو میلیون سال قبل باز می‌گردد و زیبایی‌های طبیعی خاص و منحصربه‌فرد آن، بر اثر فرسایش ناشی از تندبادها، رگبارها و آب‌های سطحی شکل گرفته است. تماشای غروب خورشید و طلوع ستارگان، از شگفت‌انگیزترین صحنه‌های دره ستارگان است که چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند.

دره ستارگان قشم؛ یکی از مکان های دیدنی قشم در زمستان

  • بازارچه قدیمی

در لیست جاهای گردشگری متنوع قشم در فصل زمستان، نباید از گشت‌وگذار در بازارچه قدیمی و سنتی آن غافل شوید. این بازار قدیمی با معماری سنتی و خیره کننده، برای اکثر گردشگران، جذابیت دارد و از مکان‌های دیدنی پرظرفدار در قشم محسوب می‌شود. برای بازدید از بازارچه قدیمی قشم کافی است به درگهان که در ۲۰ کیلومتری این جزیره واقع شده است، بروید و از دیدن آن لذت ببرید.

  • پارک کروکودیل

یکی دیگر از بهترین و شگفت‌انگیزترین مکان های دیدنی قشم در زمستان، پارک کروکودیل است که عنوان بزرگ‌ترین مرکز نگهداری کروکودیل در سراسر خاورمیانه به آن اختصاص داده شده است. مشاهده بزرگ‌ترین کروکودیل ایران و آشنایی با نحوه زیست آن‌ها، برای اکثر گردشگران، تجربه‌ای جالب و خاص است. در این پارک، می‌توانید حیوانات دیگری را نیز مشاهده کنید که در حال جست‌وخیز و زندگی در کنار یکدیگر هستند؛ ازجمله این حیوانات می‌توان به راسو، بز کوهی، میمون، جوجه تیغی، لاک‌پشت کوهی، ایگوانا، مار پیتون و غیره اشاره کرد. در صورتی که از تماشای این گونه حیوانات لذت می‌برید، حتما در سفر قشم در زمستان به پارک کروکودیل سری بزنید.

  • قلعه پرتغالی ها

در کنار دیگر جاهای دیدنی قشم در زمستان، نباید از زیبایی و شگفتی قلعه پرتغالی‌های قشم غافل شوید. این قلعه که در سال ۱۵۰۷ و در پی تصرف این منطقه به دست پرتغالی‌ها ساخته شده است، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را پیش چشمان شما ترسیم می‌کند. بازدید از قلعه پرتغالی‌ها و بخش‌های مختلف آن، مانند سربازخانه، کلیسا، زندان، انبار اسلحه و مهمات و… به‌ویژه به آن دسته از افرادی که دیدن مکان‌های تاریخی را دوست دارند، توصیه می‌شود.

از زیباترین جاذبه‌های طبیعی قشم که تماشای آن در فصل زمستان نیز برای گردشگران جذاب است، می‌توان به جزایر ناز اشاره کرد. این جزایر در فاصله یک کیلومتری از قشم واقع شده و برای تفریح و قدم زدن در ساحل، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. شگفتی این جزایر با وجود دیوارهای صخره‌ای که آن‌ها را احاطه کرده‌اند، دوچندان شده است. اگر به پیاده‌روی بر روی شن‌های نرم علاقه دارید و می‌خواهید لحظات آرامش بخشی داشته باشید، حتما در طول سفر به قشم، سری به جزایر ناز بزنید.

اصلی ترین جاهای دیدنی قشم در زمستان

خرید تور قشم برای بازدید از جاهای دیدنی این جزیره رویایی

اگر قصد دارید برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت به جزیره شگفت‌انگیز قشم سفر کنید، بهتر است تورهای گردشگری را به منظور تجربه سفری امن، راحت و بدون دغدغه انتخاب کنید. برای سفر با تور قشم هوایی کافی است به سایت اقامت۲۴ مراجعه کرده و با بررسی و مقایسه تورهای گردشگری قشم، قیمت و امکانات هر کدام از آن‌ها، بهترین گزینه را با توجه به بودجه و اولویت‌های خود رزرو کنید. ررزو و خرید آنلاین تور قشم به شما در تجربه سفری منحصربه‌فرد و خاطره‌انگیز کمک می‌کند.

عوامل مختلفی در قیمت تور قشم اثرگذارند. در واقع وسیله‌ای که برای رفت‌و‌برگشت انتخاب می‌کنید، محلی که برای اقامت خود در نظر می‌گیرید و تعداد روزهایی که می‌خواهید در سفر باشید، همگی در قیمت تاثیرگذار هستند. طبیعتا هزینه‌ای که برای هتل 5 ستاره پرداخت می‌شود، با هزینه و خدمات یک هتل 3 ستاره تفاوت دارند. از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت تور قشم، تاریخ و فصلی است که برای سفر در نظر می‌گیرید. چرا که در ایام تعطیلات و عید نوروز که درخواست مردم برای مسافرت زیاد است، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

قشم ازجمله زیباترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران است که در هر فصلی از سال تماشایی است. آشنایی با جاهای دیدنی قشم در زمستان، برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند در این فصل به قشم سفر کنند، اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه قشم در زمستان نیز، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شگفت‌انگیزی دارد که تجربه سفری متفاوت و خوش را برای شما به ارمغان می‌آورد. با توجه به استقبال گردشگران برای سفر به قشم، در این مطلب به معرفی مکان های دیدنی قشم در زمستان، پرداختیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا