دسته‌بندی نشده

ارزش غذایی و خواص فوق العاده گیلاس

همه چیز درمورد گیلاس

کالری گیلاس و خواص آن موضوع مورد بحث ماست. گیلاس میوه‌ ای خوشمزه که اغلب به صورت یک جفت کنار هم در درخت رشد می‌کند و مزه شیرین و دل‌چسبی دارد. ترکیه، ایران و آمریکا بیشترین تولید گیلاس در دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

خوردن گیلاس به شکل‌های مختلف می‌تواند موجب بهبود سلامتی چشم، پوست، کاهش وزن و روند پیری پوست شود. عمدتاً این میوه در فصل تابستان برداشت می‌شود. آب گیلاس به عنوان درمان جایگزین برای مشکلات پوستی به مانند آکنه کاربرد دارد.

خاصیت ضد میکروبی در این میوه در برابر آکنه به وسیله پاک‌سازی مواد سمی از خون و کاهش تجمع باکتری در داخل پوست، مقابله می‌کند.

گیلاس علاوه بر پوست و سلامت عمومی، مزایای سلامتی زیادی برای مو نیز دارد. آنچه که این خواص فوق‌ العاده را به گیلاس داده، مواد مغذی و غنی از ویتامین بودن آن است. برای بررسی دقیق چرایی این خاصیت‌ ها می‌بایست ابتدا مواد و ارزش غذایی گیلاس را مورد بررسی قرار دهیم.

کالری و ارزش غذایی گیلاس

هر 100 گرم گیلاس حاوی 63 کالری می باشد.

مقدار 100 گرم
کالری ۶۳
کربوهیدرات‌ ۱۶ گرم
قند ۱۲٫۸ گرم
فیبر ۲٫۱ گرم
چربی ۰٫۲ گرم
پروتئین ۱٫۱ گرم
آب ۸۲ گرم
کلسیم ۱۳ میلی‌گرم
آهن ۰٫۳۶ میلی‌گرم
منیزیم ۱۱ میلی‌گرم
منگنز ۰٫۰۷ میلی‌گرم
فسفر ۲۱ میلی‌گرم
پتاسیم ۲۲۲ میلی‌گرم
سدیم ۰ میلی‌گرم
روی ۰٫۰۷ میلی‌گرم

گیلاس/کالری گیلاس/ارزش غذایی گیلاس/خواص گیلاس/خواص کمپوت گیلاس/کمپوت گیلاس/مضرات گیلاس/گیلاس در بارداری

گیلاس/کالری گیلاس/ارزش غذایی گیلاس/خواص گیلاس/خواص کمپوت گیلاس/کمپوت گیلاس/مضرات گیلاس/گیلاس در بارداری

خواص گیلاس

1. خواص گیلاس برای سرطان و پیری

برخی از مواد شیمیایی موجود در گیلاس، همانند نجات دهنده های طبیعی در برابر این بیماری عمل می‌کنند. برخی از ترکیبات یافت شده در گیلاس نظیر کوئرسیتین، الاژیک اسید و پریلیل الکل ثابت شده است که بسیار در جلوگیری از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند.

همچنین این میوه دارای خاصیت آنتی اکسیدان بالایی ست که در جلوگیری از سرطان موثر است.

2. خواص گیلاس برای لاغری

کالری گیلاس و چربی آن کم است و مقدار زیادی آب دارد. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد. بسیاری از افراد اثرات مفید گیلاس را که دارای آب زیادی است، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند.

گیلاس شیرین برای رفع یبوست مفید است. خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر می کند و جلوی اشتهای او را می گیرد و در عین حال او را چاق نمی کند. بنابراین افراد چاقی که می خواهند لاغر شوند، می توانند گیلاس را قبل از غذا مصرف کنند. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

3. خواص گیلاس برای پوست

از گیلاس می‌توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و چین و چروک‌های پوست را کاهش داد.گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده، از این‌رو روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. فلاوونووئیدهای موجود در گیلاس، ‌از ایجاد هر گونه آسیب‌ توسط رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.

4. خواص گیلاس برای کم خوابی

اگر مشکل خواب دارید شروع به خوردن منظم و روزانه گیلاس کنید تا مشکلتان حل شود.گیلاس حاوی ملاتونین است که به شما خوابی راحت می دهد. دفعه بعد که دچار بی خوابی شدید، سریعا به سراغ داروهای خواب آوری که اثرات جانبی بسیار بدی دارند نروید، کافیست مقداری گیلاس بخورید تا راحت بخوابید.

یکی از خواص گیلاس، داشتن خاصیت ضد التهابی است که می‌تواند به جای مسکن‌هایی از جمله آسپیرین، مورفین یا ادویل استفاده شود. بنابراین ایجاد یک راه طبیعی برای مقابله با درد شما را کاملاً از عوارض جانبی این داروها دور نگاه می‌دارد.

گیلاس به صورت بالقوه می‌تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری‌های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌های عضلانی عمل کند. همچنین می‌تواند برای آرام کردن جراحات ورزشی مورد مصرف قرار گیرد. یک لیوان آب گیلاس می‌تواند تنها چیزی باشد که بعد از یک جلسه ورزشی سخت به درد شما بخورد.

بیشتر بخوانید: کم خوابی،ضررهای کم خوابی برای بدن را میدانید؟بلایای ناشی از کم …

5. خواص گیلاس در بهبود سلامتی قلب

در لیست خواص گیلاس شاهد وجود موردی بسیار مهم هستید: خواص گیلاس در بهبود سلامتی قلب. گیلاس دارای مقدار کافی پتاسیم است. پتاسیم به عنوان یک تنظیم کننده در بدن کاربرد دارد. اگر بدن شما به مقدار کافی پتاسیم نداشته باشد، دریچه‌های قلب به شکل بهینه عمل نکرده و شما دچار مشکلات قلبی و عروقی خواهید شد.

خواص گیلاس در این است که پتاسیم خون را به صورت روزانه تأمین کرده و شما را از خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی محافظت می‌کند. لذا اگر می‌خواهید قلب سالم‌تر داشته باشید، حتماً خوردن گیلاس را در اولویت خودتان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: ۸ راه معجزه آسا تشخیص بیماری های قلبی

6. خواص گیلاس برای کاهش سطح قند خون

گیلاس، حاوی آنتوسیانین است؛ یک رنگدانه طبیعی که خواص درمانی متعددی دارد از جمله این که منجر به افزایش تولید انسولین به میزان ۵۰ درصد می‌شود و کنترل بهتر قند خون را به دنبال دارد. قند گیلاس برای افراد دیابتی مضر نیست چون از نوع سوربیتول است که ۷۰ درصد آن در بدن بدون این که تبدیل به گلوکز شود، صرف تولید انرژی می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش های موثر برای کاهش قندخون در طب سنتی

7. خواص گیلاس در کاهش خستگی

بارداری به همراه خود خستگی و احساس کسالت به دنبال دارد. برای رفع این مشکل خواص گیلاس چاره‌ ساز است.

از آنجایی که گیلاس به عنوان یک میوه دارای مقدار زیادی آب، ویتامین‌های مختلف و همچنین مواد آنتی اکسیدانی و مغذی است، انرژی مورد نیاز شما برای انجام فعالیت‌های روزانه را تأمین و به شما به عنوان یک مادر باردار اجازه می دهد که از زمان خود بیشتر و بهتر استفاده کنید.

وجود پتاسیم یکی از همین دلایل است. اگر پزشک شما مصرف کردن گیلاس را منع نکرده است، خوردن این میوه نه تنها برای شما هیچ مشکلی نخواهد داشت بلکه سطح انرژی بدنتان را بهبود می دهد. اضافه کردن گیلاس به ماست و دیگر مواد غذایی راه حل مناسبی می‌تواند برای بهره بردن از خواص گیلاس باشد.

گیلاس/کالری گیلاس/ارزش غذایی گیلاس/خواص گیلاس/خواص کمپوت گیلاس/کمپوت گیلاس/مضرات گیلاس/گیلاس در بارداری

بیشتر بخوانید:

۱۱ خاصیت معجزه آسا روغن هسته گیلاس

معجزه ای به نام گیلاس

خواص و فواید گیلاس برای سلامتی

حقایقی باور نکردنی از خواص گیلاس سیاه برای سلامتی

۵ خاصیت جادویی گیلاس زمستانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا