دسته‌بندی نشده

آموزش مرحله به مرحله تزیین گردو و بادام برای سفره عقد

آموزش ساخت توپک گردو و بادام برای سفره عقد

یکی از وسایل موجود در سفره عقد، گردو و بادام است که می توانید با ایده های جالب گردو و بادام را تزیین کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

ایده های زیادی برای تزیین سفره عقد و چیدمان وسایل سفره عقد وجود دارد که این اجزا و وسایل عبارتند از نبات، گردو، بادام، نقل، نبات، فندق، اسپند و … که هر کدام را می توانید با استفاده از ظرف های زیبا، گل طبیعی و وسایل تزیینی زیبا مانند رشته های مروارید، تور، روبان، اکلیل و اسپری رنگ طلایی یا نقره ای بیارایید و روی سفره عقد بچینید.

بیشتر وسایلی که روی سفره عقد قرار می گیرند، بدون دلیل نیست و در آداب و رسوم ایرانیان هر کدام از این وسایل معنا و مفهومی خاص دارند. مثلا نبات، آرزوی شیرینی و شادکامی پیوند خجسته عروس و داماد می باشد،

نوشته های مشابه

آینه نشان دهنده آینده صاف و زلال آن ها است و خوراکی های نظیر بادام، فندق و گردو بیانگر توانمندی عروس و داماد و گسترده بودن خوراک سفره آن ها می باشد. برای دیگر اجزای سفره عقد نیز تعابیر زیبای به کار رفته است.

آموزش تزیین گردو سفره عقد

چگونه برای سفره عقد گردو و بادام تزیین کنیم ؟

نحوه ساخت توپک گردو و بادام

وسایل مورد نیاز برای تزیین گردوی سفره عقد:

  • پوست گردو
  • بادام
  • گل یا شکوفه کریستالی
  • مروارید
  • توپ اسفنجی یا توپ پلاستیکی
  • چسب حرارتی

مراحل تزیین گردو و بادام سفره عقد:

برای اینکه گردوها طبیعی و کامل دیده شوند آن را از وسط نصف می کنیم و بعد از خالی کردن داخلش، دو طرف پوست را به هم می چسبانیم. بهتر است دو تا نیم کره گردویی که مال هم هستند را کنار هم بگذاریم که برای چسباندن کارمان راحت شود و راحت تر داخل هم چفت شوند و درزی خالی نماند.

برای بادام هم می توانیم همین کار را انجام بدهیم ولی چون پوست بادام کمی سخت تر است می توانیم از بادام درسته استفاده کنیم.

روی دایره اسفنجی به اندازه پایه ای که قرار است توپکمان قرار بگیرد یک دایره رسم می کنیم. میتوانیم هم کل توپک را بادام و گردو بچسبانیم بستگی به نوع پایه دارد و اینکه آیا قدرت تحمل توپک را دارد یا خیر.

در این مرحله از طرز ساخت توپک گردو و بادام برای سفره عقد، شروع می کنیم به چسباندن گردو و بادام ها روی توپک. نگران فضاهایی که بین کار خالی میماند نباشید.

در مرحله بعدی با چسباندن شکوفه ها فضاهای خالی هم پوشیده می شود (اگر از توپ پلاستیکی استفاده کردید حتما با اسپری رنگش کنید که از بین کار رنگ های توپ مشخص نباشد)

مروارید ها را روی شکوفه ها می چسبانیم. حتی می توانید از گل های مصنوعی با جنس پارچه هم استفاده کنید. شکوفه ها را بین فضاهای خالی کار می چسبانیم. توپک های گردو و بادام ما آماده است میتوانیم برای اینکه جلوه کارمان بیشتر شود آن ها را روی پایه های بلند قرار دهیم.

نمونه هایی از تزیین گردو و بادام به شکل توپ برای سفره عقد

تزیین گردو برای سفره عقد

تزیین بادام برای سفره عقد

ساخت توپک گردو برای سفره عقد

ایده تزیین گردو برای سفره عقد

نحوه تزیین گردو و بادام سفره عقد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا