دسته‌بندی نشده

آشنایی کامل با گل نیلوفر سرو تاک

نحوه کاشت بذر گل نیلوفر پیچ سرو تاک

نیلوفر پیچ سرو تاک یک گیاه زیبا و زینتی رونده با گل های کوچک و زیبای ستاره ای مانندی به رنگ قرمز است که جاذب حشرات مختلفی از جمله پروانه است. گل نیلوفر پیچ سرو تاک از انواع داربست‌ ها بالا می‌ رود و آن ناحیه را می‌ پوشاند و چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد می‌ کند.

این گیاه برگهای سبز رنگ سوزنی شکلی دارد که به صورت متقابل ظاهر می شود و به همراه گلهای زیبایی که دارد منظره زیبایی را نمایان می کند. نیلوفر پیچ سرو تاک از رشد آسان و سریعی برخوردار است به طوریکه پس از گذشت 60 تا 70 روز بالغ می شود. این گیاه برای کاشت در گلدان و باغچه مناسب است و در مناطق سردسیر، معتدل و گرمسیر قابل کاشت است.

نحوه کاشت بذر گل نیلوفر پیچ سرو تاک

  • نام علمی: Ipomoea quamoclit
  • نام لاتین: Cypress Vine​​​​​​​
  • زمان گلدهی: تابستان تا پاییز
  • دمای مناسب جوانه زنی: 23 تا 29 درجه
  • مدت زمان جوانه زنی: 5 تا 15 روز
  • دمای مناسب رشد: 15 تا 21 درجه
  • نیاز نوری: 6 تا 8 ساعت
  • عمق کشت: 5 میلیمتر

معرفی و راهنمای پرورش گل سرو تاک

گل نیلوفر پیچ سرو تاک از طریق بذر تکثیر می شود. بهتر است بذرها را از ابتدا در جای اصلی خود بکارید، زیرا انتقال این گیاه از جایی به جای دیگر باعث آشفته شدن ریشه می شود. زمانی که دمای خاک به بالاتر از 18 درجه سانتی گراد رسید، بهترین زمان برای کاشت بذرها می باشد. برای کاشت نیلوفر پیچ سرو تاک یک مکان با آفتاب کامل انتخاب کنید.

بذر گل نیلوفر پیچ سرو تاک

همچنین می توانید بذرها را در گلدان‌ های قابل حمل برای نگه داری در بالکن بکارید. برای تسریع در رشد، بذرها را به مدت 24 ساعت در آب ولرم خیس کنید. خاکی که بذرهای نیلوفر پیچ سرو تاک در آن کاشته می شوند باید غنی بوده و زهکشی خوبی داشته باشد. بذرها را با لایه نازکی خاک به اندازه 0/5 سانتی متر بپوشانید و تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید.

بهترین دما برای جوانه زنی بذرهای گیاه نیلوفر پیچ سرو تاک 23 تا 29 درجه سانتی گراد می باشد. جوانه زنی معمولا 10 تا 15 روز طول می کشد. زمان گل دهی گیاه نیلوفر پیچ سرو تاک دو ماه پس از کاشت بذر است.

منبع : نازبو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا