دسته‌بندی نشده

آیا سرکه سیب برای درمان آکنه موثر است؟

سرکه سیب هزاران سال است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید بوده است خواص ضد میکروبی ذاتی آن این ماده را به مفیدترین مایعات طبیعی تبدیل کرده است .

سرکه به تسکین درد مفاصل کمک می کند. نوشیدن آن یک طیف کامل از پروبیوتیک های روغنی را فراهم می کند؛ حتی می تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر چه تا به امروز، سرکه سیب در آزمایشگاه برای اثر آن بر آکنه مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است، چندین نشانه وجود دارد که ممکن است برای کاهش جوش مفید باشد.

درمان آکنه با سرکه سیب

عناصر Bioactive در سرکه سیب :

سرکه سیب محصول فرآوری سیب، شکر و مخمر های وحشی است.
سرکه سیب الیاف حاوی ترکیبات متعدد است که به طور کلی برای پوست مفید می باشد.

درمان آکنه با سرکه سیب

مواد موجود در سرکه سیب :

  1. پکتین : در حالیکه این ماده اغلب برای مرباهای خانگی استفاده می شود، در سال 2011 آزمایش نشان داد که پکتین حاصل از سرکه سیب ممکن است با افزایش رشد اپیدرمیک همراه بوده و اثر ضد پیری داشته باشد.
  2. ویتامین B3 :همچنین به عنوان نیاسین یا نیاسین آمید شناخته می شود ، ویتامین B3 می تواند به بهبود منافذ بزرگ پوست و خطوط پوست کمک کند. در سال 1995، به طور موضعی استفاده شد، ویتامین B3 به همان اندازه به عنوان درمان با آکنه به عنوان کلیندامایسین موثر بود.
  3. ویتامین B5 : ویتامینی ضروری است، ویتامین B5 پانتووتنیک اسید ممکن است به بهبود روند زخم های پوستی کمک کند.
  4. ویتامین B7 :عالی برای تقویت مو و ناخن، ویتامین B7 – و یا بیوتین – برای سلامت پوست عالی است اگر چه نقش آن به خوبی درک نمی شود، ما می دانیم که کمبود بیوتین می تواند منجر به اگزما و سایر انواع التهاب پوست شود.
  5. ویتامین C : از آنجا که ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است، می تواند به جلوگیری از نشانه های پیری کمک کند. علاوه بر این، برای بیوسنتز کلاژن، یک پروتئین ساختاری مهم است که کمک می کند تا الاستیسیته و کشش پوست کمک کرده و سرعت زخم را بهبود ببخشد، و برای صاف بودن و طبیعی بودن پوست بسیار موثر است.
  6. منیزیم : اگرچه منیزیم در صدها عملکردهای بدن انسان دخیل است، مطالعه ای روی نمک دریای غنی از منیزیم نشان داده است که عملکرد آن باعث بهبود والتیام التهاب پوست شده و آن را مرطوب نگه می دارد.

درمان آکنه با سرکه سیب

با این اوصاف سرکه سیب می تواند برای رفع و درمان آکنه موثر باشد

  1. سرکه ها به مدت طولانی برای کشتن میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها مورد استفاده قرار می گرفتند. اگرچه سرکه سیب نسبت به سرکه سفید کلاسیک تراست، حاوی اسید استیک، لاکتیک، سیتریک و بنسنیک است که همه آنها برای مبارزه با باکتری هایی که باعث آکنه می شوند مفید هستند.
  2. ترکیب اصلی پاک کننده سرکه، اسید استیک بودهه که می تواند به ضد عفونی کردن پوست کمک کند. در یک مطالعه سال 2012، اسید استیک، مخلوط با روغنهای ضروری، باعث بهبود آکنه می شود.
  3. اسید لاکتیک به عنوان یک آلفا هیدروکسی اسید AHA طبقه بندی شده در سرکه سیب سیب از طریق تخمیر قند ساخته شده است.تحقیقاتی که در سال 2002 انجام شد نشان داد که در 40٪ از بیماران کاهش ضایعات التهابی، کاهش تعداد کمدون ها و کیست ها را شاهد بودند که درواقع از 90٪ تا 100٪ آنها راکاهش داد.
  4. اسید سیتریک موجود در میوه ها و سبزیجات، AHA دیگری است که به طور گسترده ای در صنعت لوازم آرایشی استفاده می شود. هنگامی که با اسید روی ترکیب می شود.، تحقیقاتی در سال 2016 نشان داد که اسید سیتریک قادر به کشتن پروپی آی باکتریوم آکنه به اندازه 24 ساعت پس از اعمال موضعی است.

درمان آکنه با سرکه سیب

درمان آکنه با سرکه سیب

اسید موجود در سرکه سیب باعث کاهش اثر آکنه می شود

زخم های آکنه به طور عمیق به پوست نفوذ می کند و به بافت زیرین آن آسیب وارد می کند.علاوه بر بافت باعث تغییرات پوستی و قرمزی پوست نیز می شود در حالی که بسیاری از درمان های طبیعی در دسترس شما برای کاهش زخم های آکنه وجود دارد، موارد شدید اغلب با درمان های پوستی، یا لیزر برای درمان لایه های بالای پوست به کار می روند.

استفاده از اسیدهای ارگانیک برای حذف زخم های آکنه، روش شفاف تر برای پاک کردن پوست آسیب دیده و ایجاد لایه های سالم در بافت زیرین پوست را ارائه می دهد. اسید لاکتیک یک آلفا هیدروکسی اسید خفیف است که می تواند ظاهر زخم و همچنین رنگ پوست را بهبود بخشد.

اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب تا 14% زودتر از مواد شیمیایی دیگر برای بهبود اثر آکنه موثر بوده است .

شرکت کنندگان هر دو هفته یکبار حداکثر چهار بار اسید لاکتیک مصرف می کردند. در پایان دوره سه ماهه، 14٪ از بیماران دیگر بهبود قابل توجهی در ضایعات پوستی داشتند (بیش از 75٪ پاکسازی پوست) را تجربه کردند.

همیشه برای استفاده موضعی از سرکه سیب آن را با آب مخلوط کنید

از آنجایی که سرکه سیب سرکه حاوی اسیدها ی فراوان است استفاده موضعی آن بر روی پوست باعث سوختگی پوست می شود.سرکه سیب را هرگز روی زخم باز اعمال نکنید.

درمان آکنه با سرکه سیب

به عنوان یک راهنما، سرکه سیب باید در آب با این نسبت رقیق شود، بسته به نوع پوست شما:

  1. پوست روغنی – 1: 1
  2. پوست نرمال – 1: 2
  3. پوست خشک – 1: 3
  4. پوست حساس – 1: 4

ممکن است بخواهید تست پوستی را انجام دهید تا ببینید پوست شما چگونه قبل از اعمال آن به صورت خود واکنش نشان دهد. برای انجام یک آزمایش ، مقدار کمی از سرکه سیب را به یک ناحیه حساس مانند مچ دست خود یا پشت گوش خود اعمال کنید. اگر آن را می سوزاند، بلافاصله آن را بشویید. در غیر این صورت، اجازه دهید تا حدود 24 ساعت به پوست شما نفوذ کند.می توانید از ان برای پوست صورتتان استفاده کنید..

اگر واکنش نامطلوب به سرکه سیب سرکه دارید، به جای استفاده موضوعی آن را نخورید حتی خوردن آن نیز می تواند برای شما عواقب ناگوارتری داشته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده بهتر از روش های هوشمندانه می توانید آن را به کار بگیرید.

با این حال، آنچه که برای دیگران کار می کند ممکن است برای شما کار نکند، بنابراین اگر پوست شما به خصوص حساس است، سعی کنید سرکه سیب را در دوزهای کوچک بجوشانید. بعضی از مردم ترجیح می دهند از آن به عنوان درمان موضعی استفاده کنند، در حالی که دیگران آن را به عنوان یک تونر برای کل صورت می دهند.

درمان آکنه با سرکه سیب

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا